neděle 31. ledna 2021

Jeden rok bez tebe - Nina de Pass

Krásný večer!
Zítra pondělí. Achjo, čeká mě asi náročný týden. Snad budete mít lepší začátek únoru než já.
Včera tu byla recenze na dětskou knihu a dneska tu mám recenzi na knihu pro dívky. S dětskými knihy pracuji, takže se nedivte, že tu občas uvidíte i recenze na takové knihy. 
JEDEN ROK BEZ TEBE od Nina de Pass je kniha, která mi v práci neležela dlouho, jelikož mě dost zaujala.
Byla to skvělá oddechová jednohubka. Takové knihy mě vždy nakopnou na čtení bichle nebo složitějšího čtení. Po této knize jsem se konečně dokopala ke čtení naučné knihy o vývoji forenzních věd.

Anotace:
San Francisco. Nový rok. Tragická nehoda po silvestrovské party. Cara přežije. Její nejlepší kamarádka, G, ne.
O devět měsíců později Caru stále stravuje vina a zármutek, bojuje sama se sebou. Matka ji proto pošle na internátní školu ve Švýcarsku, kde nikdo nezná ji, ani její minulost. A tak to má i zůstat. Noví spolužáci Ren a Hector to ale vidí jinak. Jsou rozhodnuti rozbít zdi, které kolem sebe Cara tak pečlivě vystavěla, a vrátit ji zpět do života. A Cara možná i chce, aby se jim to povedlo… zvláště Hectorovi, který ji zřejmě chápe jako nikdo jiný. Čím blíž se však k němu dostává, tím víc se jí vzdaluje G a vzpomínky na ni.
Dokáže Cara jít dál a vyrovnat se konečně s tím, co onu osudnou noc udělala? A zaslouží si vůbec druhou šanci?

Co já na anotaci:
Anotace jako taková mě moc nezaujala, ale poslední dvě otázky mě přesvědčily o tom, že si knihu přečtu. Byla jsem zvědavá, co Cara udělala, tak hrozného, že by si už nezasloužila druhou šanci.

Recenze:
Knihu přeložila Pavla Kubešová. Skvělý překlad, díky kterému se kniha četla velmi dobře. Během chvilky jsem měla skoro celou knihu přečtenou. Kniha se četla rychle i díky velmi jednoduché příběhu.

O příběhu:
Při Silvestrovské párty se stane děsivá nehoda, při které umře Cařina nejlepší kamaráda (jak a proč se daná nehoda stala se dozvíme na samém konci knihy). Aby Cara začala nový život, tak ji matka pošle na internátní školu, která je až ve Švýcarsku. Nikoho tam nezná a ani ji nikdo nezná. Což je dobře, jelikož nemohou znát její minulost, o které nechce mluvit.
To by nebyl dívčí román, kdyby se Cara nezamilovala. Její spolužák Hector se snaží Caru dostat zpět do života, což se mu dost daří. Cara se vyzpovídá a pomalu zapomíná na tragickou nehodu.
A to by nebyl moderní román, kdyby se v knize neukázala i lesbička. 
 _____________________________

Pro mě to byla průměrná jednohubka, která mi přišla dost nepropracovaná, ale docela mě překvapila příběhem. Kniha je určená pro děti a mládež, tak si myslím, že čtenářkám kolem 15ti let bude jistě stačit.

Četli jste?
Doporučuji mladším čtenářkám. Starším kniha nebude stačit, jedná se o hodně jednoduchý a málo propracovaný příběh.

Knihu JEDEN ROK BEZ TEBE vydalo nakladatelství:

6 komentářů:

  1. Knížku neznám, ale občas takové oddechovky, jednohubky jak si napsala ráda čtu :-) je to taková nenáročná, jednoduchá literatura, která sice s ničím novým nepřichází, ani nepřináší hlubší význam, ale čte se rychle, nenutí přemýšlet a motivuje pak číst něco "těžšího" :-) s tím souhlasím a můžu se pod to podepsat :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli by mě kniha oslovila, to nevím, ale občas takové knihy neškodí jako jednohubky po něčem náročnějším. Přesto i od tohoto žánru čekám něco víc, a tak hledám tu propracovanost a hloubku tak, aby to oslovilo i starší čtenáře.

    OdpovědětVymazat
  3. Mě se naopak anotace zdá docela zajímavá. :) U fragmentu se dá počítat s tím, že to bude příběh pro mladší čtenáře, což ne vždy znamená, že se starším líbit nebude. :)

    OdpovědětVymazat
  4. knihu neznám, zaujala mě však její obálka i anotace :)

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu vůbec neznám, ale vypadá velmi zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tohle mě teda vůbec nezaujalo. Hledám nějakou takovou oddechovku, která nebude fantasy, trošku romantiky...prostě oddechovku a nějak mi nic nemůže padnout do oka

    OdpovědětVymazat