neděle 1. srpna 2021

Obr z mlhy - Jérôme Loubry

Krásný večer!
Zítra zase do práce...kdybyste jen věděli, jak se mi nechce. O letních prázdninách je snad za trest chodit do takové práce, jakou mám já.
Po nějaké době jsem dostala další možnost přečíst si knihu s předstihem, tedy dostala jsem na recenzi reading copies. Jedná se o druhou knihu od francouzského spisovatele Jérôme Loubry. Předchozí kniha - psychothriller ÚTOČIŠTĚ byla za mě naprostá bomba, tak jsem byla velice zvědavá jaká bude další kniha od autora. OBR Z MLHY vychází na konci srpna a mělo by se jednat o napínavý a temný thriller.
Anotaci i recenzi na knihu naleznete v celém článku.

Anotace:
Mytická postava obřího sériového vraha se po letech opět objevuje
Listopad 1998: První tělo našel běžec na okraji městského parku. Dítě leželo na zemi – bledé, uškrcené, s fialovými stopami po sevření silnými prsty na krku. Vyšetřováním je pověřen detektiv Stan Mitchell, který ale navzdory bohatým zkušenostem a přirozené houževnatosti nenachází dostatek vodítek. Vrah přezdívaný Obr beze stopy mizí v mlhavých ulicích skomírajícího města. A Mitchellova posedlost jeho dopadením roste.

Březen 2013: Opuštěné předměstí s chátrajícími domy. Z nízkého šedivého nebe padají provazy deště a propůjčují Detroitu ještě bezútěšnější nádech. Z noci se vynořují postavy v kuklách a se samopaly a rozrážejí dveře jednoho z rozpadajících se obydlí. Policejní razie.

Dlouho hledaný podezřelý sedí na židli uprostřed místnosti bez světel. Neklade odpor. Naopak – skoro jako by přítomnost policistů přivítal. Z jeho úst vychází jen dvě slova: „Pomozte mi.“
Kdo je tajemný Obr, jehož mohutný stín na město dopadal více než patnáct let a budil ze sna děti i jejich rodiče? A co vyděsilo pronásledovaného zločince natolik, aby se bez odporu vydal policii?

Když se v Detroitu po letech znovu začnou ztrácet děti, musí se policejní veterán Stan Mitchell spojit s mladou inspektorkou Sarah Berkhampovou, aby se mezi starými i současnými případy pokusili najít souvislost. Oba je ale tíží minulost, a než se postaví děsivému Obrovi, budou muset čelit vlastním démonům.

Co já na anotaci:
Ráda čtu detektivky či thrillery, ve kterých figuruje sériový vrah. Těšila jsem se i na prolínání časů, tedy rok 1998 s 2013. Mám ráda, když se v příběhu řeší minulost. Dle anotace jsem usoudila, že se má případ z roku 1998 protnout s případem z roku 2013, nejspíš s přítomností. Stan vyšetřoval případ v roce 1998 a Sarah začíná vyšetřovat případ v roce 2013. Asi budou případy podobné, a tak začnou vyšetřovat spolu. Při řešení případu by měli řešit vyšetřovatelé i svou minulost. U detektivek/thrillerů se mi líbí, že vyplívají na povrch zajímavé věci o detektivech z minulosti. To zní fakt hodně dobře!

Recenze:
Knihu přeložil Tomáš Havel, tak jako Útočiště. Jsem ráda, že zachovali stejného překladatele. Mám ráda, když knihy od jednoho autora překládá jeden překladatel. 

Když mi kniha dorazila, tak mě překvapila tím, že je velmi tenoučká. Na stránkách nakladatelství jsem se dočetla, že bude mít kniha 256 stran. Útočiště mělo 344 stran, což není o tolik víc.

Kniha se četla velice dobře a rychle. Bylo to hlavně tím, že je příběh napínavý od začátku až do konce. Nutilo mě to číst dál a dál, až jsem knihu přečetla na jeden zátah. 
V anotaci se zmiňují o dvou letech (1998 a 2013). Líbí se mi, že je v knize přehledné prolínání časů. U každé kapitoly je napsán přesný den a rok. Takže jsem se v časech neztrácela. 
Jinak si myslím, že z anotace se dozvíte hodně, ale to jak je temně příběh napsán zjistíte, až když budete knihu číst.

Upřímně do poloviny knihy jsem si říkala, že to bude asi pěkná blbost a nijak zvlášť se mi kniha nelíbila, pak jsem ale začínala chápat a tušit o co jde a na konci knihy jsem se nestačila divit. Výborně napsaný temný thriller s ponurou atmosférou. Snad u nás vyjdou další knihy od autora, jelikož jsem si ho dost oblíbila.
Pokud chcete temný a velmi krátký thriller, tak doporučuji!

Pokud máte rádi psychologické thrillery, tak doporučuji předchozí knihu ÚTOČIŠTĚ.
OBR Z MLHY byla fajn jednohubka, ale měla své mouchy. Určitě stojí za přečtení, jen je o něco slabší než předchozí kniha.

Knihu OBR Z MLHY vydalo:

4 komentáře:

  1. přidávám na svůj seznam :D tohle si chci rozhodně přečíst, děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  2. Recenze zní dobře. Jen bych pro změnu uvítala detektiva, co nemá své vlastní démony ;-).

    OdpovědětVymazat
  3. Ani jednu z knih jsem nečetla, ale zaujaly mě. Děkuji. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ta vypadá opravdu hodně tenoučce, vůbec bych neřekla, že má tolik stran... :) Útočiště se mi líbilo opravdu hodně, ale tahle kniha mě podle anotace moc nezaujala, takže jsem si ji nechala utéct... a jak vidím, o tolik jsem nepřišla.

    OdpovědětVymazat