pondělí 15. listopadu 2021

Chata ve Švýcarsku - Julie Caplin

Krásný večer,
znáte sérii Romantické útěky od Julie Caplin? První dva díly mě minuly, ale od třetího dílu jsem do série dost zažraná. Sérii u nás vydává nakladatelství Cosmopolis a o nádherné obálky se stará Kateřina Brabcová. Všechny obálky z této série jsou naprosto úžasné. Už jen obálka naláká.
Dneska tu pro vás mám recenzi na již 7.díl, který nás zavede do Švýcarska. 
Chata ve Švýcarsku je pro mě zatím asi nejsympatičtější, jelikož miluji čokoládu, ale jaký byl samotný příběh?
V celém článku najdete jak mou recenzi, tak i anotaci.

Anotace:
Zabalte si kufry a vypravte se k zasněženým vrcholkům švýcarských Alp. Je načase si užít výhled do krásné krajiny a vychutnat si přitom sametovou horkou čokoládu, výborné sýry a úžasnou romantiku.
Mina věří, že šálek horké čokolády dokáže vyřešit všechny trable. A právě to teď potřebuje. Má za sebou totiž pořádný trapas – její poslední milostná eskapáda se stala okamžitým hitem internetu.
Se sbalenými kufry a jasným cílem dát si do pořádku život se Mina rozhodne utopit svůj žal v té nejlepší horké čokoládě na světě. A Mina moc dobře ví, kde ji najít – v útulné chatě své kmotry, která se nachází ve Švýcarsku.
Plán je jednoduchý: litry čokolády, žádní muži. Tedy jen do chvíle, než ho zkomplikuje neznámý krasavec, který Mině zkříží cestu ve vlaku do Alp…

Co já na anotaci:
Na další díl jsem se těšila moc. Sérii beru jako oddechovou a romantickou pauzu od reálného života. Anotace mě nalákala, hlavně díky čokoládě a chata ve Švýcarsku? No to je sen. Na konci anotace se píše "žádní muži. Tedy jen do chvíle, než ho zkomplikuje neznámý krasavec"...hned mi bylo jasné, o čem příběh bude.

Recenze:
Knihu přeložila Karolína Medková, která přeložila i 2.díl "Pekárna v Brooklynu". První a druhý díl jsem zatím nečetla. Chata ve Švýcarsku je již 7.díl a musím říct, že se mi četl daleko lépe než šestý díl, který se odehrával v Tokiu. 6.díl byl fajn, ale nebyl tak dobrý jako tento, který se odehrává ve Švýcarsku. 
Při čtení se mi líbilo, že byl příběh poutavý a romantický od samotného začátku. Nestalo se mi, že bych se u některé pasáže nudila. Nic bych z knihy nevymazala.

O příběhu:
Líbí se mi, že příběh začal něčím, co je v dnešní době na denním pořádku - točení videí a následné ztrapnění osoby na sociálních sítí.
Po velikém zklamání jede Mina za svou kmotřičkou do Švýcarka, aby se dala hlavně dohromady. Po cestě do Alp potká krásného muže jménem  . Kmotra ukazuje Mině přípravu úžasných Švýcarských dobrot, které připravuje pro své hosty. Mina začíná lyžovat a podnikat různé výlety s  , samozřejmě spolu navazují romantický vztah a zároveň Mina přemýšlí nad svým životem. Zůstane ve Švýcarsku a splní si svůj sen? Nebo se vrátí domů a bude pokračovat ve své práci?

Hezky promyšlený romantický příběh, který je ale hodně podobný předchozím příběhů. Jen nám tentokrát autorka popisuje krásy Švýcarska.
Dle mého názoru se nejedná o červenou knihovnu, ale o příjemný romantický příběh z prostředí Švýcarských krajin a hor.

Na konci příběhu najdeme recept na Basilejský Kirschenbrottorte. V romantických knihách mám recepty ráda, je to skvělé zpestření.  Doporučuji se podívat na https://catandcook.cz/basilejsky-kirschenbrottorte/ kde najdete tento recept i s nádhernými fotkami.

Určitě si budu první dva díly dokupovat, ať mám doma sérii kompletní. 
Jinak celou sérii doporučuji všem, kteří chtějí oddechové čtení. Každý díl vás zavede do jiné země.
A příští rok se můžeme těšit na 8. díl - Domek v Irsku.

Četli jste nějaký díl?

Knihu CHATA VE ŠVÝCARSKU vydal: 


6 komentářů:

  1. O této sérii pořád čtu pochvalné recenze, budu si muset taky nějaký díl pořídit, jestli se mi bude líbit (romatiku zas až tak moc nečtu)

    OdpovědětVymazat
  2. Já tuhle sérii zbožňuju a na Chatu se v brzké době chystám. Šetřím si ji tematicky na zimní období. :) Co se týče následujícího dílu z Irska, i ten bude jasné volba. :)

    OdpovědětVymazat
  3. sérii znám, ale nečetla jsem :) několik knih mám ve čtečce :) kamarádka četla sérii celou a nejvíce se jí líbila právě tato :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já už se dlouho chystám na čtení prvního dílu. Ty pochvalné recenze jsou neodolatelné. 🙂
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhle sérii znám moc dobře. Četla jsem jen Kavárna v Kodani, ale byla to naprosto skvělá díl. Taková kouzelná oddechovka. A mám rozhodně v plánu pokračovat v této sérii. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Sérii mám doma a moc se těším až se k ní dostanu :)

    OdpovědětVymazat