pondělí 17. července 2023

Lampář, lodivodka a kluk z továrny na slzy - Kateřina Havlíková

Krásný večer!
Máte rádi fantasy žánr? Já ano, a proto tu pro vás mám dneska recenzi na knihu s dlouhým názvem LAMPÁŘ, LODIVODKA A KLUK Z TOVÁRNY NA SLZY. Příběh napsala česká spisovatelka Kateřina Havlíková a vydalo ji nakladatelství Host,
Nádherná obálka, a jaký byl příběh?
Mrkněte do celého článku.

Anotace:
Postapokalyptická pohádka pro dospělé.
Straat žije v době, kdy se společnost dělí na ty, co obývají zbytky pevniny, široširý oceán a vzduch. On sám slouží jako lampář na vzduchoplachetnici. A protože ho v životě moc věcí netěší, pije.
Jednoho dne při bouři spadne přes palubu. Pád sice přežije, ale kdyby věděl, co bude následovat, radost by z toho neměl.
Bude muset strpět společnost mořeplavkyně, které při pádu poničí plavidlo, zajmou ho piráti, ocitne se na pevnině bez potřebného povolení, stane se lovnou zvěří kruté otrokářky, setká se s klukem, který mezi vzduchoplavci hledá otce, pokusí se zmizet ze soupisu mrtvých lampářů… ale hlavně — málem způsobí rozpad křehkého příměří mezi vzduchoplavci, mořeplavci a suchozemci.

Recenze:
Česká fantasy? Tato kniha mi dorazila s knihou Sivá krev a bohužel jsem z ní byl zklamaná, o to víc jsem byla zvědavá na knihu od Kateřiny Havlíkové. Docela jsem se bála, ale nakonec jsem byla mile překvapená.
______________________

Musím se přiznat, že jsem si knihu na čtení vybrala hlavně proto, že mě zaujala nádherná obálka, ze které jsem hned poznala, že půjde o fantasy žánr. A díky zajímavému a děsně dlouhému názvu jsem byla zvědavá, jaká tato fantasy bude, když ji napsala česká spisovatelka.

V příběhu se svět dělí na vzduch, pevninu a vodu, proto tak dlouhý název. Lampář je muž jménem Straat a je to vzduchoplavec, Lodivodka Lagúna je mořeplavkyně, tedy stále na lodi. No a kluk Levian, žije na zemi.
______________________

O příběhu:
Straat jako vždy holduje alkoholu a při malé opravě vzduchoplachetnici spadne. Všichni lampáři, co spadli, tak umřeli, ale Straat spadne velice šikovně. Ocitne se na lodi Lagúny, které pádem zničí plavidlo. Při nápravě škody, se oba ocitnou v zajetí kapitána pirátů, který jim něco důležitého ukradne. Povede se jim bez důležité věci utéct a vylodí se na pevnině, kde nemají, co dělat. Straat nemá potřebné povolení k tomu, aby mohl být jinde než ve vzduchu. Na pevnině potkají Leviana, který je též na útěku. Utíká od kruté otrokářky z továrny na slzy. Připojí se ke dvojici, protože by rád zjistil, kdo je jeho otec, který by měl být vzduchoplavec a po Straatovi chce, aby ho dostal na vzduchoplachetnici.
Ještě spolu zažijí pár nepříjemností na pevnině, díky tomu, že si Lagúna nechala ukrást tu důležitou věc, která je důležitá pro všechny tři strany. Nakonec se Levian dozví, kdo je jeho otec.
______________________

Za mě je to originální fantasy příběh, který se čte velice rychle. Autorka píše čtivě a myslím si, že vymyslela poutavý a zajímavý příběh. Líbil se mi moc, ale spíše bych ho doporučila mladším čtenářům.
Jsem i ráda, že má kniha jen nějakých 300 stránek, jelikož by mohla mít kniha šanci u mladších čtenářů, kteří čtou jen tenké knihy.

Mě se kniha moc líbila. Doporučuji ji mladším čtenářům a dospělákům, co rádi čtou zajímavé fantasy příběhy.


3 komentáře:

  1. Téda, knihu vůbec neznám! Ale ta obálka?! To je teda boží a po dlouhé době obálka, která mě teda učarovala :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Nejen na pohled je kniha určitě hezká. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat