neděle 6. prosince 2020

Plnou parou do pohádky - Iva Hoňková

Krásnou neděli všem.
Bohužel nestíhám, tak jako každý rok před Vánoci. Mám dvě práce a do toho si chci užívat předvánoční čas doma u pohádek, seriálů a knih. Dneska tu mám tip na knihu pro milovníky lokomotiv a vláčků.

Knihu PLNOU PAROU DO POHÁDKY napsala Iva Hoňková. Autorka knihu i ilustrovala. O vystřihovánky na konci knihy se postaral Pavel Bestr.
Na knihu jsem se dost těšila. Jaký názor na ní mám po dočtení?
V celém článku najdete jak mou recenzi, tak i anotaci.

Anotace:
Není to tak dávno, co krajinou uháněly parní mašinky, pískaly na své píšťaly a doprovázela je oblaka hustého dýmu. Lokomotiva Třistadesítka vypráví společně s ostatními mašinkami pohádkové příběhy o setkání s vílou, vodníkem a dalšími nadpozemskými bytostmi. Nechybí ani povídání o starostech i radostech ve výtopně a na železniční trati.
Součástí knížky jsou vystřihovánky papírového modelu nádraží s železniční stanicí, parní lokomotivou a vagóny, které si děti můžou okopírovat na tvrdší papír a sestavit dle návodu v knížce.

Co já na anotaci:
Kniha mě zaujala obálkou a až poté jsem si přečetla anotaci. Nejvíc mě z anotace zaujalo to, že mašinky budou vyprávět fantasy pohádky, jelikož se mají v pohádkách vyskytovat např. víly. A doufala jsem, že pohádky budou pro děti i poučné.

Recenze:
Po dočtení knihy mám takový pocit, že by pohádky v knížce měli spíše předčítat rodiče dětem. Asi bych knihu nepostrčila dítěti, aby si ji četlo samo. 
Kapitoly jsou poměrně dlouhý. Pro hodně malé děti nedoporučuji, nejspíše nebudou poslouchat až do konce. Chválím písmo, které je velké, psané dobrým fondem a text je rozdělen do více kratších odstavců. Díky úpravě textu si dokážu představit, že se začínající čtenář učí z této knihy číst.

V knize najdeme 12 kapitol, tedy 12 pohádek. Z každé pohádky vyplývá nějaké ponaučení. Někdy bylo ponaučení takové nijaké, ale většinou se jednalo o docela zásadní ponaučení.
V pohádkách se setkáme s bájnými a nadpozemskými bytostmi, jako je např. Víla, Hastrman, Meluzína atd...dále se z pohádek dítě dozví plno zajímavostí ohledně lokomotiv či trati (co je výhybka, mokré uhlí špatně hoří, proč musí mít lokomotiva nádrž vody plnou a jiné...)

Na konci knihy najdeme vystřihovánky papírového modelu nádraží s železniční stanicí, parní lokomotivou a vagóny. Jsou oboustranné a papír tenoučký, takže je potřeba vystřihovánky okopírovat a nejlépe na tvrdší papír. Brala bych kdyby vystřihovánky byly už na tvrdším papíru a vloženy do knížky jako příloha. Né každý má možnost si okopírovat vystřihovánky barevně. Jedná se o 11 papírů a rozměr je též za mě nic moc, pro vystřihovánky bych raději zvolila A4.

6 komentářů:

  1. Mám to podobně, je toho teď tolik, že nestíhám nic... už se těším na Vánoce a dovolenou, až si trochu odpočinu a vypnu ❤.
    K těm Vánocům tak nějak pohádky patří a já se do pohádek začtu ráda a jednou se těším, až budu číst vlastním dětem :) tuhle pohádkovou knížku vidím poprvé... líbí se mi koncept toho, že pohádky vypráví mašinky, to je zajímavé :) podle názvů jednotlivých kapitol to vypadá, že to nejsou takové klasické pohádky, jaké známe :) takže si píšu na svůj booklist :) já tady vždycky přijdu a čeká na mě nějaká knížka, kterou musím mít :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ty ilustrace jsou naprosto krásné. :) A hodně dokážou zaujmout. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pro kluky je to koukám pěkné čtení, možná bych knížku mohla koupit synovci :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé toto vyzerá ako veľmi milá knižka :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Líbí se mi ilustrace. A jako tip pro děti, je to fajn. :)

    Užij si předvánoční čas v klidu a s těmi, které máš ráda - to je nejdůležitější. Ani já nestíhám - čeká nás pečení, potom úklid... Věřím, že si najdu chvilku na čtení a dočtu, co mám rozečteno, ale velkou šanci tomu taky nedávám.

    OdpovědětVymazat