úterý 3. listopadu 2020

Veganská kuchařka - Monika Ševčíková

 Krásný večer,

poslední dobou nějak nestíhám psát recenze, přitom čtu fakt hodně. Nějak asi nemám náladu sedět u počítače. Raději si zalezu do peřin s knihou a čajem. Jsou, ale večery, kdy si sednu k počítači a napíšu najednou třeba čtyři recenze. Dneska tu pro vás mám recenzi na kuchařku s názvem "Veganská kuchařka" od Moniky Ševčíkové. 

50 báječných receptů pro všechny mlsouny. Tak to je přímo pro mě. Nejsem vegan, ale nemohu laktózu, tak jsem doufala, že uvnitř najdu recepty na bez mléčné sladké dobroty. Obálka mě zaujala natolik, že jsem hned musela ty koule vyzkoušet.


Anotace:
Ať už jste vegetariány, začínáte s veganskou stravou nebo máte chuť přidat do své stravy více zeleniny a ovoce, tato kuchařka pro vás bude tou pravou inspirací. Vyberete si z více než 50 zdravých receptů, které se skládají čistě ze zeleniny, ovoce, luštěnin a obilovin.

Vyzkoušejte celozrnné pečivo s výběrem pomazánek, snídaňové kaše a smoothie, špaldovou pizzu a chleba, polévky a omáčky na těstoviny, ovocné koláče, mandlové mléko nebo domácí tempeh a seitan. Každý recept má svoji fotku.
Dozvíte se, že rostlinná strava je rychlá, jednoduchá a příprava rodinného oběda pro vás bude hračkou, stejně tak jako svačina do práce.

Co já na anotaci:
Rychlé, jednoduché a přesto veganské recepty? Tak na ně jsem se fakt těšila. Fotky u každého receptu? Tak to by měla být samozřejmost. Jsem ráda, když je u receptu fotografie, alespoň vím, jak má pokrm vypadat.

Recenze:
Nekoukala jsem na rozměry kuchařky, tak mě trochu nemile překvapilo, jak je kuchařka malinká. Jedná se o malinkou a podlouhlou brožurku, ale po nahlédnutí dovnitř mi rozměry nevadí.

Na začátku kuchařky nás čeká krátký úvod, pár tipů ke stravování rostlinnou stravou a rady k vaření.

Kuchařka je rozdělená do dvou "kapitol":
Sladké recepty (snídaně, svačiny a dezerty) - Už jsem zkoušela Granolu, Ovesnou kaši,Čokoládový krém a Kakaové kuličky v kokosu.
Slané recepty (svačiny, oběd a večeře) - Už jsem vyzkoušela Dýňovou polévku, Pomazánku z červené čočky a Falafel.

Recepty jsou psané vždy na pravé straně a na levé je fotografie. Obyčejná fotografie, ze které krásně poznáme, jak má jídlo vypadat. Jsem ráda, že nejsou fotografie extra moderně vyumělkované.
Co se týká samotných receptů, tak jsou psané velmi jednoduše a srozumitelně. Na začátku receptu se dozvíme pro kolik cca porcí je recept vhodný. Dále pokračuje seznam ingrediencí a na závěr je popsán samotný postup. U některých receptů najdeme v "bublině" skvělý TIP, např. jak a co nastrouhat, co použít místo něčeho atd...
Jedná se opravdu o velmi jednoduché a rychlé recepty. Jsou to recepty vyloženě pro vegany, ale určitě můžete ingredience nahradit, tak aby pokrm nebyl veganský.

Všechny recepty samozřejmě najdeme na internetu, ostatně tak jako všechno, co najdeme např. v encyklopediích nebo jiných kuchařkách...ale pro milovníky knih je kuchařka v papírové podobě nejspíš lepší. 
Určitě bude tato kuchařka vhodným dárkem třeba k Vánocům pro vegany.


Veganskou kuchařku od Moniky Ševčíkové vydalo nakl.

7 komentářů:

  1. Já mám kuchařky ráda. Moje sestra naopak říká: "Na co kuchařka? Máme jich dost. A stejně se recepty opakují." Já ale nemám moc ráda složité postupy, které si nepamatuju. Mám ráda jasně a srozumitelně napsané, co mám dělat - ne moc složitě, ať se nemusím pořád dívat. Takové kuchařky vyhledávám, podle takových se ráda naučím.

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám doma spoustu kuchařek a dokonce jednu sešitovou vlastnorušní, kam si sepisuji, co kde posbírám, a postupně to ladím podle svých chutí. :D Do veganského světa jsem ovšem ještě nepronikla. Tofu mi ale chutná a na prostřídání to někdy nemusí být špatná změna.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ta musí být dobrá pro ty, kteří jsou vegané. :) Avšak, pro mě by to nebylo.

    OdpovědětVymazat
  4. To nevypadá zle, vegan sice taky nejsem, ale něco z toho bych asi ukuchtila :D

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám naopak ráda, když má knížka menší rozměry, je to praktické :D Ty koule na obálce vypadají opravdu zajímavě :) Vegan nejsem, ale proč si jednou neuvařit něco zdravého úplně bez masa :)

    OdpovědětVymazat
  6. Knihu mám taky doma a přesně jak říkáš, rozměr mě nemile překvapil. Samozřejmě obsah je skvělý, to se musí nechat. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ta vypadá moc hezky ♥ vypadá taková akorát do ruky :-) sice nejsem vegan, ale věřím že bych si ji oblíbila... podle fotek to i vypadá že jsou to opravdu jednoduché recepty, které zvládne každý a to je fajn... nikdo nechce několik hodin stát u plotny a kuchtit nějaké šílenosti :-D

    OdpovědětVymazat