neděle 13. června 2021

Ne tak úplně soukromé e-maily Coco Pinchardové -Robert Bryndza

Zdravím!
Konečně tu mám pro vás recenzi na novinku od Roberta Bryndzy. NE TAK ÚPLNĚ SOUKROMÉ E-MAILY COCO PINCHARDOVÉ, knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Od Roberta Bryndzy mám všechny knihy. 6 dílů s inspektorkou Erikou Fosterovou a 2 díly s Kate Marshallovou. Když jsem se dozvěděla, že i u nás vyjde jeho román psaný formou emailu, tak jsem si datum vydání zapsala do kalendáře, jelikož jsem na knihu byla fakt zvědavá.
Detektivky od spisovatele jsou fajn. Jaká je jeho novinka?
V celém článku najdete anotaci, ale i recenzi.

Anotace:
Seznamte se s Coco Pinchardovou, představitelkou nové rom-com série od Roberta Bryndzy! Jaké to je, když po čtyřicítce začínáte úplně znovu? Je to prdel… Coco Pinchardová byla až do vánočních svátků šťastná manželka a matka (před chvílí) dospělého syna, která si splnila svůj největší sen – vyšla jí první kniha.U vánočního stromečku se měla sejít celá velká šťastná rodina a Cocose těšila, jaké skvělé věci jí další rok přinese. A pak to šlo všechno do háje. Namísto vysněného šperku dostala Coco od manžela iPhone a za pár dnů je právě telefon skoro to jediné, co jí ze starého života zbylo. Z něj teď píše svým přátelům e-maily o tom, co se všechno v jejím „novém“ životě děje. A o tom, jaké to je, když si musíte život poskládat úplně jinak. Ještě že zbyl Coco nadhled a smysl pro humor...

Co já na anotaci:
Sice se jedná o život ženy po čtyřicítce, ale i tak jsem knihu musela mít, jelikož mám R. Bryndzu ráda. Byla jsem hlavně zvědavá, jak bude takový román psaný formou e-mailu vypadat, a jak se mi bude číst. Jinak toho anotace prozradí docela dost.

Recenze:
Knihu přeložila Ivana Skenderija, což je jiná překladatelka než tak, co překládá od spisovatele detektivky. Překlad a celkové zpravování textu mi sedl. Díky tomu jsem měla knihu přečtenou během chvilky. Text i příběh je jednoduchý, proto knihu doporučuji k vodě, na dovolenou nebo jen tak pro klidný večer.

Román je psaný formou e-mailů. Nejsou to klasické e-maily, jelikož jsou v e-mailech i rozhovory. Je dobré to, že vždy víme s kým Coco mluví či řeší danou situaci, jelikož je v e-mailu nahoře napsáno komu je e-mail věnován. Proto jsou e-maily psané vždy jen od Coco. 
Je to zajímavé zpestření románu. Ještě jsem nikdy nečetla knihu, která by obsahovala jen e-maily nebo SMSky.

Čekala jsem, že se budu u knihy více smát. Nesmála jsem se skoro vůbec, ale příběh se mi i tak líbil. Brala jsem to jako oddechový román, který mě nakopne na těžší čtení.
Pokud chcete na dovolenou romantickou knihu, u které nebudete muset přemýšlet, a která vás trochu pobaví, tak berte na čtení tuto. Ještě bych ráda zmínila, že příběh není přeslazený, jak se zdá, že bude podle růžové obálky. Snad bude druhý díl do konce tohoto roku.

Od spisovatele mám určitě raději jeho krimi příběhy, ale ráda si přečtu další díly s Coco.
Znáte tuto knihu?
Četli jste od R. Bryndzy nějakou knihu?

5 komentářů:

  1. O knize nevím. Možná ji časem zkusím, ale zatím zůstávám věrná autorovým detektivkám. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Na dovolenou proč ne... Většinou v létě po nějaké nenáročné romantice sáhnu.

    OdpovědětVymazat
  3. knihu znám :) u nás v práci právě spoustu lidí odradilo, že je to psané formou emailů a také, že to není detektivka :/

    OdpovědětVymazat
  4. A zase ten Bryndza... ten mě snad pronásleduje na každém kroku :D v poslední době na mě vyskakuje snad všude a já si pořád slibuju, že si od něj už nějakou tu knížku pořídím a přečtu :) zatím jsem od něj nic nečetla :) ale hooodně slyšela (hlavně chválu) 🙂 a celkem mě překvapilo, že píše i jiné knihy než jen detektivky 🙂 a zajímavé i je to, jak je kniha pojata - ve formě e-mailů :) takže si myslím, že na léto si ji pořídím a přečtu 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Na knihou jsem také uvažovala, ale nakonec jsem ji odložila s tím, že možná někdy v budoucnu? :)

    OdpovědětVymazat