středa 2. února 2022

Na co se těším #5 (knižní novinky)

Krásný večer, 
dnes tu mám první článek v tomto roce o knihách, které vyjdou a mě nějakým způsobem zaujaly. Je jich 6 a všechny vyjdou v únoru. Snad se ke knihám dostanu.

1. Poslední slib - Kathryn Hughes
Tara Richardsová byla ještě dívka, když přišla o matku. Když Tara po letech dostane dopis od londýnského advokáta, jeho obsah s ní otřese. Někdo jí zanechal klíč od bezpečnostní schránky, v níž se skrývá předmět, který změní vše, co si Tara myslela, že ví. Zavede ji na cestu do Španělska...
Violet lituje svého rozhodnutí vycestovat do zahraničí bez své čtrnáctileté dcery. Zatímco slunce zapadá za obzory hor nad starodávnou španělskou vesnicí, připomíná si, že to dělá pro jejich budoucnost. Dnešní noc, 4. června 1978, pro ně bude začátkem nového života. 

Toto je již čtvrtá kniha od autorky. Dle anotace bude příběh psaný stejným způsoben jako předchozí knihy, ale mě to nevadí. Její knihy mám moc ráda a na tuto se těším moc.

Kniha vyjde 9. 2. 2022 u nakladatelství COSMOPOLIS.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
_______________

2. Čokoládový klub - Carole Matthews
Diamanty jsou věčné, ale nejlepším přítelem ženy je čokoláda.
Pro Lucy neexistuje nic, co by nevyléčila čokoláda, od zlomeného srdce až po bolest hlavy. Je to jediná věc, na kterou se může spolehnout. A není sama. Její přítelkyně Autumn, Nadia a Chantal sdílejí její vášeň a společně tvoří Čokoládový klub, který neváhá zasáhnout, když se v životě některé z nich objeví krize. Nadia opustila skvělou práci i rodinu pro lásku, dnes má malého syna a manžela, který propadl hazardu. Je schopná slízat čokoládu i ze synkových sušenek, když na to přijde. Autumn, dívka z vyšších vrstev s příliš citlivým svědomím, ohnivými kudrnami a příšerným vkusem, se stará o drogově závislou mládež, svou vlastní závislost však pečlivě skrývá.
Chantal je Američanka se čtyřicítkou na krku, bohatým manželem a nenaplněnou potřebou sexu. Její náhodní partneři způsobí řadu problémů, z nichž jí pomohou kamarádky a čokoláda.

Nejprve mě kniha zaujala obálkou a názvem. Miluji čokoládu. Po dočtení anotace jsem si říkala, že si knihu musím přečíst. Bude to podle mě oddechové čtení k tabulce čokolády, přesně takové příběhy teď potřebuji.

Kniha vyjde 1. 2. 2022 u nakladatelství COSMOPOLIS.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
_______________

3. Rudý vlk - Rachel Vincent
Vesnice Oakdale je odjakživa obklopena temnými hvozdy. Mezi stromy neproniká žádné světlo, zato jsou lesy plné smrtelně nebezpečných příšer. Proto se jim také vesničané, a mezi nimi i Adéla, důsledně vyhýbají.
V den svých šestnáctých narozenin se však Adéla dozvídá, že patří k rodu, který již po staletí brání vesničany před zkázou. Aby dostála svým povinnostem, musí se vzdát muže, kterého miluje, a s ním i celé své vysněné budoucnosti. Adéla stojí před rozhodnutím, co všechno je ochotna obětovat, aby ochránila svou rodinu a sousedy.

Fantasy čtu velice ráda a tato kniha má nejen krásnou a zajímavou obálku, ale má i dost poutavou anotaci. Na tuto knihu se těším také hodně.

