úterý 8. února 2022

Nespatřeni (Strážce ztracených měst 4) - Shannon Messenger

Krásný večer, 
konečně tu mám recenzi na 4. díl z fantasy série STRÁŽCE ZTRACENÝCH MĚST, tentokrát s podnázvem NESPATŘENI. Autorkou série je americká spisovatelka Shannon Messenger a zatím všechny díly vydalo nakladatelství Ocelot. Bohužel byl pro mě leden nejhorším měsícem v mém životě, tak jsem se s recenzí dost opozdila, což mě mrzí, jelikož tu už mohla být recenze na 5. díl.
Pokud máte rádi fantasy nebo chcete někomu doporučit, tak se mrkněte do celého článku, kde najdete nejen mou recenzi, ale i anotaci.

Anotace:
Sophie Fosterová od svého příchodu do Ztracených měst prožila už řadu dobrodružství. Po bitvě na Mount Everestu zjišťuje, že na ni čekají nové nástrahy, a rozhodne se uchýlit pod ochranu skupiny Černá labuť. Přemisťuje se spolu se svými přáteli do jejich tajného sídla, kde má konečně šanci poznat zblízka společenství, které stojí za jejím stvořením.
Sophie se s přáteli účastní výcviku vedeného Černou labutí, který rozhodně není pouze teoretický. Nespatřeni zůstávají dál na svobodě, po Neutrálních Teritoriích se šíří neznámá choroba a Sophie se stává pro mnoho lidí jedinou nadějí na záchranu.
Zlo číhá na každém kroku a Sophie si více uvědomuje, že svět Ztracených měst není vůbec tak spravedlivý a dokonalý, jakým se zdál.

Co já na anotaci:
Třetí díl byl super, tak bylo jasné, že budu v sérii pokračovat. Anotace mě dokonce i vyděsila, protože se v nějakém území šíří choroba, což připomíná dnešní covidovou dobu. Jen Sophie začíná být poslední nadějí na záchranu a měla by i při pomoci zjistit, jaký je opravdový svět Ztracených měst. Byla jsem zvědavá, co Sophie zjistí a jaké zlo na ni bude tentokrát číhat.

Recenze:
Knihu přeložila Radka Kolebáčová. Díky skvělému překladu je příběh čtivý ačkoliv je kniha dost tlustá (obsahuje 560 stran), tak po začtení do příběh rychle plyne a během chvilky zjistíte, že jste skoro uprostřed knihy. Celkově je fantasy příběh tak zajímavý, napínavý a nepředvídatelný, že potřebujete číst dál a knihu nemůžete ani odložit.

Jsem velice ráda, že se autorka občas vrací k ději a akcím, které již proběhli v předchozích dílech, tak jsem si příběh a akce krásně oživila. Čtvrtý díl byl o dost tajemnější a napínavější. Líbí se mi tento magický svět plný elfů a kouzel. Rozhodně to není stejné jako Harry Potter, ale podobnost tam je.

Ve 4. díle se dostaneme nejen se Sophii do tajemné školy pro nenapravitelné případy. Dozvíme se, kdo patří do tajné organizace. Velká pozornost bude patřit i trpaslíkům, kteří mají hodně zajímavou magii spojenou s přírodou.

A to by nebylo napínavé fantasy, kdyby někomu opět nešlo o život. Někdo z hlavních hrdinů bude bojovat o život. Hezky napsané a hlavně je to tak krásně propracované, že série musí zaručeně bavit i dospěláky.

Tak jako v recenzi na třetí díl i tady musím napsat, že se jedná o fantasy sérii, která je určena mladším čtenářům. I přesto, že nejsem cílová skupina, tak se mi série moc líbí a čtvrtý díl byl skvělý. Pátý díl již vyšel a dokonce ho mám i rozečtený. 
Sérii doporučuji všem nadšencům fantasy či elfů.

Jediná věc, která mi trochu vadí je logo nakladatelství dole na hřbetě. Předešlé knihy ze série logo nemá, tak to nevypadá moc dobře vedle sebe, ale to je jen malinkatý detail.

Znáte série?
Máte rádi fantasy?



5 komentářů:

  1. Strážci měst jsou podle všeho velký hit, ale já nějak fantasy úplně nevyhledávám.

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle série je asi fakt dobrá. Kdybych měla více místa, jsem si jistá, že bych těm nadšeným recenzím neodolala. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že právě ta podobnost s HP hodně čtenářů naláká. Já nejsem výjimkou. :) Určitě mám sérii na seznamu.

    OdpovědětVymazat
  4. Já tuhle sérii miluju, nemůžu se dočkat každého dalšího dílu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhle sérii mám moc ráda, nedávno jsem dočetla pátý díl a už se těším na další. ;-)

    OdpovědětVymazat