pátek 19. listopadu 2021

Podivuhodný dům slečny Zvířené - Magdalena Hai

Krásný den!
Dneska tu mám recenzi na dětskou knihu, kterou jsem si přečetla v práci.
Podivuhodný dům slečny Zvířené z nakladatelství Bambook. Již třetí kniha od finské autorky Magdalena Hai. 
Bohužel jsem předchozí dvě knihy nečetla, ale to vůbec nevadí, jelikož je tato kniha samostatná. Předchozí dvě knihy jsou ze série Strašidelný krámek. Určitě bych si je ráda přečetla, protože Podivuhodný dům mě moc bavil, více najdete v celém článku.

Anotace: 
Magický a podmanivý fantasy příběh pro děti.
Dvanáct opic a zamilovaný duch španělského matadora uvnitř domu a bengálští tygři na zahradě. Podivuhodný dům slečny Zvířené má všechno, až na lidi. Žádní nejsou ani na fotografiích. Je tu jen slečna. Kam se všichni poděli? A proč jsou v domě tři dětské pokoje?
Jednoho dne se na prahu toho zvláštního domu objeví zvědavý, ušmudlaný hošík, který odmítá odejít, dokud nenajde svou ztracenou Odvahu. Ke slečnině velké nelibosti vzápětí dorazí i dvě sestry a než se naděje, domem se jí kromě opic prohánějí i tři veselé děti a otvírají dveře, které možná měly zůstat zavřené…
Knížka o odvaze, chybování a sebepřijetí.

Co já na anotaci:
Dětské knihy čtu do práce a tato mě zaujala hlavně díky tomu, že by měla být o odvaze a chybování. Dále mě nalákali nádherné a vtipné ilustrace od Teemu Juhani a také jsem si díky obálce myslela, že půjde o strašidelný příběh.

Recenze:
Knihu přeložila z finštiny Ema C. Stašová. Perfektní překlad, díky kterému se kniha čte velice dobře a dokonce jsou některé pasáže fakt vtipné. Kapitoly jsou hodně krátké, i díky tomu se kniha bude číst dětem dobře.

Fantasy příběh je určen pro dětské čtenáře od devíti let. Bohužel je obálka opět laděná více pro holky, ale příběh bych spíše doporučovala klukům. Ti se u knihy díky opicím a ušmudlanému hošíkovi asi více pobaví. 
 
Příběh se odehrává v Tajemném velikém domě, které má přes 150 oken. V tomto domě žije 12 opic a slečna Zvířená. Z ničeho nic do domu vejdou 3 děti, kteří začínají prudit slečnu Zvířenu. Dům prozkoumávají a špinavý hošík šťourající se neustále v nosu hledá v domě Odvahu. Dále se v domě objeví starý duch španělského toreadora Ernesta Montsierra. Na zahradě velikého domu se potulují bengálští tygři, kteří se budou chtít dostat do domu. Slečna Zvířená ani vlastně neví, odkud se tygři vzali.
Opice v domě fungují jako kuchaři, uklízečky, služky a každá má své jméno, jenže si je občas vymění a to si pak ze slečny Zvířené dělají legraci, že je vlastně ani nepozná.

Vtipné ilustrace příběh krásně doplňují, jen já bych je chtěla barevné, tak jako jsou v sérii Strašidelný krámek, jenže sérii vydalo nakladatelství Pikola a Podivuhodný dům slečny Zvířené vydalo nakladatelství Bambook. Ale i tak je tato kniha sympatická, vtipná, tajemná a zkrátka je to to dětské fantasy.
Je to takové zvláštní až praštěné fantasy. Dle mého názoru jsou skoro všechny finské knihy pro děti, tak trochu praštěné. Seveřani mají zvláštní smysl pro humor. 
Pro děti milující fantasy ideální kniha.

Znáte sérii Strašidelný krámek nebo tuto knihu Podivuhodný dům slečny Zvířené?
Dětem od 8 let rozhodně doporučuji! 

2 komentáře:

  1. To zajímavé, že doporučuješ spíš klukům. Mě obálka také evokuje příběh pro dívky... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tuhle knihu jsem nečetla a vlastně o ní slyším poprvé. Já mám teď rozečtenou ,,Zachraň se" druhý díl :-)

    OdpovědětVymazat