středa 2. září 2020

Rande na balkoně - Felicia Kingsley

 Krásný večer, 

zítra teprve čtvrtek. Už by mohlo být odpoledne v pátek a nejlépe, kdyby se v ten moment zastavil čas.  Bohužel mi začíná dost stresující období, takže si občas musím vzít na čtení oddechovou knihu. Tentokrát jsem sáhla po novince od Cosmopolis - RANDE NA BALKONĚ. Knihu napsala Felicia Kingsley a přeložila jí Petra Královcová.

Jaká kniha je? Stojí za přečtení? To se dozvíte v mé recenze níže.

Anotace:

Romantiku a humor nepřemůže ani zákaz vycházení „Zůstaňte doma! Zůstaňte doma!“ znělo z reproduktorů opuštěnými ulicemi Milána. Nikdo nebyl připravený na to, že život najednou zamrzne. Alex se ocitl zavřený doma s tím posledním člověkem, se kterým by chtěl dýchat stejný vzduch: se svou bývalkou. Hned za zdí uvízla Didi v bytě přeplněném hlučnou rodinou. Milující a milovanou rodinou, před níž se ale v této situaci dalo uniknout jen na balkon. Na tom sousedním se snažil najít chvilku klidu Alex. Jejich náhodná setkání a povídání přes balkon se změnila v příjemné každodenní schůzky. Samozřejmě s dodržením nařízeného odstupu. Může za tak zvláštních okolností vzniknout láska?

Co já na anotaci?

Když jsem viděla obálku, tak jsem si říkala, že tuhle knihu musím mít. Balkóny na obálce jsou krásné, a jelikož knihu napsala Italka, tak jsem podle názvu pochopila, že půjde nejspíš o karanténu. V Itálii měli zákaz vycházení, tak jsem si říkala, že se nejspíš sousedi dali dohromady přes balkón. Těšila jsem se na knihu.

Recenze:

Překlad je super, díky němu se kniha čte velmi dobře. Jedná se o krátký příběh, který budete mít přečtený během jednoho posezení. Ke kávě či k vínku ideální oddechové a zamilované čtení.

V knize se střídají kapitoly. Jednou čteme z pohledu muže Alexe, a pak z pohledu jeho sousedky Didi. Alex žije se svou přítelkyní. Bohužel se rozejdou, ale jelikož je karanténa a tudíž zákaz vycházení, tak spolu musí nějakou dobu ještě bydlet. Vedle v bytě žije rodina, u které uvízla Didi. Dřív v bytě též bydlela, ale odstěhovala se od rodičů už před nějakou dobou. Oba potřebují na vzduch, a proto vycházejí na balkon. Seznámí se netradičním způsobem. Bohužel je zákaz vycházení a musejí si udržet rozestupy. Přesto se do sebe zamilují, ale dokážou lásku udržet, když se k sobě nesmí přiblížit?

Jednoduchý příběh z dobu karantény v Itálii. Věděla jsem, že v této době spisovatelé budou psát jednu knihu za druhou. Přeci jen je to skvělé téma.

Líbí se mi, že nám autorka alespoň trochu přiblížila život "influencerky". Instagram je plný lží. Každý dává na instagram jen ty dobré fotky a zážitky, ale ve skutečnosti může být všechno úplně jinak. Nevěřte všemu, co vidíte!

_____________________________________

Byla to skvělá oddechovka. K vodě nebo ke kávě ideální čtení. Pokud chcete jednoduchý a zamilovaný příběh, tak tuto knihu doporučuji!

Knihu RANDE NA BALKONĚ vydalo:

7 komentářů:

  1. Tak to může být pěkné čtení. Láska může vznikat mnoha způsoby, tak proč ne za doby krize na balkoně? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha mi má v nejbližších dnech dorazit a musím přiznat, že se na ni dost těším. :) Líbí se mi s jakou rychlostí autorka zareagovala na současnou situaci a převtělila ji do knihy. :)

    OdpovědětVymazat
  3. To zní velice originálně. Kdybych nezažila různé, rostodivné možnosti lásky, asi by mne taková kniha moc nezajímala. Jak je na tom s humorem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Humorná upřímně není.. Tedy alespoň mě humorná tolik nepřišla.

      Vymazat
    2. Díky. To je škoda. Ale věřím, že stojí za to si ji přečíst. Tak snad někdy bude nálada :)

      Vymazat
  4. Držím ti palce, aby stresové období brzy opadlo :-) kéž by se dal zastavit čas a víkendy tak neutíkaly... :-(
    Knížka vypadá super! Hlavně že je takhle aktuální, je to horká novinka tohoto roku, jak jsem pochopila, když je z doby karantény :-) autorka nemeškala a psala... klobouk dolů, to se musí nechat, líbí se mi i obálka knihy :-) určitě si ji zařadím na svůj "seznam knih" :-) ráda si ji přečtu, moc děkuji za tip... tyhle oddechovky, romantiky to já ráda ♥

    OdpovědětVymazat
  5. To vypadá na příjemnou oddechovku - asi po ní kouknu. Díky.

    OdpovědětVymazat