středa 25. listopadu 2020

Hotýlek na Islandu - Julie Caplin

 Krásnou středu všem.

Už začínají ranní mrazíky. Mám ráda ranní mráz, ale škrábání auta mě fakt nebaví. Musím kvůli tomu vstávat dříve, ale i to k zimě patří. Jak si užíváte podzimní/zimní dny?

Dneska tu mám konečně recenzi na knihu HOTÝLEK NA ISLANDU, kterou napsala Julie Caplin. Je to pátá kniha, která u nás od ní vyšla. Nečetla jsem všechny knihy od autorky, ale to snad brzy napravím. Hotýlek je má třetí kniha od ní a bohužel je zatím nejslabší. Tím nechci říct, že je špatná, ale z těch tří, co jsem četla se mi líbila nejméně.

Určitě její knihy doporučuji, jako vánoční dárek pro čtenáře, kteří mají rádi romantiku.


Anotace:
Lucy nic nechybí, má dobrou práci v hotelu a přítele. Jenže stačí jedna jediná nehoda a vše se změní – dostane padáka a kopačky. Její život je náhle v troskách, nedaří se jí najít novou práci, úspory docházejí a už brzy nezbude nic jiného než se přestěhovat zpátky k rodičům, a to za žádnou cenu nechce. Takže když jí personální agentura nabídne místo manažerky hotýlku Polární záře na Islandu, okamžitě přijme i přes to, že nesnáší zimu. Po příjezdu se nemůže zbavit dojmu, že udělala chybu. Jako šéfová se navíc uvede naprostým trapasem, takže pochybuje, jestli ji podřízení přijmou. Jenže pak jako by jí osud dal znamení, že má zůstat. V noci se na nebi roztančí polární záře a Lucy se při sledování toho fascinující podívané rozhodne vytěžit z téhle životní příležitosti co nejvíc. Využije všech svých znalostí a zkušeností a postará se, aby se z Polární záře stal nejúžasnější romantický hotel na celém Islandu! Hotel má špatné hodnocení a je poloprázdný, takže ji čeká pořádně tvrdá práce. Lucy dělá, co může, ale má pocit, že se jí někdo snaží škodit. Jsou k ní všichni kolegové upřímní? Může jim důvěřovat? Navíc ji začíná zneklidňovat barman Alex… Mezi ním a Lucy to sice jiskří, ale záhy se ukáže, že Alex skrývá nějaké tajemství…

Co já na anotaci:
Když jsem v létě četla knihu Pláž v Chorvatsku, tak v ní byla upoutávka právě na Hotýlek na Islandu a já věděla, že ji budu určitě chtít. První dvě knihy jsem od autorky nečetla, ale další dvě knihy Cukrárna a Pláž se mi moc líbily. Anotaci jsem tedy před tím než mi kniha dorazila nečetla. Přečetla jsem si ji až když jsem psala tuto recenzi. Dle anotace to vypadá na klasickou romantiku.

Recenze:
Knihu přeložila Michaela Klevisová, tak jako Pláž v Chorvatsku. Obě knihy se četli díky dobrému překladu skvěle. Hotýlek jsem četla v době podzimního počasí. Tedy mlha za oknem, káva a zákusek. Ideální období na čtení této knihy. Na Islandu je stále takové pochmurné počasí. A asi díky tomu se mi kniha četla ještě lépe.

O příběhu:
Lucy letí na Island, aby převzala místo ředitelky v malém útulném hotýlku Polární záře. První den a hned se ji stane šílený trapas, díky kterému se Lucy trochu bojí, že jí zaměstnanci nepřijmou. Hotýlek je poměrně zanedbaný, tak se ho Lucy snaží zkrášlit a vyzdvihnout hygge styl. Při práci si tvoří vztah se zaměstnanci, ale i s barmanem Alexem, který má velké tajemství. V hotelu celou dobu natáčí štáb a díky jednomu člověku ze štábu Lucy prozradí všem, proč ji z minulé práce vyrazili, a proč se rozešla se svým ex. Lucy a Alex začínají skoro tvořit vztah a na samém konci se dozvíme, jaké tajemství Alex celou dobu měl. Lucy je na něj velmi naštvaná, jeho tajemství jí dost zasáhlo. Odpustí mu?

Klasická romantika do pochmurného počasí. Autorka krásně vykreslila islandské počasí a atmosféru tak, že jsem si při čtení připadala, jako bych tam byla.
Kniha se mi líbila, ale ne tolik jako Cukrárna a Pláž. Určitě ji, ale doporučuji všem příznivcům romantiky. Pokud, ale čekáte milostné scény, tak ty v knize nenajdete. Tedy je tam jedna taková scéna, ale je nic moc. Milostný román to opravdu není.

8 komentářů:

  1. Je super, že se ti kniha líbila, já jsem z celé série nadšená. Hotýlek je fajn teď na podzim, díky hygge :-) Už se těším na Čajovnu.

    OdpovědětVymazat
  2. Od autorky jsem ještě žádnou knížku nečetla, ale anotace nevypadá úplně špatně :) Je ale škoda, že je v knížce jen jedna milostná scéna, a ještě že píšeš, že je nic moc, to je škoda, k romantickým románům tyto scény tak nějak patří.

    OdpovědětVymazat
  3. Nad celou sérií uvažuji, že bych se do ní pustila. :) Jen se k tomu dostat, ale zrovna na toto období mám dost velkou chuť na romantiky. :)

    OdpovědětVymazat
  4. u autorce hodně slýchávám, ale na mém seznamu není :) snad se ti bude další knihy od ní líbit více :)

    OdpovědětVymazat
  5. Romantiku v knihách úplne nevyhľadávam, ja som skôr na horory, trilery a podobne, ale raz za čas je fajn prečítať si aj niečo takéto oddychové :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  6. zajímavý děj to by mě mohlo bavit :)

    OdpovědětVymazat
  7. Hotýlek jsem dočetla minulý týden a jsem z něho nadšená. Stejně jako z celé série. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Možná zkusím e-knihu. Nad touto sérií jsem uvažovala - mohla by to být dobrá oddechovka. :)

    OdpovědětVymazat