středa 23. června 2021

Kdo je bez hříchu - Bo Svernström

Krásný večer,
dneska jsem se konečně odhodlala napsat další recenze. Nemám poslední dobou vůbec náladu zapínat počítač. Začala jsem zase hodně číst, nějak mě to opět chytlo, ale do psaní se občas musím nutit. Nejspíš je to tím krásným počasím, které mě nutí být venku nebo na balkónku.

Recenze je na novější knihu od nakladatelství Cosmopolis. KDO JE BEZ HŘÍCHU od švédského spisovatele Bo Svernström. Žánr je thriller až detektivka. Těšila jsem se na knihu opravdu hodně a dost mě překvapila. 
Kniha stojí opravdu za to. Já ji zařadila do nejlepších knih za rok 2021.

Anotace:
Robert Lindström má tajemství – v jedenácti letech zabil svého stejně starého kamaráda Maxe kusem betonu. Alespoň podle policie. On sám si však z vraždy nic nepamatuje. Kvůli nízkému věku nebyl nikdy souzen, přesto byl odebrán rodičům, prošel výchovným ústavem a pěstounskou péčí.

Po osmadvaceti letech osamělého a temného života u jeho dveří zazvoní novinářka Lexa a nabídne mu, že spolu o tom osudném létě, kdy byl Max nalezen mrtvý, napíšou knihu. Je přesvědčena o Robertově nevině. Proč ale on sám trvá na tom, že je vrah?

Na stockholmském předměstí, kde Robert vyrůstal a kam se po letech vrátil, aby si osvěžil paměť, je nalezena mrtvá holčička a začnou mizet další děti. Náhoda?
Vyšetřování policii přivádí stále blíž k Robertovi…

Co já na anotaci:
Z anotace mi zamrazilo v zádech. Pokaždé, když čtu detektivky, ve kterých se zabíjejí děti, tak mě dost zaujmou. Podle anotace jsem si říkala, že určitě budou Roberta podezírat z dalších vražd. Anotace mě nalákala hodně a dokonce bych řekla, že i hodně prozradí.

Recenze:
Knihu přeložila Vendula Nováková. Musím říct, že se jedná o dost dobrý překlad. Nejen příběh, ale i styl psaní mi sedl. Velký plus u mě mají krátké kapitoly, díky kterým mi příběh ubíhal rychleji.
Bohužel se jedná o druhý díl ze série s detektivem Carlem Edsonem. První díl u nás nevyšel, což je velká škoda. Sice byl příběh ucelený, ale občas bylo v knize něco, co mi přišlo jakoby na něco navazovalo. Byla bych ráda, kdyby Cosmopolis vydal i první díl, abych si mohla sérii doplnit, jelikož tento díl byl naprostá pecka. Po delší době skvěle propracovaná detektivka.
________________________________

V knize se protíná současnost s minulostí. V současnosti se řeší vraždy dětí a v minulosti se řeší vražda malého kluka, kterého nejspíše zabil právě hlavní hrdina Robert, což víme z anotace. Minulost nám postupně a pomalu odkrývá, co se vlastně tenkrát stalo a souvisí to právě se současností. Robertovo vzpomínky odkrývá novinářka Lexa, která se snaží napsat o Robertovi knihu. Na konci se obě linky spojí a vše najednou dává naprostý smysl. Skvěle zamotaná a propracovaná detektivka, která mě neskutečně bavila. Sice jsem věděla, kdo stál za vraždou malého kluka v té minulosti, ale i tak to byla napínavá jízda.

Krimi vřele doporučuji. Sice je to tlustší kniha, ale fakt stojí za to!!

Znáte tento thriller?

Byla bych moc ráda, kdyby Cosmopolis vydal i první díl, abych si mohla sérii doplnit, jelikož tento díl byl naprostá pecka. Zařadila jsem knihu do nejlepších knih za rok 2021.


5 komentářů:

  1. knihu neznám a dost mě překvapilo, že je to jakoby druhý díl... proč zrovna začaly od dvojky? :D to nechápu

    kniha se mi líbí, zkusím se po ní podívat a půjčit ji mamince :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dokonce jedna nejlepších knih roku? Tak to musí být hodně dobrá. Myslím, že už jen spojení opuštěné houpačky na obálce a řádek pod ní, působí hodně děsivě...

    OdpovědětVymazat
  3. Páni. Kniha mě naprosto zaujala a myslím, že se po ní co nejdříve podívu.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě vraždy dětí trochu děsí, ale už je to druhá dobrá recenze na tuto knihu, tak se po ní možná v knihovně podívám.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za zajímavou recenzi. Kniha mě taky láká, ale raději bych si nejdřív přečetla první díl, když je to série. Škoda, že taky nevyšel. 🙂

    OdpovědětVymazat