středa 31. května 2023

Jeho a její - Alice Feeney

Ahoj, 
dneska jsem dočetla skvělý thriller od autorky Alice Feeney, od které jsem četla Kámen, nůžky, papír. Docela mě ta kniha bavila, tak jsem byla zvědavá na další její počin, který nese název JEHO A JEJÍ.
Obálka se povedla a podtitulek také. "Každý příběh má dvě strany, a to znamená jediné, někdo vždycky lže."
 Doufala jsem, že se bude v knize lhát a já nebudu vědět, kdo je vrahem do poslední chvíle. 
Jak se mi kniha líbila?
To se dozvíte v celém článku, kde najdete i anotaci.

Anotace:
Aby získala zpět místo hlasatelky hlavních televizních zpráv, je Anna Andrewsová odhodlaná jít přes mrtvoly. Když dostane za úkol natočit reportáž o vraždě, která se stala v jejím rodném městečku, neváhá ani vteřinu. Na místě zjistí, že vyšetřování vede její exmanžel Jack Harper a obětí je kamarádka z dětství. Anna se rozhodne ve městě zůstat a přilepit se policii na paty. Má ale tajemství a není ani zdaleka jediná.
Hra kočky s myší teprve začíná a z britského maloměsta se brzy stane místo řádění sériového vraha, který se vydal po stopách minulosti.

Recenze:
Knihu přeložila Michaela Martinová, tak jako předchozí knihu Kámen, nůžky, papír.

První dvě stránky jsem četla asi 5x a hned na to jsem knihu odložila. Nevím proč, prostě mi první dvě stránky vůbec nesedly. Jednoho dne jsem si řekla, že už bych měla knihu pořádně rozečíst. Vydržela jsem a za den jsem ji měla nakonec přečtenou, protože autorka píše velice čtivě a tím, že je psána z vícero pohledů, tak je čtení o to poutavější.
___________

Detektivka je psána ze dvou pohledů.
První pohled je od Anny, které je skoro 40 a téměř 20 let pracuje v BBC One O'Clock News. Několik let dělá zpravodajku za kolegyni, která šla na mateřskou. Jenže ta se vrací a Anna musí zpět do terénu. Stane se první vražda a Anna jako reportérka musí s kameramanem k místu činu. Mrtvá žena je její bývalá kamarádka z dětství. Dále sledujeme její kroky při "vyšetřování", jelikož má sama tajemství, proto se policii nalepí na paty.
Její vyšetřování je doprovázeno o příběh z jejího dětství, tedy autorka nás vrací do minulosti, abychom si na konci vše krásně spojili. Jako náctiletá patřila do party holek a v 16ti letech se něco ošklivého stalo.

Druhý pohled je samozřejmě od detektiva Jacka, který je přivolán k mrtvole, je to žena se kterou strávil včerejší noc. Jack je také exmanžel Anny. Snaží se vyšetřit postupně první vraždu, se kterou má hodně společného, jenže se objeví další mrtvola. Vypadá to, že by mohl vraždit on.

Tyto dva pohledy jsou proloženy o kapitoly přímo z pohledu vraha. Což je skvělé, přesně takové detektivky mě baví. Více pohledů a ještě ke všemu pohled přímo od vraha, perfektní.
____________

Celou dobu jsem měla tip, kdo vraždí, jenže ono to bylo nakonec celé úplně jinak. Parádní jízda, doporučuji všem, kteří chtějí napínavý thriller/krimi.

Knihu JEHO A JEJÍ vydal: 

4 komentáře:

  1. páni, to zní skvěle :) kniha by se mohla líbit kamarádce :)

    OdpovědětVymazat
  2. Asi jsem nikdy nečetla knihu z pohledu vraha, to zní jako dobrý prvek.

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku mám na cestě, díky tvojí recenzi se na ni ještě víc těším :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Na tuhle knížku se určitě podívám při příští objednávce. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat