úterý 29. března 2022

Dům v zátoce - Mary Ellen Taylor

Krásný večer.
Zase jsem nějak ve skluzu. To mě tak štve, že nestíhám vše, tak jak bych chtěla.
Dnes bych vám ráda něco málo řekla o knize DŮM V ZÁTOCE od americké Mary Ellen Taylor. U nás ji vydalo nakladatelství Cosmopolis a je to má první kniha od autorky. Těšila jsem se na ní. Brala jsem si ji na brigádu, jako oddychové čtení ke kávě. 
No, a jak se mi nakonec líbila?
To se dozvíte v celém článku.

Anotace:
Lucy plní poslední přání své matky a vrací se do rodného města ve Virginii. Cesta přes celé Státy pro ni znamená šanci na nový, lepší život. Získala totiž nečekané dědictví v podobě nemovitosti jménem Zimní vilka. Není to polorozpadlý domek, jak očekávala, ale velký dům, na němž se podepsal zub času. Sídlo s mnoha zákoutími, která skrývají tajemství, vášně a zrady několika generací. A Lucy doufá, že právě tady by mohla najít odpověď na otázku, kterou matka nikdy nezodpověděla. Kdo je její otec?

Dědictví dostane, jen když splní několik podmínek, jinak přijde na řadu další z řady dědiců, charismatický Hank. Je proto odhodlaná udělat cokoliv, aby si dům udržela. Pomáhá jí v tom celé městečko, které si ji rychle oblíbí. Lucy postupem času zjišťuje víc o historii své rodiny, ale hlavně o sobě samé. Během pátrání po svých předcích totiž najde něco, co dosud neměla; domov, rodinu a lásku.

Recenze:
Knihu přeložila Jana Chartier.

Proč jsem si knihu vybrala? Díky obálce, jelikož jsem tenkrát chtěla oddechový román, protože jsem neměla nejjednodušší období. Obálka ve mě evokuje klid a román pro starší dámy. Jak se mi nakonec příběh líbil?
________________

První, co bych ráda zmínila, je rodokmen. Na začátku knihy najdeme rodokmen, aby nám to usnadnilo "práci". Kolikrát si sama píši rodokmeny na papír, když je v knize hodně jmen, ale tedy už je napsaný, takže super, to se cení. 
________________

Příběh je psaný ve třech liniích. 
Současnost - Lucy jede s fenou své matky vyřešit dědictví, a také začne odhalovat tajemství své matky...toto mi přišlo takové klasické, hodně v románech čtu o dědictví, které je doprovázeno tajemstvím, ale nevadilo mi to. Dost mě tato linie bavila. Nejen, že s v této linii řeší rodinné vztahy, ale je v ní také hodně lásky.
1988 - Beth, matka Lucy. Dost zajímavá linie, bohužel mě moc nebavila, i když byla většinou psaná jako rozhovory. Beth nám odhaluje svůj život, ale i život služebné Claire.
1916 - Claire. Tak tato linie mě bavila asi nejvíce. Zvraty, láska, nešťastné události a moc příjemná atmosféra, kterou očekávám z této doby a ze starého sídla.
________________

Všechny linie jsou dobře označené, takže se nemusíte bát, že byste se v dobách ztráceli. 
Co se týká konce, tak musím říct, že byl dost zrychlený, na to jak se příběh celou dobu vlekl. Nebyl to špatný román, ale po přečtení ho mohu doporučit starším dámám, jak jsem již psala nahoře, ale pokud chcete oddechový román, ve kterém se budou řešit rodinné vztahy, tak ho určitě zkuste.

U nás v ČR ještě vyšla od autorky kniha Staré sídlo, která mě momentálně láká více, než tato.

Znáte tuto knihu?

Knihu DŮM V ZÁTOCE vydal: 


3 komentáře:

  1. Kniha vypadá moc zajímavě, jakmile budu v knihovně ráda se po ní poohlédnu :)

    OdpovědětVymazat
  2. od autorky maminka již četla Staré sídlo a líbila se jí :) doporučuji také zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za pěknou recenzi. Myslím, že by mě knížka mohla bavit. 🙂

    OdpovědětVymazat