sobota 9. dubna 2022

Hadí oči - Isabella Maldonado

Krásný den všem!

Dostala se mi do ruky opět kniha, která ještě nevyšla. Jedná se o druhý díl krimi série s Ninou Guerrerovou. První díl jsem četla minulý rok v září a stále ho mám v paměti, protože se mi líbil fakt hodně, takže bylo jasné, že v sérii budu pokračovat. Sérii píše portorická spisovatelka Isabella Maldonado.
Kniha HADÍ OČI vyjde kolem 13. 4. 2022 u nakladatelství Metafora.
Druhý díl mám již přečtený a v celém článku na něj najdete mou recenzi i anotaci.

Anotace:
Další sériový vrah. Nina Guerrerová je opět v ohrožení. Má obětovat život pro ty, na nichž jí záleží?
Smrt celé rodiny ve spánku je sama o sobě nepředstavitelnou tragédií. Speciální agentka FBI Nina Guerrerová a tým profilovačů FBI, k nimž patří, však mají prověřit možnost, že celá záležitost je ještě o poznání děsivější. Existuje snad pojítko mezi touto událostí a případem trojnásobné vraždy, který se odehrál o čtyři roky dříve a 3 000 kilometrů dál?

Nejhorší obavy se záhy potvrdí, když detektivové narazí na stopu sériového vraha natolik zákeřného, že jeho bestiální zločiny procházejí bez povšimnutí skoro 30 let. Nina navíc brutální zločin vnímá v osobní rovině: s každým místem činu v ní znovu rezonuje děsivý příběh o Lloroně, prokleté ženě z mexických legend, jež byla příčinou nejedné noční můry jejího dětství v sirotčinci.

Lidské zlo poznala Nina lépe než kdo jiný, ale krvavá hra se tentokrát odehrává podle záhadného schématu, je znepokojivá, matoucí a plná neznámých. Na cestě po stopách ukazujících nečekaným směrem se Nina ocitá mnohem blíž vlastní nepoznané minulosti, než by jí bylo milé.
Čas se krátí, a zatímco se zužuje okruh podezřelých, dávné události se kuriózní shodou náhod střetnou s přítomností a donutí Ninu k nejvyšší myslitelné oběti.

Recenze:
Bohužel druhý díl přeložil někdo jiný a to Jiří Chodil, první díl přeložil Tomáš Bíla. Nevím proč, ale druhý díl se mi četl daleko lépe a překlad mi asi přišel lepší.
Knize nechybí čtivost, akce, napětí, emoce a nečekané zvraty. Celkový příběh je skvěle vymyšlený a propracovaný do sebemenších detailů.
______________

Nina se opět musí potýkat s problémy z dětství, jako sirotek si prožila v sirotčinci své. Starší holky ji strašili pověstí o Lloroně, kterou si v dospělosti připomene, jelikož nějaký sériový vrah vraždí, tak aby to vypadalo podobně jako pověst. Vražd je několik za několik let, nikdo neví, zda spolu souvisejí, ale Nina s týmem profilovačů dělají všechno proto, aby zjistili shody a případného vraha. Vyšetřování není nudné jako v některých detektivkách ba naopak mě vyšetřování a spojitost s dětství bavilo.
Odhalení vraha bylo sice jednoduché, ale za to bylo dost napínavé zatýkaní. 
To by nebyl ten správný krimi/thriller příběh, kdyby nešlo někomu o život. Konec se mi líbil moc a to i díky tomu, že Nina dala prostor svým emocím, které mi v prvním díle chyběly.
______________

U prvního dílu jsem psala, že mi hlavní hrdinka Nina nebyla moc sympatická a ve druhém mi přišla úplně jiná. Nebyla tak namachrovaná a nereálně odvážná. Dokonce dávala najevo i emoce, což mě dost překvapilo jelikož v prvním dílu byla tvrdá. Líbila se mi ve druhém dílu rozhodně víc a celkově si myslím, že je druhý díl lepší.

Pokud máte rádi krimi série, tak tuto nesmíte minout.
Za mě je sice lepší druhý díl, ale první také nebyl špatný.

Knihu HADÍ OČI vydalo:

1 komentář: