neděle 18. července 2021

Dopis - Kathryn Hughes

Zdravím,
achjo...zase neděle a zase začne nový pracovní týden. Dovolená v nedohlednu a v práci to začíná být dost úmorné, jelikož jsou všichni na dovolené, a proto k nám nikdo nechodí.
Ve středu jsem dávala na blog recenzi na knihu Klíč od Kathryn Hughes a dneska tu mám recenzi na její prvotinu DOPIS. Taktéž knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Obě knihy byly moc fajn, ale jedna se mi líbila o trochu víc.
V celém článku najdete anotaci, mou recenzi a dozvíte se, která kniha se mi líbila více.

Anotace:
Tina Craigová pracuje do úmoru, a ještě k tomu o sobotách prodává v dobročinném obchodě, aby ve svém nešťastném domově trávila co nejméně času. Když prohledává kapsy starého obleku, který někdo charitě věnoval, objeví dopis se zalepenou ofrankovanou obálkou bez razítka. Dopis otevře a přečte si ho – a to změní směr jejího života navždy.
Billy Stirling ví, že se nezachoval právě hezky, ale doufá, že může ještě všechno napravit. 4. září 1939 se posadí a napíše dopis, o němž doufá, že změní budoucnost.
A to se také stane – ale více způsoby, než by si kdokoliv dokázal představit…
Je načase otevřít Dopis.

Co já na anotaci:
Dle anotace jsem usoudila, že budou v knize dvě roviny. Přítomnost u Tiny a minulost s Billym. Mám ráda, když se v románech řeší minulost či tajemství z minulosti. Z anotace jsem pochopila, že Tina najde v obleku dopis právě od Billyho z roku 1939 a nejspíš po něm začne pátrat. 

Recenze:
První kniha od autorky, který vyšla u nás v roce 2018. Přeložila ji Monika Kittová, druhou knihu Klíč přeložila Iva Bartíková. Oba překlady byly skvělé a obě knihy se četli velice dobře a rychle.
Na internetu jsem četla, že by měl být Klíč lepší než Dopis, tak jsem ráda, že už mohu obě knihy porovnat a posoudit, která byla lepší.
____________________

O příběhu:
První linka je z přítomnosti z 1973. Tina je vdaná za Ricka, vypadali jako dokonalý a šťastný pár, jenže se to zvrtlo už při svatební noci, kdy dostala Tina pár ošklivých facek. Nedokázala od něj odejít, naivně věřila tomu, že se věci spraví...bohužel se vše jen horšilo, jeho záchvaty vzteku se stupňovaly a přidal se k tomu i alkohol.
Tina pracuje v pojišťovně a o sobotách si přivydělává jako dobrovolnice v charitativním obchodě. Pracuje do úmoru, aby si našetřila na útěk od manžela, který všechny jejich peníze pravidelně prohrává v sázkách a utápí v alkoholu. 
Jednoho dne Tina objeví ve starém kabátě, který někdo nechal před dveřmi jejího obchodu, starou zažloutlou obálku. Dopis otevře a začne pátrat po Billym a jeho příběhu z roku 1939.

Druhá linka je z roku 1939, ve kterém se Chrissie zamiluje do Billyho, jenže její otec jim nechce dát požehnání. Dělá vše proto, aby se nestýkali. Billy napíše dopis pro Chrissie, jenže ho nikdy neodešle. O mnoho let se právě tento dopis dostane do rukou Tiny a obě roviny se krásně protnou.
_________________________

Život Tiny nabere nečekané obrátky...dopomůže ji dopis ke štěstí? Bude konečně Tina šťastná? 
Proč Billy dopis nikdy neodeslal? Podaří se Tině najít Billyho či Chrissie?
Na všechny otázky najdete v románu odpovědi.

Jedná se o nesmírně čtivý a poutavý román, který v každém čtenáři vyvolá nějaké emoce. Příběh vypráví o ženách, které to v době, ve které žily, neměly vůbec jednoduché. Je to silné čtení, které mohu vřele doporučit.

O chlup se mi více líbil Klíč a to jen proto, že je příběh psán z léčebny pro duševně nemocné.

Znáte DOPIS či KLÍČ?

Obě knihy mohu doporučit!

Knihu DOPIS vydal: 

6 komentářů:

  1. Autorku neznám, nic jsem od ní nečetla, ale kdyby mi některá z recenzovaných knih padla v knihovně do ruky, tak si ji asi odnesu s sebou. Obě vypadají čtivě.

    OdpovědětVymazat
  2. obě knihy vypadají dobře, Klíč mě víc láká :) taky už je na seznamu :D

    OdpovědětVymazat
  3. V době, kdy kniha vyšla, jsem četla spoustu chvály. Jsem ráda, že se knížka líbila i tobě. 🙂 Mě lákají obě. Děkuji ti za pěknou recenzi.

    OdpovědětVymazat
  4. Tuto knihu jsem měla v plánu, ale úplně jsem na ni zapomněla. :D Tak snad brzy napravím. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jak já se na tuhle knihu těším. :) Z Klíče jsem byla nadšená, ale chtěla jsem si mezi autročinými knihami udělat pauzu, abych je mohla objektivně posoudit. :) Jsem ráda, že obě hodnotíš vysoko, aspoň vím, že se mám na co těšit.

    OdpovědětVymazat
  6. Kniha Dopis byla jedním z mých prvních recenzních kousků od Grady a pamatuji si, že se mi dost líbil. :-)

    OdpovědětVymazat