sobota 7. srpna 2021

Zapomenutý ostrov někde v Pacifiku - Dusová Tereza

Krásný večer,
dneska tu mám recenzi na další novou knihu, kterou si zapisuji na seznam nejlepších knih za rok 2021.
Jedná se o knihu od české autorky Terezy Dusové - ZAPOMENUTÝ OSTROV NĚKDE V PACIFIKU. Knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis, musím pochválit obálku. Je krásná, poutavá a hlavně nemá přebal, což se mi moc líbí.
V celém článku najdete anotaci a mou recenzi.

Anotace:
Otec a dospělý syn se spolu vydávají na neplánovanou rybářskou expedici. Jeden neví, co se životem, a druhému ho moc nezbývá. Oba utíkají před problémy – k nadsázce, humoru i ke vzpomínkám. A přitom si dodávají odvahu k tomu, co budou muset dřív anebo později udělat.
Příběh o tom, že i v beznadějných koncích je vždycky naděje. A taky trochu o tom, že ty nejdůležitější věci v životě se dějí tak nějak mimochodem, a když není kam utéct, je třeba vzít věci tak, jak jsou. Jenom pro ty opravdu nejtěžší případy je tu zapomenutý ostrov někde v Pacifiku…

Co já na anotace:
Upřímně mě zaujala nejprve obálka, proto jsem si knihu vybrala. Anotaci jsem si přečetla, až když jsem měla knihu doma a díky ní jsem se do ní s chutí pustila. Myslela jsem si, že asi nejspíš půjde o dost smutný příběh, když jeden z hlavních hrdinů bude umírat a druhý bude mít život na nic. Anotace čtenáře naláká dost.

Recenze:
Ilustrace v knize jsou od Petra Fouska. Bohužel ilustrací není v knize moc. Snad je tam jen jedna a jedna na obálce.
 
Co se týká stylu psaní, tak ten mi sedl. Líbí se mi, že spisovatelka napsala příběh hovorovou češtinou. Sprostá slova dodávají příběhu šmrnc, a hlavně takto se v dnešní době mluví, tak proč psát humorný příběh spisovně? Díky skvělému stylu psaní jsem měla knihu přečtenou během jednoho dne. Nemohla jsem se od příběhu odtrhnout. Dost jsem se u knihy nasmála. 

Příběh obsahuje vše, co nás potkává každý den - krize ve vztahu, rodinné hádky či pošťuchování, homosexualitu, nemoci atd...Zkrátka realita. I přes to, že byl příběh smutný, tak byl psaný s humorem. Opravdu jsem se kolikrát, tak řehtala, že se mě musel přítel ptát, co tam mám tak vtipného. 

O příběhu:
Dle anotace víme, že jeden z hlavních hrdinů umírá a druhý má se svým životem trable. 
Hugo má problémy nejen se svou prací, ale hlavně má problémy se svou ženou Zuzanou. V den, kdy od něj chce odejít se Hugovi něco stane. Všichni v rodině si Hugovu nehodu vyloží jinak. Zároveň se Hugo dozví, že je jeho otec vážně nemocný, proto mu nezbývá moc času. Vydají se proto spolu na neplánovanou rybářskou expedici do Norska. V Norsku se dozvíme, co si o sobě myslí, jak se mají rádi atd...Příběh dopadne

Líbí se mi, že nás cesta otce se synem zavede i do minulosti, ve které se hrabou ve svých vzpomínkách. Je to skvělé zpestření příběhu. 

Znáte knihu? 
Od autorky je to první kniha a já doufám, že jich napíše více.
Doporučuji všem! Knihu si fakt musíte přečíst. 
Já si knihu zapisuji na seznam nejlepších knih za rok 2021.

6 komentářů:

  1. Já bych se taky podle anotace bála, že to bude hlavně smutné. Takže díky za recenzi, díky ní bych asi knihu nenechala v regále, kdyby se mi dostala do ruky. A obálka se mi moc líbí taky.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že by se mi knížka mohla taky líbit. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. knihu neznám, po pravdě já české autory moc nečtu, ale u této knihy možná udělám výjimku :) určitě se po ní podívám a uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mě osobně odrazila hlavně zmiňovaná rybářská expedice. :) To, že ji bereš jako jednu z nejlepších za tenhle rok, mě upřémně překvapilo.

    OdpovědětVymazat
  5. OBROVSKÉ překvapení! Je to určitě nejlepší kniha od českého autora, kterou jsem letos četla. I když téma je vážné, dlouho jsem se tak nenasmála. Ráda se k ní vrátím, a to se mi stává opravdu málokdy. Doporučuju všem, už jsem i koupila jako dárek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Obrovské překvapení! Vážné téma podané vtipně...skvělé čtení. Též doporučuji knihu všem. :-)

      Vymazat