sobota 2. dubna 2022

Poslední slib - Kathryn Hughes

Krásnou sobotu.
Jak tento rok začal pro mě špatně, tak to asi bude pokračovat celý rok. Snad máte mnohem hezčí víkend. A co zrovna čtete?
Já jsem v týdnu dočetla moc hezkou knihu od Kathryn Hughes - POSLEDNÍ SLIB. Na knihu jsem se těšila fakt hodně, jelikož píše romány, které mám ráda. Odkrývání tajemství a ohlédnutí do minulosti, to je přesně pro mě.
Anotaci i mou recenzi najdete v celém článku.

Anotace:
Tara Richardsová byla ještě dívka, když přišla o matku. Když Tara po letech dostane dopis od londýnského advokáta, jeho obsah s ní otřese. Někdo jí zanechal klíč od bezpečnostní schránky, v níž se skrývá předmět, který změní vše, co si Tara myslela, že ví. Zavede ji na cestu do Španělska, kde hledá odpovědi, které ji pronásledují už čtyřicet let.

Violet lituje svého rozhodnutí vycestovat do zahraničí bez své čtrnáctileté dcery. Zatímco slunce zapadá za obzory hor nad starodávnou španělskou vesnicí, připomíná si, že to dělá pro jejich budoucnost. Dnešní noc, 4. června 1978, pro ně bude začátkem nového života. Tato noc skutečně změní Violetin osud, a to tím nejneočekávanějším způsobem…

Recenze:
Čtvrtou knihu POSLEDNÍ SLIB přeložila Iva Bartíková. Tato překladatelka přeložila i druhou a třetí knihu, tak bylo jasné, že mi styl opět sedne. Velice čtivý příběh plný emocí a tajemství. Příběh vás do sebe vtáhne, že knihu snad ani neodložíte, tak jako já.

Pokud znáte autorku, tak víte, že píše knihy velice čtivé, a hlavně založené na nějakém tajemství. Čtenáře autorka posílá do minulosti, aby se tajemství odhalilo, aby se situace objasnila atd...Někomu to může vadit, jelikož všechny čtyři knihy jsou vesměs stejné. Mě to, ale vůbec nevadí. Naopak jsem si další knihu přečetla ráda, hrozně moc se mi líbila a užila jsem si ji.

O příběhu:
Přítomnost: Tara dostane dopis od londýnského advokáta. Ani ve snu by ji nenapadlo, že najde v dopisu něco takového. Uvnitř byl klíč od bezpečnostní schránky, ve které se několik let ukrýval medailonek, který můžete vidět na obálce. 40 let na toto čekala, proto se vydá hledat odpovědi do Španělska. Konečně se dozví, co se stalo s její matkou? Nebo už je pozdě? 
Minulost: 1978 Tara a její matka živoří v činžáku u velice hodného pána. Jednoho dne se matka Tary zamiluje a po několika měsících se s partnerem vydá na dovolenou do Španělska. Vrátí se ještě její matka? Co se stane s Tarou? 

Přítomnost mě bavila samozřejmě méně, ale to jen díky tomu, že jsem se v minulosti dozvídala právě ty střípky, které mi v přítomnosti chyběly.
_______________

Na konci mě šokovala nejedna zpráva. Od začátku do konce se mi kniha líbila, nic bych nevynechala. Byla to krásná kniha, doporučuji!

Stále budu tvrdit, že se mi nejvíc líbila kniha KLÍČ. Poslední slib bude asi druhá nejlepší kniha od autorky. Všechny knihy doporučuji.

Četli jste nějakou knihu od autorky?
Nemusíte knihy číst popořadě, tak jak vyšly. Co kniha, to úplně jiný příběh.
Já doporučuji KLÍČ a pak tuto novinku POSLEDNÍ SLIB.

Knihu POSLEDNÍ SLIB vydal: 


4 komentáře:

  1. autorku znám díky tobě a ráda ji doporučuji :) její knihy mají úžasné obálky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká recenze. Děkuji za inspiraci - ráda bych si od autorky něco přečetla. 🙂
    Tento týden jsem se pustila do románu Obchodník s hudbou a kniha se mi zatím líbí.

    OdpovědětVymazat
  3. Autorku neznám a podle recenzí bych klidně nějakou její knihu vyzkoušela...

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu ani autorku knížky neznám, ale vypadá to zajímavě, takže pokud by se mi dostala do rukou rozhodně jí do kouta nehodím! :)

    OdpovědětVymazat