neděle 15. listopadu 2020

Sbírám nepopsané pohlednice

Krásnou neděli přeji!
Dneska tu mám článek o mém koníčku. Každý by měl mít nějaký koníček, který mu bude přinášet radost. Samozřejmě, že jsou knihy mým velkým koníčkem, ale to není všechno. Můj další koníček jsou pohlednice. Nepopsané pohlednice, které sbírám od dětství. Na starém blogu jsem o tom psala, ale jelikož byl blog.cz zrušen, tak bych chtěla mít podobný článek i tady.

Jak jsem se k pohlednicím dostala?
Nepopsané pohlednice jsem začala sbírat jako dítě, když jsem se kamarádila s jednou holkou z vedlejšího města. Obě jsme sbíraly nové pohlednice, nálepky i tetovačky. Když byla možnost se vidět, tak jsme si tyto věci různě vyměňovali. Byla to zábava, líbilo se mi chodit do papírnictví a do tabáku, kde měli plno krásný pohlednic. Jenže po několika letech se kamarádce pohlednice ztratila. Nevím, kam je dala nebo je vyhodila? Nevím...mě ale sbírka zůstala. Na střední jsem přestala kupovat nové pohlednice. 

Pokračovala jsem ve sbírce?
Sbírku jsem měla uloženou v krabici a vůbec jsem ji nevytahovala. Až po střední jsem si s kamarádem jen tak koupila pohlednice v papírnictví, které bylo hned vedle krámu mé mamky. Doma jsem vytáhla sbírku a řekla jsem si, že by bylo fajn ve sbírání pokračovat. Po každé, když jsem s kamarádem navštívila mou mamku, tak jsme zavítali i do papírnictví a já si vždy odnesla všechny jejich nové pohlednice, které měli.

Jaké pohlednice jsem sbírala?
Vždy jsem si kupovala jen zvířata. Pokaždé jsem si musela koupit celou sérii. 

Jak to mám se sbíráním teď?
Už nechodím záměrně pro pohlednice do papírnictví, ale spíše pohlednice objednávám přes internet. Už nesbírám jen zvířata, ale zaměřuji se na ilustrované pohlednice a nejčastěji podporuji české umělce.

Kde pohlednice objednávám?
Eshopů je několik, ale já nejčastěji objednávám na POHLEDNICTVI.CZ a CZPOSTCARDS.CZ.

Kolik pohlednice stojí?
Obyčejné pohlednice v papírnictví stojí 5,- Kč. Ilustrované pohlednice, které si objednávám stojí od 10,- Kč. Většinou objednávám pohlednice za 15,- Kč. Samozřejmě jsou i dražší jako např. 39,- Kč, ale ty jsou fakt vymazlený, dokonce mají na sobě třpytky.

Jak pohlednice skladuji?
Mám dvě na míru vyrobené krabičky, které mají ošklivý design. Tenkrát jsem si nemohla vybírat, ale jsem za ně ráda, krásně se do nich vlezou pohlednice klasických rozměrů. Obě jsou již plné, takže přemýšlím, co dál vyrobit či pořídit. Rozhodně nechci takové ty šanony, jsou drahé a potřebovala bych jich tak 20  :-D
Jinak asi vidíte na fotkách, že mám v krabicích rozřazovače, na kterých jsou napsaná různá jména či skupiny. Mám pohledy seřazené podle autorů a pak podle druhu zvířat.

Kolik pohlednic mám?
Aktuálně mám 1396 pohlednic.
______________________________________

Na konec prozradím, že mám i instagram, na kterém můžete vidět pohlednice, které mám, a stále přibývají. 
Najdete mě na instagramu jako @sbiram_pohlednice.

A co sbíráte vy?

10 komentářů:

  1. wow, tolik pohlednic :) to je hezký koníček :) když jsme byli malí, tak jsem sbírala pohlednice a výletů, teď sbírám záložky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tenhle koníček se mi líbí. Jako malá jsem sbírala nálepky a s kamarádkami je vyměňovala. Pak mě to přešlo. Taky mám pár pohlednic, ale kam se na ně hrabou ty tvoje :D

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem měla pohlednice. Nevím, asi bych neřekla, že něco vyloženě sbírám... Možná by se za sbírku dala považovat moje sbírka CD. Pořád si je kupuju, i když je dnaska doba aplikací, přes které se dá muzika poslouchat.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je pěkný koníček :) Já jsem kdysi sbírala jízdenky z autobusů, ale to už je dávno. Jde vidět že máš pohlednice pěkně seřazené :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jako mladší jsem také sbírla pohlednice. :) Velkou část jsem jich dostala, nebo mi je někdo přivezl/případně jsem si je sama přivezla z dovolené. Poseldních několik let leží nečinně na půdě, ale ráda se jimi jednou za čas probírám. :) Myslím, že sbírání v podstatě čekoholiv je skvělý koníček.

    OdpovědětVymazat
  6. To je pěkný koníček, máš těch pohlednic opravdu hodně:) já jsem jako malá sbírala známky a pak i samolepky.. Ale u ničeho jsem nezůstala, jelikož jsem se v průběhu let vždy při stěhování veškerých nadbytečných věci zbavila..

    OdpovědětVymazat
  7. Téda, tolik krásných pohlednic! Máš jich opravu dost :-) na Instagram se ráda podívám :-) já jsem dříve sbírala turistické známky, ale nějak jsem od toho upustila... a jinak sbírám vstupenky, plakátky a různé upomínkové předměty z cest... mám velkou krabici, kterou se ráda jednou za čas probírám a vzpomínám :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Dříve jsem sbírala pohlednice ze zahraničí. Šlo o to, že jsem do zahraničí poslala pohlednici s textem a někdo jiný mi to oplatil. :) Bylo možné k tomu přidávat různé drobné dárečky. :)
    Teď ale z cest dělám fotky a lepím si je do alba na památku. :)

    OdpovědětVymazat
  9. wau tolik ?? :-O to je pěkný koníček :) znám známky ale pohledy :) máš to hezky uspořádané

    OdpovědětVymazat
  10. Wau, tak to je fajn koníček. Jako děcko jsem sbírala pohledy psů, ale vůbec netuším, kde skončily. Dneska jedu v knižních záložkách, ale nějak to nepřeháním, spíš jen, když je možnost a nějaká se mi líbí :-)

    OdpovědětVymazat