středa 30. března 2022

Aristokrat - Antonín Mazáč

Krásný večer,
krimi, thrillery a detektivní romány mám vcelku ráda, ale musím je prokládat jinými žánry. Před nějakou dobou (listopad 2021) jsem přečetla krimi thriller ARISTOKRAT od českého autora Antonína Mazáče a úplně jsem zapomněla napsat recenzi. Ležela mi kniha pod notebookem, tak jsem si nevšimla, že jsem recenzi vůbec nenapsala, což mě mrzí, jelikož je kniha na trhu již nějakou dobu.
Určitě se mrkněte na recenzi v celém článku, kde najdete i anotaci.

Anotace:
Miluje zvířata, straní se lidí, fascinuje ho smrt...
Uprostřed Karlových Varů je nalezeno torzo těla zabalené v igelitu a označené podivným symbolem – písmenem A v trojcípé hvězdě a kruhu. Případu se ujímá ambiciózní policistka Andrea Šimečková se svým vyšetřovacím týmem a postupně odhalují závoj nejasností, za nímž se skrývá dávno zaniklá ázerbájdžánská organizace s tajemným názvem Aristokratiya. Ale zmizeli její členové opravdu ze světa? Má být znak na mrtvole varováním, nebo výzvou k obnovení její činnosti? Andree je kromě kolegů k ruce i její přítel Alexandr Kraus, novinář a bývalý policista. Ten po počátečních pochybách pomáhá synovi své bývalé přítelkyně nalézt odpovědi na to, kam zmizel jeho nejlepší kamarád. Hledat začnou v ázerbájdžánské restauraci. Náhoda?
Vyšetřování jede na plné obrátky. Reakce lidí, kterých se to dotýká, na sebe nenechají dlouho čekat a přinášejí s sebou jak odpovědi, tak i stínového protihráče, jenž je schopen kvůli své ochraně volit i ta nejkrajnější řešení…

Co já na anotaci:
Anotaci jsem četla až když jsem začala psát recenzi. Knihu jsem si vybrala díky tomu, že se mělo jednat o detektivku z Karlových Varů. Do Varů jezdím ráda a mám je vcelku blízko, tak jsem byla zvědavá, jaký krimi z Varů autor napsal.

Recenze:
Má úplně první kniha od českého spisovatele Antonína Mazáče. Byla jsem na český krimi thriller z prostředí Karlových Varů velice zvědavá.

Hned na začátku musím zmínit to, že je Aristokrat druhý díl. Bohužel jsem se to dozvěděla až, když jsem knihu dočetla. Krimi thriller Aristokrat je tedy již druhý díl z detektivní série s vyšetřovatelem Alexandrem Krausem. První díl se jmenuje Letargie a vydalo ji nakladatelství PLUS. Škoda, že jsem to nevěděla dříve. Určitě bych nejprve sáhla po první knize, ale už je to jedno. Po dočtení Aristokrata - tedy druhého dílu jsem se rozhodla v sérii nepokračovat. Sice to byla fajn detektivka, ale na až tak, že bych si musela dočítat první díl, a pokud vyjde další díl, tak po něm nejspíš nesáhnu.
Mám rozečteno několik detektivních sérií, tak není tolik času číst všechno.
_______________

Co se týká stylu psaní, tak ten mi vcelku sedl a díky tomu se mi kniha četla dobře, ale občas jsem měla pocit, že je v příběhu trochu chaos, ztrácela jsem se. Přiznám se, že jsem na začátku měla trochu problém se orientovat, jelikož toho bylo na mě hodně. Plno informací zmatečně napsaných mi dalo fakt zabrat. Autor toho chtěl hned na začátku na čtenáře asi všechno vybalit. To se trochu nepovedlo, ale pak se to dost rozjelo a vše začalo dávat smysl.
_______________

Moc se mi líbilo, že je příběh psaný ze dvou pohledů. Samozřejmě vyšetřování velice komplikovaného případu až jsem se kolikrát ztrácela a druhý pohled byl přímo od vraha, který nás také zavedl do svého dětství.
Příběhu nechybí nečekané zvraty, napětí a atmosféra od poloviny knihy byla až mrazivá.

Znáte tuto knihu? Četli jste první díl?
Pokud budete číst jen tuto knihu, tak si myslím, že to nevadí. Nějak jsem nepostřehla, že by se mělo jednat o druhý díl. Určitě se nenechte odradit začátkem a dejte knize šanci.

Knihu ARISTOKRAT vydal: 

2 komentáře:

  1. Na tuhle knihu jsem zrovna koukala v nabídce knihkupectví Dobrovský, ale ještě nejsem rozhodnutá...

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za tip, o knize budu určitě uvažovat. 🙂

    OdpovědětVymazat