pátek 15. prosince 2023

Tíživé ticho - Robert Bryndza

Krásnou sobotu přeji, 
jsem bohužel v práci a po obědě jedu do druhé práce, přesto jsem si ráno našla chvilku, abych dopsala konečně recenzi na novinku od Roberta Bryndzy. Jedná se o samostatný thriller TÍŽIVÉ TICHO. Těšila jsem se na knihu, jelikož vím, že Robert píše velice čtivě.
No a jak se mi kniha líbila? Mrkněte do celého článku, kde najdete i anotaci.

Anotace:
Maggie je úspěšnou lékařkou a s manželem Willem žijí přesně takový život, jaký si vysnili. Jednoho dne však k ní do nemocnice přivezou postřeleného muže v povědomém oblečení. Maggiin život se nejprve zastaví a pak obrátí naruby. Přes všechnu snahu se Willa nepodaří zachránit a Maggie je přesvědčená, že se stal obětí vloupání. Policejní zpráva zní ale jasně: spoušť stiskl Will sám.

Maggie je zdrcená žalem i sžíravými otázkami. Její manžel nebyl sebevrah. Měl toho tolik, pro co žít. Po pohřbu odjíždí Maggie do jejich prázdninového domu na malém chorvatském ostrově, aby unikla realitě. Jenže realita ji dostihne i na opuštěném místě a je mnohem temnější, než čekala.

Vše odstartuje dopis, který jí Will napsal pro případ své smrti a jenž obsahuje indicie odhalující děsivé tajemství.

Jak si Maggie skládá střípky dohromady, zjišťuje, že Willova smrt je spojena s někým z jeho minulosti... S někým, kdo udělá vše pro to, aby umlčel i ji.

Recenze:
Knihu od Roberta Bryndzy opět přeložila skvělá Kateřina Elisová
Robert prostě umí psát velice čtivě a jednoduše. Tentokrát se konečně jedná o samostatný příběh, který by neměl mít pokračování. Tedy jedná se o samostatný psychologický thriller/román. 
Já měla knihu přečtenou během jednoho dne, jelikož byla dost napínavá nebo lépe řečeno, zajímalo mě, jak to doopravdy je a jak to skončí. Jinak mi příběh nepřišel dechberoucí a postrádala jsem napětí.
____________________

O příběhu:
Maggie je lékařkou, zrovna má směnu, když k nim přivezou postřeleného pacienta. Je to její manžel Will. Údajně sebevražda, ale Maggie to nedá a zjišťuje, že se určitě nezabil sám, ale že se ho někdo prostě zbavil. Aby mohla být chvilku sama, tak odjede na chorvatský ostrov, kde má letní domek. Jenže ani tam nemá klid, jelikož dostane dopis od manžela, který ho napsal před smrtí. Jsou v něm indície odpovídající tomu, že ho někdo zabil a Maggie začne jít též o život.
____________________

Tentokrát se spisovatel zaměřil více na vykreslení situací, prostředí a snažil se o dramatickou a mrazivou atmosféru. Díky tomu, že je v knize daleko méně rozhovorů, jako to bývá u jeho krimi sérii, tak je příběh méně záživný.
Vyšetřování z pohledu policie tu není, tak nějak případ řeší sama hlavní postava Maggie.

Příběh se mi vcelku líbil, ale nějak mi nepřišel mrazivý ani napínavý. Sice šlo hlavní hrdince o život, ale i tak musím říct, že je příběh takový nijaký. Nemůžu říct, že to byla pecka.

Určitě si knihu musíte přečíst, pokud máte přečtené knihy od Roberta, ale pokud čtete thrillery, tak toto pro vás nebude správnou volbou, jelikož je to dost jednoduchý thriller, který není moc napínavý.

Knihu TÍŽIVÉ TICHO vydal: 




7 komentářů:

  1. po pravdě jsem myslela, že kniha patří do série s Erikou... trochu mě zmátla ta obálka :) jsem ráda, že vím, že není a mohu ji zvolit jako dárek pro seznámení s autorem :) a když se bude líbit, může čtenář přejít na jeho série :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuhle knihu se chystám, Bryndza je mistr ve svém řemesle :)

    OdpovědětVymazat
  3. O knize uvažuji, zatím ji nemám, ale ráda bych to napravila..

    OdpovědětVymazat
  4. Dneska jsem do četla. Není to špatné, ale série s Erikou nebo Kate se mi líbí víc

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle asi není úplně knížka pro mě :D.

    OdpovědětVymazat
  6. Knížku už vidím na dalším blogu :) Thrilery mám ráda, tento by mě také určitě zaujal :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Sada další Bryndza, zrovna jsem jednu recenzí četla, navíc s hodně podobným názorem 😊 aspoň mám jasno, díky

    OdpovědětVymazat