úterý 30. listopadu 2021

Matčin hrob - Lisa Regan

Zdravím,
bohužel jsem měla menší krizi ve čtení, ale teď jsem zase v plné síle a doháním resty.
Mám konečně dočtený třetí díl z hodně dobré série od Lisa Regan. MATČIN HROB byl skvělý, moc jsem se na něj těšila a dokonce předčil mé očekávání. Líbí se mi, že zachovávají obálky ve stejném stylu, snad to tak i zůstane, protože série má mít docela dost dílů.
Anotaci i mou recenzi najdete v celém článku.

Anotace:
Když dva malí chlapci při hře v lese nedaleko parkoviště pro karavany najdou pohřbené tělo, policejní náčelnici Josie Quinnové se začínají vracet nepříjemné vzpomínky. I ona si v tom lese jako dítě hrávala, co nejdál od své nevyzpytatelné matky Belindy Roseové.
Josie ale nemůže své vzpomínky dál potlačovat. Dentální analýza totiž prokáže, že nalezené tělo patřilo mladé ženě, která byla zavražděna před třiceti lety. Ženě jménem Belinda Roseová…
Josie svou matku neviděla už léta a nechce na tom nic měnit, ale nepopiratelné spojení mezi ní a případem ji donutí oživovat věci, které chtěla nechat zasunuté hodně hluboko.
Když se detektiv Josie Quinnová blíží k odhalení tajemství, které navždy změní život nejen jí, je nalezeno další tělo. Najednou je jasné, že někdo z jejího okolí se nezastaví před ničím, jen aby udržel pravdu hluboko pohřbenou.
Dokáže Josie vybojovat bitvu s démony ze své minulosti, aby dokázala ochránit další nevinné životy?

Co já na anotaci:
Jak už asi víte, tak mám ráda příběhy, ve kterých se řeší něčí minulost a úplně nejlepší je, když se v knize prolíná přítomnost s minulostí. Anotace prozradí docela dost. Zajímalo mě, kdo byla Belinda a zda se Josie setkala s matkou, kterou léta neviděla. Také jsem byla zvědavá, kdo se bude snažit skrývat pravdu, a jak.

Recenze:
Knihu přeložila Kateřina Elisová, která překládá i knihy od Roberta Bryndzy a Caz Frear. Je poznat, že knihy překládá jedna a tatáž osoba. K. Elisová má skvělý překlad, díky kterému jsou knihy velice čtivé. Matčin hrob jsem měla opět přečtený během jednoho dne. Nedokázala jsem knihu odložit, jak byla napínavá a poutavá. Ještě, že jsem měla v práci čas a knihu jsem mohla přečíst na jeden zátah. Opět jsou v knize velice krátké kapitoly, které mi jsou v knihách vždy sympatické.

Děj příběhu psát nebudu, přijde mi to zbytečné, když anotace prozrazuje opravdu hodně. Přítomnost občas vystřídá nahlédnutí do minulosti. Vždy víme, kdy se ocitneme v minulosti. Pod číslem kapitoly je napsáno kolik let je v dané době Josie. 

Oceňuji velice, že nás autorka občas zavedla do minulosti hlavní postavy Josie. Ukázala nám konečně jaké měla Josie dětství. Čím si chudák musela projít. Z minulých dílů víme, že Josie měla ošklivé dětství a nesnášela pohled na uzavřenou skříň. Po třetím díle je mi jasné, jaké měla šílené dětství, ze kterého si odnesla šrámy jak na těle, tak i na duši. Dokonce jsem se dozvěděla, jak se poznala se svým první manželem. 
V přítomnosti se řeší zapeklitý případ, který začal nalezením ostatků mladé ženy v lese, ve kterém si Josie hrávala jako dítě. Hned se ví o koho se jedná, ale se stejným jménem a datumem narození zná Josie někoho jiného. Musí dotyčnou najít a zjistit, kdo komu ukradl identitu, a kdo doopravdy kdysi umřel. 
V závěru se odhalí největší tajemství, které mi doslova vyrazilo dech.

Určitě je potřeba číst sérii od prvního dílu, jelikož se v knize neřeší jen případy, ale hlavně jde o život hlavní postavy náčelnice Josie.
Náčelnice Josie je silná žena, která si v dětství prošla peklem. Je mi sympatická, a proto se série řadí mezi mé oblíbené. 
A ty obálky jsou nádherné, jsem ráda, že jsou ve stejném stylu a doufám, že se toho budou držet.

Od prvního dílu mě série uchvátila. Baví mě fakt hodně, je to jedna z nejlepších detektivních sérií. 
Doporučuji všem čtenářům, kteří hledají napínavý thriller/krimi.
Já se těším na další díl a doufám, že bude někdy z kraje nového roku.

Knihu MATČIN HROB vydal: 

6 komentářů:

  1. Na knížky této autorky už jsem četla pozitivní recenze, takže bych si tuto sérii určitě chtěla přečíst.

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuto autorku jsem narazila na mnoho pozitivních recenzí a jako láká mě ji zkusit. :D

    OdpovědětVymazat
  3. obálky jsou opravdu krásné, snad se toho budou držet celou sérii :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tahle série mě neskutečně láká. Děkuji za pěknou recenzi. 🙂
    Přeji hezké adventní dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Každým dílem je tahle série lepší a lepší. ;-)

    OdpovědětVymazat