pátek 29. prosince 2023

Magie zalitá jedem - Judy I. Lin

Krásný večer, 
bohužel se mi konec roku trochu zvrtnul. Myslela jsem si, že ještě dočtu čtyři knihy, které jsem si chtěla letos přečíst, ale budu si je muset přečíst v lednu. Chtěla jsem i dopsat všechny recenze na knihy, které jsem letos přečetla, ale to se mi také nepovedlo. No, nevadí. 
Dneska bych vám ráda ukázala fantasy příběh, který napsala Judy. I. Lin z Tchaj-wanu, ale v osmi letech se přestěhovala do Kanady. Jedná se o první díl duolgie MAGIE ZALITÁ JEDEM a u nás ji vydalo nakladatelství OCELOT.
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Jediné, co je pro Ning horší než ztráta matky, je vědomí vlastní viny. To ona nevědomky uvařila jedovatý čaj, který matku zabil - jedovatý čaj, který teď hrozí připravit o život i její sestru Šu. Když se Ning doslechne o soutěži, která má najít nejlepšího šen-nung-š - mistra starobylého a magického umění přípravy čaje -, vydá se do císařského města, aby se jí zúčastnila. Vítěz získá od princezny laskavost, která může být pro Ning jedinou šancí, jak zachránit sestře život.
Ale mezi zrádnými soutěžícími, krvavou dvorskou politikou a záhadným (a pohledným) chlapcem se šokujícím tajemstvím může být ve skutečnosti v největším nebezpečí právě Ning.

Recenze:
Knihu přeložil Ladislav Nový.
Skvělý překlad, díky kterému se mi příběh četl velice dobře a rychle. I když nejsem nadšenec do čajů, tak mě příběh oslovil a zaujal natolik, že jsem si knihu musela přečíst. Mám ráda fantasy a také soutěže, ve kterých půjde o život.
Jedná se o young adult, tedy příběh spíše pro teenagery, ale já takové fantasy čtu ráda, jelikož jsou většinou čtivé a napínavé. Většinou je ve fantasy young adult dost romantika, ale tady naštěstí není tolik.
Občas bylo v textu nějaké slovo, kterému jsem nerozuměla, ale díky slovníku na konci knihy jsem hned věděla o co jde.
_________________________________

Z anotace se dozvíme hodně. Hlavní hrdinka Ning uvaří čaj, díky němu přijde její matka o život a sestra o něj přijde jen málem. Ning ji musí zachránit, proto odjede do císařského města, kde pořádá princezna soutěž a vítěz bude moc požádat princeznu o laskavost. Jedinečná příležitost, jak zachránit sestru, jenže při soutěži půjde Ning o život díky soupeřům a politických intrik. 
Při soutěži se samozřejmě objeví muž Kang, který se s Ning spřátelí, jenže je férový? Nebo je nebezpečný pro princeznu?
_________________________________

Hlavní hrdinka Ning je velice statečná, silná a odhodlaná udělat vše pro záchranu své sestry. Tajemný Kang mi byl sympatický, i když jsem nevěděla na jaké straně je a kamarádka Ning Lian je milá, odvážná a ochotná. A co se týká princezny, tak ta mi byla dost nesympatická.
_________________________________

Na příběhu se mi líbila magie a intriky, kterých je v příběhu opravdu hodně.
Samozřejmě v příběhu nechybí starověké čínské zvyky v přípravě čajů. Líbí se mi i popisy míst či událostí, autorka psát prostě umí, i když je toto její první kniha. Očekávám tedy, že druhý díl bude ještě lepší.

Příběh mě nakonec bavil, ale konec mě trochu naštval, jelikož po dočtení potřebuji hned druhý díl, jenže ten vyjde kdo ví kdy.

Máte rádi fantasy?
Máte rádi čínskou mytologii?

Knihu MAGIE ZALITÁ JEDEM mám od
Děkuji!

2 komentáře:

  1. Tuhle knížku jsem prekřtila na Čajového MasterChefa.

    OdpovědětVymazat
  2. kniha vypadá dobře :) snad letos vyjde i ten druhý díl :)

    OdpovědětVymazat