čtvrtek 21. prosince 2023

Štědrý kluk z hračkářství bratrů Svátků - David Litchfield

Krásný večer, 
mám už dva dny dovolenou a bohužel ležím. Něco mě dostalo, tak jsem naštvaná, jelikož jsem měla hodně plánů. Ani nečtu, jelikož to moc nejde, pouštím si seriály a snažím s z toho dostat. 
Tři dny do Vánoc a já tu pro vás mám tip na moc hezký vánoční příběh pro nejmenší. 
Kouzelný příběh se jmenuje Štědrý kluk z hračkářství bratrů Svátků, napsal ho i ilustroval David Litchfield. U nás knihu vydalo nakladatelství Albatros.

Anotace:
Mikuláš vypomáhá svým třem strýčkům v hračkářství, které je proslulé po celé zemi. Strýc Johan tam hračky vyrábí, strýc Alois je kontroluje a strýc Antonín jim vdechuje… jak jen se tomu odborně říká? Ach, ano – kouzlo! Jednoho dne, po pozoruhodném setkání s holčičkou Lotkou, se Miky rozhodne obdarovat hračkami všechny děti ve městě. Musí překonat řadu překážek, ale nakonec se vše podaří. A nejen to. Položí tím základ vánoční tradici, díky níž se všem dětem na světě jeden den v roce rozzáří oči radostí...

Recenze:
Z anglického originálu přeložil Petr Eliáš.
O ilustrace se postaral sám autor, musím říct, že se mi moc líbí a doufám, že u nás vyjdou další knihy s jeho ilustracemi jako např. série Medvěd a piáno.

Z knihy vánoční atmosféra přímo srší. Málo textu, nádherné velké ilustrace a krásný, milý příběh pro nejmenší. Určitě doporučuji předčítat nečtenářům před Vánocemi.

O příběhu:
Mikulášovo tři strýčkové vlastnili nádherné hračkářství. Nebylo obyčejné, jelikož si sami hračky vyráběli a vdechovali jim kouzlo. Jednoho dne si Mikuláš všiml dětí za výlohou, běžel za nimi a zjistí, že jsou to sirotkové bez rodin a domova. Mezi nimi je Lotka, která mu prozradí, že nikdy neměli hračky, a tak se Mikuláš rozhodl, že jim se strýčky hračky vyrobí za jednu noc. Chce dárek pro každé dítě z města a je jich tolik, že neví, jak dárky roznést. Strýčkové pro Mikuláše létací stroj, aby dárky stihl roznést. Nakonec mu pomůže Lotka a každé dítě ráno u sebe najde dáreček. Příští rok by chtěl dát Mikuláš dárek dětem i ve světě nejen ve městě, ale na to už nebudou čtyři, protože si k sobě vzali sirotky na výpomoc.

Příběh mě opravdu dostal, je krásný a vánoční. Přesně takový příběh patří k Vánocům a určitě ho doma musíte přečíst.

Žádné komentáře:

Okomentovat