pondělí 21. září 2020

Kouzlo psané rukou - Nikola Klanicová

  Krásný den!

Bohužel mi stále pokračuje špatné období, proto tu dlouho nebyla žádná recenze. Přečetla jsem poměrně dost knih, které bych ráda zrecenzovala. Na stole se mi válí několik lístečků s taháky, co psát do recenzí, abych myšlenky nezapomněla. Snad se situace brzo zlepší a budu mít více času.

Dneska tu mám pro vás recenzi na dětskou knihu KOUZLO PSANÉ RUKOU, kterou napsala Nikola Klanicová a ilustrovala ji Yukiko Taima
Celou recenzi i anotaci najdete v celém článku.

Anotace:
Vstupte do našeho pohádkového příběhu, v němž se kouzla a čáry i souboj dobra a zla odehrávají na pozadí kaligrafie.
Pohádka vypráví o neobyčejné cestě za tajemstvím záhadného písma na čarovném pergamenu. Děti se učí psát zcela spontánně (spolu s hlavní hrdinkou Mirou) od kouzelných bytostí. Písemné předlohy jsou součástí ilustrací a prohlubují manuální zručnost, schopnost soustředění a smysl pro detail. Na předsádce čtenáři najdou návod k tahům pro každou kapitolu a také rady, jak dosáhnout hezkého výsledku.
Tak si každý sám dotvoří tuto jedinečnou knihu, do které se opravdu může čmárat a psát. Příběh je napsaný krásným jazykem a výjimečným způsobem propojuje dětem důvěrně známou současnost s mystickým světem. Ozřejmuje nejen smysl ručního psaní, ale i úcty k přírodě a k dědictví minulosti.

Co já na anotaci:
Když jsem si knihu objednala, tak jsem vůbec nevěděla, jak bude knihu vypadat uvnitř. Na knihu jsem se těšila. Anotace mě na knihu dost nalákala, ale po otevření knihy jsem byla trochu zklamaná. Měla jsem jiné představy. Myslela jsem si, že bude v knize nějaký prostor pro zkoušení kaligrafie a ilustrace jsem si také představovala jinak.

Recenze:
Jak už jsem psala nahoře, tak mě kniha trochu zklamala, ale to jen kvůli tomu, že jsem měla jiné představy. Ilustrace jsou temné a dětem se nelíbí. Co se týká samotného příběhu, tak je dost složitý a děti se v něm lehce ztratí. Písmo v knize je dobře zvolené, čte se dobře, ale příběh není pro děti až tak poutavý. Bohužel je v knize použito hodně zvláštních jmén bytostí, dětem se čtou hůře. 
Kaligrafie tu není nijak zvlášť vysvětlená. V knize najdeme jen pár stran, kde je kaligrafie ukázána. Jak psát krasopisně je v knize popsáno, tak málo, že bych slovo kaligrafie na titulní stranu ani nepsala. Sice je to kniha pro děti, ale očekávala jsem alespoň na zadních stranách nějaké cvičení, kde by si děti zkusily kaligrafii.
Knihu ocení starší děti či dospělý, kteří se o kaligrafii zajímají, a tento příběh pro ně bude jen zpestření.

O příběhu:
Mira musí napsat kouzlo kaligrafií, aby někomu pomohla. A tak začíná dobrodružství, které je plné fantasie a zažívá ho s kamarádem Takkem. Při cestě se setkáme s vílami, vírníky, jednorožcem, mluvícími zvířaty atd..

Čekala jsem, že v knize najdu více stran o kaligrafii, třeba i nějaké to cvičení bych uvítala. Příběh se mě osobně moc líbil, ale pro děti bude asi složitější a menším dětem knihu rozhodně nedoporučuji. Ilustrace opět ocení snad jen dospělý čtenáři. Je to spíše umělecká kniha, než pohádka pro děti.

Znáte tuto knihu?

Knihu KOUZLO PSANÉ RUKOU vydala:

8 komentářů:

  1. moc mě to nezaujalo a ty kresby též nic moc ja jsem prostě na jiné věci :(

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka knížky se mi líbí a celkově na první pohled vůbec nevypadá zle ani příběh, ale je škoda, že děti nezaujme. Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta obálka vypadá nádherně!! :-) Ale jinak mě kniha upřímně úplně nezaujala...:-/

    OdpovědětVymazat
  4. Wow! To vypadá neskutečně. Podobnou knihu jsem si přivezla ze Skotska, ale byla o přírodních jedech. Taková trochu jiná Alenka v říši divů. A měla podobnou grafiku. Ale i poselství něco naučit.

    OdpovědětVymazat
  5. Též bych očekávala něco jiného. Je ale škoda, že to nelze vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  6. Knihu jsem nedávno četla také a mám v podstatě stejné pocity. Obálka je krásná a anotace slibuje něco, co se v knize nenachází. Hlavní problém je v podstatě nulový prostor pro zkoušení kaligrafie a rad jsem v knize také moc nenašla. Mladší sestra knihu prolistovala, kousek přečetla a na první pohled jsem viděla, že jí kniha nebaví.
    Nápad super, bohužel zpracování pokulhává,což je škoda..

    OdpovědětVymazat
  7. No vyzerá na taký dosť pochmúrny príbeh takže pre deti asi nie to pravé orechové. Možno keď už tak pre staršie.

    OdpovědětVymazat
  8. Doufám že bude špatnému období co nejdříve konec a ty budeš v pohodě ♥ držím palce, aby bylo lépe :-)
    Tuhle knížku vůbec neznám, ale myslela jsem si že to bude nějaká pohádková pro děti, obálka vypadá moc hezky, ale teda podle všeho kniha slibuje něco, co nenabídne... zvláštní... je to pojaté opravdu nevšedně... tak jak píšeš, spíš se přikláním k tomu že to je takové na styl uměleckého díla...

    OdpovědětVymazat