pátek 12. listopadu 2021

Hodiny v Paříži - Alex George

Krásný den,
dneska tu mám recenzi na knihu, kterou jsem dostala asi v létě. Je to už doba, co ji mám doma. Snažila jsem se knihu číst několikrát, ale asi byla vždy špatná doba na čtení takové knihy. Nevím, proč jsem se nedokázala začíst, ale dnes jsem knihu přelouskala na jeden zátah. Příběhy mě do sebe tak vtáhly, že jsem knihu nemohla odložit.
Jedná se o knihu HODINY V PAŘÍŽI, kterou napsal britský spisovatel Alex George a u nás ji vydalo nakladatelství Metafora.
Anotaci i mou recenzi najdete v celém článku.

Anotace:
Jeden den ve Městě světel. Jeden den hledání ztraceného času.
Meziválečná Paříž je tavicím kotlem geniality, překypujícím výtvarníky, spisovateli i hudebníky. Ve městě plném umělců ale žijí hlavně obyčejní lidé. Mezi nimi Camille, Souren, Guillaume a Jean-Paul - čtyři ztracené duše, které ve svém životě něco postrádají… a které v jediný den roku 1927 svedou dohromady jejich neobyčejné životní cesty.

Co já na anotaci:
Z anotace mě zaujalo snad jen to, že by mělo jít o čtyři příběhy, které se na konci protnou. Takové romány čtu ráda, ale ještě nikdy jsem nečetla knihu, ve které by byly rovnou čtyři příběhy. Byla jsem hodně zvědavá, jak budou příběhy napsány do jedné knihy, a jak se na konci protnou.

Recenze:
Knihu přeložila Dina Podzimková. 
Jak už jsem psala nahoře, brala jsem si na čtení knihu snad 6x a až po sedmé jsem se do knihy začetla tak, že jsem ji nedokázala odložit. Během jednoho posezení jsem ji měla přečtenou. Začátek byl těžší, jelikož se jedná o čtyři příběhy těchto lidí: 
Souren je přistěhovalec. Do Francie se přistěhoval během války. I po 10ti letech se bohužel ve Francii necítí jako doma. 
Guillaume je neúspěšný malíř, který se zadluží až mu jde pomalu o život.
Camille je komorná slavného spisovatele Marcela Prousta, která se spisovateli svěří s velkým tajemstvím, jenže to tajemství po jeho smrti není v bezpečí, a tak se ho snaží uchránit.
Jean-Paul je novinář, který se zajímá o americké přistěhovalce a sám by se rád do Ameriky podíval. V Paříži ho však drží vzpomínky na minulost.

Ještě se k těmto osobám připlétají jiné osoby, dokonce se v knize vyskytnutí i slavní osobnosti té doby.
_____________________

Začátek knihy mě moc nebavil, jelikož jsem se musela zorientovat v postavách a jejich příběhu. Když jsem začala rozumět o čem jejich příběh asi bude, tak jsem si začala knihu užívat a moc mě bavila. V knize je opravdu hodně jmen, chce to pozornost a nejspíše knihu ani neodkládat, jinak byste se do příběhů mohli zamotat. 

Příběhy nejsou nijak označené, takže je docela těžké se orientovat, proto knihu nedoporučuji pro oddechové čtení. 

Znáte tuto knihu?
Máte rádi historické romány, ve kterých se objevují známé osobnosti?

Knihu HODINY V PAŘÍŽI vydalo:

3 komentáře:

  1. Děkuji za tip. Knížka mě zaujala - mám tento typ taky ráda. 🙂 Popřemýšlím o ní - ještě bych ráda objednala pár knih, tahle by mohla být mezi nimi.

    OdpovědětVymazat
  2. Téma zní zajímavě, ale moc se mi nelíbí komplikovanost v orientaci. :)

    OdpovědětVymazat
  3. knihu neznám :) je super, že si tě kniha nakonec získala :)

    OdpovědětVymazat