čtvrtek 10. března 2022

Šepot v bouři - Aleš Novotný

Krásný večer všem!
Konečně mám čtvrtek skoro za sebou, byl to dlouhý den. A zítra konečně pátek. Máte plány na víkend?
Ještě než půjdu spát, tak sem přidám recenzi na knihu ŠEPOT V BOUŘI, kterou napsal český spisovatel Aleš Novotný a vydalo ji nakladatelství Cosmopolis. Byla to pro mě oddechová jednohubka, kterou doporučuji na potkání. Byla to opravdu fajn kniha.
V celém článku najdete anotaci, recenzi i shrnutí příběhu.

Anotace:
Pochopíme někdy, jak některý věci, na kterých tak moc lpíme, jsou bezcenný, a ty, kterých si máme skutečně vážit, bereme jako pouhou samozřejmost?
Po náhodném návratu do rodné vsi Michal netuší, jak dramatické chvíle ho čekají. Musí čelit nejen bolestivým vzpomínkám, ale také se vyrovnat s naprosto nečekaným rozuzlením a odhalením strašlivého tajemství, které po tolika letech vyplouvá na povrch.

Tohle byla ta nejpodivnější podoba naděje, jakou jsem kdy spatřil. Naděje, ty dvířka v naší mysli, který dokážeme pootevřít natolik, abychom vklouzli dovnitř a pořádně za sebou zabouchli. Naděje, ve který se chceme ztratit. A přesně takovou jsi tu po sobě zanechala…
________________

Z anotace se skoro nic nedozvíte, což je dobře. Hlavní je, že se Michal vrací do rodné vsi, a tam vypluje na povrch nějaké tajemství, které s Michalem asi pěkně zatočí. Jenže v knize je důležité ještě něco jiného, a to se dozvíte jedině tak, že si knihu přečtete.

Recenze:
Předchozí knihu, která vyšla u jiného nakladatelství "Pamatuj na smrt" jsem nečetla a popravdě mě moc neláká, jelikož je to kniha určená mladším čtenářům - young adult. Spíše mě zaujala autorova třetí kniha ZVĚSTI. Takže je ŠEPOT V BOUŘI má první kniha od autora a dokonce jsem se dozvěděla, že je to první autorova kniha pro dospělé.

Příběh začíná prologem a ten mě teda vůbec nezaujal, protože je příběh vyprávěn z pohledu mladého muže, který zažil obrovskou ztrátu, o které přemýšlí celou dobu a to mě v prologu právě moc nebavilo a nechtěla jsem číst dál.
Nakopla mě až první část, která mě doslova pohltila, a pak jsem knihu neodložila ani při vaření. 
Skvělý styl psaní a perfektní příběh, který je sice velice jednoduchý a krátký, ale je doprovázen silnými emocemi.
_______________

O příběhu:
Michal přijde v největší zamilovanosti o lásku svého života, o Evelin - jeho první láska, která mu umřela na rakovinu. Odstěhuje se s matkou a žije život, který je plný alkoholu a depresí. Po několika letech se do rodné vesnice vrací, jelikož se našlo tělo jeho kamaráda z dětství, který byl nezvěstný několik let. Při návratu navštíví všechny kamarády z dětství a nestačí se divit, co všechno se dozvídá. Kdo kamaráda zabil? Byla Evelin, tak dokonalá, jak si ji pamatoval? 
_______________

Skvěle vymyšlený, jen je příběh doprovázen právě monology Michala, který se stále nedokázal smířit se smrtí své přítelkyně. U některých mi přišlo, že už je to dlouhé, spíše bych brala více detailů z vyšetřování, ale to už by byla klasická detektivka. Takto je to spíše román.
________________

Příběh má jen 178 stran. Ke kávě ideální. Já jsem knihu přečetla během chvilky a moc mě bavila.

Četli jste od Aleše Novotného nějakou knihu?

Knihu ŠEPOT V BOUŘI vydal: 

6 komentářů:

  1. Na knihu jsem koukala na e-shopu, ale ještě jsem se nerozhodla...

    OdpovědětVymazat
  2. Příběh mě moc nezaujal, mám pocit, že by bylo pro mě těžké se do knížky začíst :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. můj víkend je pracovní, ale jsem za to ráda, momentálně potřebuji zaměstnat hlavu :) jinak na knihu jsem narazila a je na mém seznamu :) vypadá to tak, že díky tobě jí dám šanci dřív :D přeji klidný a hezky víkend :)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem se na tuhle knihu už dívala, ale zatím o ní jen uvažuji. 🙂
    Přeji ti hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. Mě se kniha hodně líbila a od Aleše má první čtená kniha - ty první dvě mě kvůli YA úplně nelákaly, ale tahle byla opravdu vynikající.

    OdpovědětVymazat
  6. Mě osobně tahle kniha nezaujala a nechám si ji ujít. Jen mě překvapilo, jak málo stran má...

    OdpovědětVymazat