Kniha vyjde 9. 2. 2022 u nakladatelství COSMOPOLIS.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
_______________

4. Kniha ztracených jmen - Kristin Harmel
Eva Abramsová chtěla nechat minulost navždy za sebou. Fotografie v novinách v ní však oživí vzpomínky na události staré přes šedesát let. Jen ona ví, že v objevené knize je zašifrován nejen osud desítek židovských dětí, jimž se díky padělaným dokladům podařilo z okupované Francie uprchnout do Švýcarska, ale také příběh lásky, který přerušila válka. Eva se tak z USA vydává do Berlína s nadějí, že v knize najde poslední vzkaz do odbojáře Rémyho.

Tak tento příběh mě dost zaujal a nejspíš to bude hezký historický román.

Kniha vyjde 24. 2. 2022 u nakladatelství MOTTO.
_______________

5. Sametový domov - Vesna Evans - Tvrtković
Jedenáctiletá Mája se se svým bratrem-dvojčetem a rodiči nečekaně ocitne v cizí zemi. Zatímco se vzpírá rodičům a neúspěšně se snaží utéct zpět do války, nechtěně se přizpůsobuje a osvojuje si český jazyk a kulturu. Zlom nastane, když je v Sarajevu zavražděna milovaná babička a již dospívající Mája se nedokáže smířit s tím, že pro ni nic neudělala. Je rozhodnutá najít vraha a také nedopustit, aby její nejlepší kamarádka propadla drogám. Májini rodiče přišli o status, peníze, rodinu i vlast, ale i v cizí zemi musí fungovat a postarat se o budoucnost svých dvou dětí. Bohužel se ale ukáže, že i když děti zachránili před válkou, nedokážou paličatou Máju ochránit před jejími rozhodnutími…

I tato kniha mě zaujala díky anotaci, pokud se mi kniha dostane do rukou určitě si ji přečtu.

Kniha vyjde 28. 2. 2022 u nakladatelství MOBA.
_______________

6. Pekárna plná života - Ruth Kvarnström-Jones
Do Halleholmu, idylického pobřežního maloměsta nedaleko Stockholmského souostroví, dorazil podzim. Život Lovisy Lindegrenové se po událostech knihy Pekárna s vůní skořice konečně ustálil. Se svou Pekárnou má velké plány a slibně se vyvíjí i její vztah s Axelem. Když však do jejich životů zasáhne nemoc, klid a pohoda jsou ty tam.
Lovisu totiž přese všechno dobré, co v posledních měsících zažila, nepřestávají pronásledovat vzpomínky na sestru Cecílii, která podlehla rakovině. Jak se vypořádá s tím, že by další blízký člověk měl podobně trpět?

Pokračování pekárny si nesmím nechat ujít. Krásná obálka a určitě se bude zase jednat o pěkný oddechový příběh.

Kniha vyjde 15. 2. 2022 u nakladatelství METAFORA.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
_______________




9 komentářů:

  1. Z těchto knih mě zaujal Rudý vlk, na tu knihu jsem fakt zvědavá 😁

    OdpovědětVymazat
  2. Čokoládový klub bude určitě příjemná kniha, zaujala mě i Kniha ztracených jmen a Pekárna plná života zní taky zajímavě. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Rudý vlk zní zajímavě, že by trošku jinak pojatá Červená Karkulka? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knihy vypadají moc zajímavě, bohužel na čtení nemám tolik kapacity, ale určitě bych si také vybrala :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mě z téhle šestice nejvíce zaujal Čokoládový klub a také obálkou :D

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám v plánu přečíst Pekárnu s vůní skořice, mám ji v čtenářské výzvě :-) Všechny vypadají zajímavě, jsem zvědavá, zda mi nějaké přistane na ruce :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Čokoládový klub je můj favorit. Přiznám se, že nejdřív mě zaujal název i obálka :D od určité doby se snažím podle toho knihu nesoudit, ale někdy si nemůžu pomoct :D
    Nikys
    www.lifebynikys.blogsspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Kniha ztracených jmen vypadá velmi lákavě :)

    OdpovědětVymazat
  9. Poslední slib, Rudý vlk a Pekárna plná života mě také hodně lákají. :D

    OdpovědětVymazat