čtvrtek 9. září 2021

Ještě jedna lež - J. M. Winchesterová

Zdravím.
Konečně tu mám recenzi na skvělý thriller, který jsem četla v nemocnici. Těšila jsem se na něj hrozně moc, protože slogan na obálce mě lákal už když kniha vyšla. NOVÉ MĚSTO, NOVÝ ZAČÁTEK...NEŽ SE VŠECHNO ZMĚNÍ V NOČNÍ MŮRU. Knihu JEŠTĚ JEDNA LEŽ napsala americká spisovatelka Jennifer Snow pod pseudonynem J. M. Winchester, kterou vydalo nakladatelství Metafora. 
Poslední dobou vydává Metafora skvělé thrillery, proto jsem byla na tuto novinku hodně zvědavá.
V celém článku najdete anotaci, ale i mou recenzi.

Anotace:
Přesídlení do nového města pro ně mělo znamenat nový začátek. Když Kelsey poprvé odvádí svou malou dcerku do nové školky, v nejmenším netuší, že se všechno brzy obrátí v noční můru.

Odpoledne totiž ve školce o holčičce nikdo nic neví. Žádné záznamy o jejím nástupu, žádný důkaz, že by tam jen před několika málo hodinami s matkou vůbec byla. Tím však spirála děsivých událostí teprve začíná.
Jakmile se Kelsey pokusí zkontaktovat svého manžela, zjistí, že zmizel i on. Nedá se mu dovolat a podle vedení školy, kam měl nastoupit jako nový zaměstnanec, nabídku práce nikdy nepřijal.
Tohle všechno Kelsey alespoň tvrdí, když je k případu povolán detektiv Paul Ryan. Tomu tu však od začátku něco nesedí a začíná si v její výpovědi všímat děr. Možná, že je Kelseyin manžel skutečně zapojený do únosu dcery, ale čím déle Paul s vyšetřováním pokračuje, tím více nesrovnalostí nachází. A pravda…
Pravda je pohřbená pod hluboko skrytými, důkladně střeženými tajemstvími, která nikdy nemají vyplout na povrch. A možná je pravda ještě o poznání víc znepokojující, než si detektiv Ryan vůbec dovedl představit.

Co já na anotaci:
Ráda čtu napínavé až mrazivé thrillery, ve kterých zmizí dítě. Podle této anotace bude zmizení dítěte a manžela velkým tajemstvím, které bude propojené s dalším. Myslím si, že anotace naláká dost.

Recenze:
Knihu přeložila Hana Sichingerová, která přeložila všechny knihy od Sarah Pinborough. 
Kniha se četla velice dobře a díky napínavému příběhu jsem knihu odkládala hodně málo.

Ze začátku to vypadalo jako jednoduchý thriller, který bude mít rychlé a jednoduché řešení. Začátek měl pomalejší rozjezd, ale pak to začínalo být zamotané a napínavé s překvapujícími zvraty.

Trošku mi vadilo, že mají kapitoly jen název datum a čas, ale nikde není psáno z jakého pohledu kapitola zrovna bude. Jednou je příběh z pohledu detektivka, poté z pohledu Kelsey a na konci je ještě jedna postava. Občas se v tom člověk ztratí, ale o to víc je to napínavější.
Konec byl velice překvapující a nečekaný. Dozvíme se, co se stalo, když byla Kelsey dítě a vše do sebe zapadne, i když tedy zamotané je to opravdu hodně.

O příběhu:
Kelsey se přestěhuje se svou rodinou do nového města. Jednoho dne chce vyzvednout ze školky svou dceru o něco dříve, ale dcera ve školce není a nikdo její dceru neviděl, prý dokonce žádná taková holčička k nim do školky nechodí. Kelsey se nemůže dovolat manželovi. Volá i do jeho práce, ale do práce prý nikdy nenastoupil.
Kelsey se rozhodne zavolat policii. Ztratila se jí dcera i s manželem. Někdo jim ublížil? Nebo dceru unesl její manžel?
Detektiv Paul Ryan začíná pátrat, ale všechno je zvláštní, nic nesedí. Začíná si snad myslet, že je Kelsey blázen? Postupně se odkrývá jedno děsivé tajemství za druhým až vybouchne na konci v jedno velké tajemství, které všechno spojí, vše začne mít smysl a čtenář pochopí, jak to celé bylo.
_____________________

Za mě je to skvělý thriller, ale musíte ho brát trochu s rezervou, jelikož byl dost zamotaný a trochu překombinovaný, ale i tak se mi moc líbil. 
Thriller si budu nejspíš pamatovat do konce života, jelikož byl se mnou v tom nejhorším v nemocnici.

Metafora opět vydala naprosto skvělý thriller, který je tak zamotaný, že do konce příběhu nebudete vědět, jaká je pravda.
DOPORUČUJI!

Četli jste? Nebo se teprve chystáte?

Knihu JEŠTĚ JEDNA LEŽ vydalo:


5 komentářů:

  1. Já miluji thrillery, obzvlášť psychologické a Metafora vydává skvělé. Mám jich na blogu fakt hodně. Mimochodem, psala jste, že chcete kupovat knihu Noc....já ji budu prodávat, můžeme se domluvit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se možná domluvíme. Napiš mi buď na email Georginasparks@seznam.cz nebo na instagram Ronnie Sparks :)

      Vymazat
  2. Anotace já lákavá, ale trochu mne odrazuje to, že se člověk v knize trochu ztrácí - to nemám moc ráda...
    A přeju ať už jsi brzo úplně fit.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze, knížka mě taky láká. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. To nezní vůbec špatně. :)
    Byl s tebou v nemocnici? Tak to přeju, ať si hlavně v pořádku.

    OdpovědětVymazat