středa 13. ledna 2021

Ve stínu Hvozdu - Naomi Novik

Krásný večer!
Poslední kniha, kterou jsem přečetla v roce 2020, byla fantasy od Naomi Novik - VE STÍNU HVOZDU
Knihu mi doporučil jeden starší pán, který čte fakt hodně a hlavně čte fantasy. Tuto knihu si vychvaloval hrozně moc, tak jsem si ji vzala na čtení až, když jsem měla chuť na fantasy. Autorka mě dost překvapila. Určitě si od ní přečtu i předchozí knihy.
V celém článku najdete jak anotaci, tak i mou recenzi.

Anotace:
Agnieszka miluje své domovské údolí, klidnou vesnici, lesy a průzračnou řeku. Ale na hranici stojí zlověstný Hvozd plný zlomyslné moci, jehož stín tíživě padá na její život.
Aby zlé síly zůstaly v Hvozdu, spoléhají Agniežčini lidé na chladného a vypočítavého čaroděje známého pod jménem Drak. Ten však za svou pomoc vyžaduje hrozivou cenu: každých deset let mu musí jít sloužit jedna mladá žena, což je osud téměř stejně hrozný, jako kdyby propadla Hvozdu.
Další volba se rychle blíží a Agnieszka má strach. Každý ví, že tentokrát si Drak vezme Kasiu — krásnou, hodnou, statečnou Kasiu, Agniežčinu nejdražší přítelkyni, která je vším, čím Agnieszka není. A neexistuje způsob, jak ji zachránit. Ale když Drak konečně přijde, překvapivě si vybere někoho jiného.

Co já na anotaci:
Dle poslední věty jsem si říkala "Koho si Drak asi odnese, když je v anotaci xkrát jméno Agnieszka". Asi každý uzná, že se bude jednat o klasické fantasy, ve kterém budou čarodějové, tedy kouzla a zlé síly nějakého Hvozdu. 
Anotaci jsem si přečetla jen tak v rychlosti. Spíše mě na knihu nalákal jeden starší pán, který mi knihu nastínil, tak že jsem si ji prostě musela přečíst. 

Recenze:
Knihu přeložil Milan Žáček. Jedná se o skvělého překladatele, četla jsem od něj hodně knih a každá mi sedla.

Nejprve bych ráda vyzdvihla to, že se jedná o FANTASY PRO DĚTI A MLÁDEŽ, proto hodnotím knihu velmi kladně. Kdyby to byla kniha určená pro dospělé, tak bych ji až tak nevychvalovala. Pro mládež je to skvělá fantasy!

I když má kniha 488 stran, tak to nejde ani poznat. Kniha má velké písmo, větší okraje a hlavně příběh, který vás pohltí a vy se nedokážete odtrhnout. Mám dojem, že jsem měla knihu přečtenou během dvou dnů.

O příběhu:
Hlavní hrdinka Agnieszka není krásná a nic moc neumí. Je to spíše takové nemehlo. Žije v klidné vesnici, kde má nejlepší kamarádku Kasiu. Ta je nádherná a šikovná. Jednou za deset let do vesnice přijde Drak - čaroděj a odvede si holku, kterou bude věznit na hradě. Nikdo neví, co s danou holkou na hradě dělá. Každý si myslí, že si odvede Kasiu, jenže on si odvede Agnieszku. 3/4 knihy je tedy o tom, jak si ji Drak odveze, a jak spolu žijí na hradě. Drak je hrozný, nevrlý a neustále Agnieszce nadává. Agniezka je sice dost nešikovná, ale má dar, který bude díky Drakovi rozvíjet.
V poslední části knihy je konečně temný a zlý Hvozd, ve kterém je někdo ukryt a Drak spolu s Agnieczkou se ho snaží vyléčit.
V knize najdeme dokonce i romantiku a erotické scény, které by tam být nemusely, když je kniha určená převážně pro mládež. Asi bych knihu doporučila více slečnám.

S koncem příběhu jsem spokojená. Příběh je originální, nikdy jsem nečetla nic podobného. Těším se na další knihy od autorky. 

Pokud máte rádi fantasy, tak knihu doporučuji! 
V ZAJETÍ ZIMY mám rozečtenou a zatím vcelku dobrý.

Knihu VE STÍNU HVOZDU vydalo nakladatelství:

8 komentářů:

  1. knihu mám ve své knihovně stejně tak i V zajetí zimy :) ale bohužel jsem se k nim ještě nedostala :)

    naláká jsi mě na ni, hodnocení má skvělé :) asi po dočtení série se vrhnu na ni :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle kniha je mi blízká už jen jménem hlavní postavy. :) Zatím mě tak nějak míjela, ale jisté povědomí o ní mám a určitě bych si ji ráda v budoucnu přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Že bych zkusila i jiný žánr? Třeba to fantasy není tak špatné, jak si furt myslím.. :D (sranda). Ale tedy nevím, jestli bych si zrovna zvolila pro děti a mládež. :D Ale jako obal knihy je moc hezký. :))

    OdpovědětVymazat
  4. Ta obálka je nádherná, už jen ta mě zaujala, to je pastva pro oči... líbí se mi, když má kniha zajímavý obal :-) a když je v ní i zajímavý, poutavý příběh, je to o to víc cennější poklad do knihovny :-) knihu jsem zatím neměla tu čest číst, protože fantasy není úplně můj šálek kávy, ale nikdy neříkej nikdy... :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkná recenze! Fantasy mám ráda a proč jednou nesáhnout i po nějaké odlehčenější.. Rozhodně jsi mne navnadila, díky ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Tato knížka se mi moc líbila. V zajetí zimy mám doma, ale ještě jsem se do ní nepustila. Musím brzo napravit. Fantasy čtu asi nejvíc. A tady se mi moc líbí takový ten slovanský nádech... Super knížka.

    OdpovědětVymazat
  7. Mám je moc ráda, obě dvě, ale úplně bych netvrdila, že se jedná o fantasy pro děti a mládež.

    OdpovědětVymazat
  8. Tahle kniha se řadí mezi mé oblíbené. :)

    OdpovědětVymazat