pondělí 15. května 2023

Píseň sirény - Alexandra Christo

Krásný večer. 
Poslední dobou toho je zase hodně a nestíhám jednak číst a pak psát recenze. Musím i hodně načítat knihy do práce, tak ani nestíhám číst své knihy, které se mi doma kupí.
Dneska tu mám konečně recenzi na fantasy Píseň sirény od Alexandra Christo.
Fantasy příběhy mám ráda, dlouho jsem nečetla fakt dobrou fantasy. Už od dětství mám ráda příběhy, které se odehrávají v moři nebo u moře. Mořské panny či nestvůry z moře, to mě vždycky lákalo, proto mě zaujala tato novinka z nakladatelství Ocelot.
V celém článku najdete mou recenzi i anotaci.

Anotace:
Princezna Lira je siréna z královského rodu a je ze všech nejsmrtonosnější. Ve své sbírce má srdce sedmnácti princů a je uctívána po celém moři, dokud ji ovšem zvrat osudu nedonutí zabít příslušníka vlastního druhu. Aby mořská královna potrestala svou dceru, promění Liru v to, co se jim nejvíce hnusí - v člověka. Lira, zbavená své písně, musí do zimního slunovratu odevzdat mořské královně srdce prince Eliana, nebo navždy zůstat člověkem.
Oceán je jediné místo, které princ Elian nazývá domovem, přestože je dědicem nejmocnějšího království na světě. Lov sirén je víc než jen podivný koníček - je to jeho poslání. Když zachrání v oceánu topící se ženu, zjistí, že je něčím víc, než se zdá. Slíbí, že mu pomůže najít klíč k definitivnímu zničení celého siréního rodu - ale může jí věřit? A kolik dohod bude muset Elian vyjednat, aby zlikvidoval největšího nepřítele lidstva?

Recenze:
Knihu přeložila Tereza Schlöglová.

Nejprve bych ráda zmínila to, že se jedná o retelling na malou mořskou vílu a četla jsem, že autorka napsala víc takových retellingů a já doufám, že se vydají i u nás.

Příběh je psaný ze dvou pohledů a to od prince Eliana a sirény Liry. Ze začátku jsem musela trochu přemýšlet jaký pohled zrovna čtu, jelikož kapitoly nejsou označené. Mám ráda, když se pohledy střídají, dává to příběhu větší šmrnc a z každé strany vidíme příběh trochu jinak. Jinak se mi příběh četl velice dobře a rychle.

O příběhu:
Princ Eliane má usednout na trůn, jenže ten na místo kralování myslí na další výpravu za sirénama, musí totiž zabít všechny. Mezitím je princezna sirén Lira potrestána svou matkou tím, že ji proměnila v člověka a jako člověk musí zabít prince Eliana a jeho srdce má odnést matce. Dokud do určité doby srdce nedonese, tak člověkem zůstane. Eliane zachrání Liru z moře aniž by věděl, co je zač. Cítí, že je jiná. Na výpravě hledá princ klíč k definitivnímu zničení sirén. Lira mu pomáhá, ale princ si není jistý, zda ji může věřit. 
_____________________

Příběh mě bavil. Byl poutavý, záživný a napínavý, ale trochu mi vadilo chování Liry, která byla skoro celou dobu namachrovaná a drzá. Samozřejmě jsem přesně věděla, jak se její vztah k princovi změní. Takže očekávejte i trochu lásky k té fantasy pohádce.

Čekala jsem šťastný konce, ale konec byl i trochu děsivý s vcelku povedenou akční zápletkou.

Určitě knihu doporučuji mladším čtenářům nebo dospělákům jako pohádku o mořských pannách a sirénách.

Knihu PÍSEŇ SIRÉNY mám od
Děkuji!

6 komentářů:

  1. knihu už mám na seznamu a vyhlížím ji na bazaru, abych si ji mohla dát do výzvy knih :) tak snad budu mít štěstí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V nejbližší době budu dělat o tuto knihu soutěž na instagramu.

      Vymazat
  2. Kniha vypadá moc zajímavě, už jsem o ní někde slyšela. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já se přiznám, že fantasy knihy nečtu, poslední, co jsem z tohoto žánru přečetla byl Artemis Fowl.

    OdpovědětVymazat
  4. Když jsem byla mladší, taky jsem ráda četla fantasy. Přiznám se, že něco opravdu dobrého se mi do ruky už ale dlouho nedostalo.

    OdpovědětVymazat
  5. Nad touhle knihou jsem dost uvažovala, nakonec jsi ji vynechala. Ale doufám, že se k ní do budoucna dostanu. :)

    OdpovědětVymazat