neděle 13. března 2022

Ztracené klenoty - Kirsty Manning

Krásný večer!
V říjnu roku 2021 jsem dávala na blog recenzi na knihu NEFRITOVÁ LILIE, byla to skvělá kniha, moc se mi líbila. Když u nás vyšla druhá kniha od autorky Kirsty Manning, tak jsem ji chtěla mít a fakt jsem se na ni těšila. 
ZTRACENÉ KLENOTY mě zaujaly moc, ale bohužel jsem měla u této knihy problém se začíst. Zkoušela jsem to několikrát, až jsem si řekla, že budu knihu číst jen tak u kávy, a proto jsem ji četla pěkně dlouho.
Líbila se mi nakonec? To se dozvíte v celém článku.

Anotace:
Zapomenutý poklad a dávné tajemství, které skrývá klíč k rodinné historii.
Současnost: Když historička Kate Kirbyová z Bostonu obdrží lákavou nabídku napsat článek o „pokladu z Cheapside“ objeveném při stavebních pracích v Londýně na počátku 20. století, tuší, že dostala životní šanci. Nikdo neví, jak nebo proč se šperky a cennosti nedozírné hodnoty dostaly pod povrch zemský.

Cesta do Londýna však Kate přinutí zapátrat i v minulosti její vlastní rodiny. Po návratu do rodného Bostonu najde v zápiscích a skicách své prababičky, jež pocházela z rodiny chudých irských imigrantů, náčrtky zlatého knoflíku vykládaného drahými kameny, který se až podezřele podobá knoflíkům z pokladu. Mohla by Kate s pomocí těchto vodítek zjistit něco o životě své prababičky Essie Murphyové, která kdysi ve spěchu opustila Londýn a už se tam nikdy nevrátila?

Léto 1912: Essie navštíví svého bratra na staveništi, kde za mizernou mzdu pracuje jako kopáč, právě ve chvíli, kdy krumpáče dělníků prorazily podlahu starého domu. Užaslí muži objeví přenádherný poklad – od otomanských přívěsků přes klenoty z alžbětinské Anglie až po staré šperky, perly, drahokamy… Je možné, že tyto šperky – a především jeden z nich – pomohly Essie a jejím sestrám změnit svůj osud?

Kate se spolu s fotografem Marcusem Holtem pustí do pátrání. Obzvlášť ji zajímá příběh malého prstenu zdobeného technikou champlevé s diamantem a zlatých knoflíků vykládaných drahými kameny. Jakou pravdu tyto cennosti skrývají, co se Kate o své rodině dozví? Zdá se, že Katiny představy o vlastním původu i o sobě samé se už brzy ocitnou v ohrožení.

Recenze:
Knihu přeložila Radka Klimičková. Předchozí knihu Nefritová lilie přeložila Jana Žlábková. Škoda, že i tuto knihu nepřeložila Jana Žlábková. Kniha Ztracené klenoty se mi četla hůře, proto jsem ji dost často odkládala.
Příběh je psaný z různých období, což byl pro mě zezačátku problém, jelikož se střídá současnost s rokem 1912 a sem tam se objeví dávná minulost z Indie roku 1630.
Vždy víme v jakém čase se nacházíme, a kdo nám příběh vypráví. Pokaždé je u kapitoly napsán datum a místo, kde se děj odehrává a kdo vypráví.
Chaos jsem trochu pociťovala na začátku příběhu, ale jinak je to opravdu skvěle promyšlený a propracovaný historický román.
_____________________________

O příběhu:
V současnosti se historička Kate Kirbyová z Bostonu snaží napsat článek o pokladu z Cheapside. Při pátrání se dozví, že celý příběh i klenoty jsou spojené s její rodinou. Aby to nebylo nudné pátrání, tak nakoukneme do jejího života a zažijeme i trochu romantiky.
V roce 1912 budeme sledovat Essie a její život spojený s pokladem, jelikož ho naleznou kopáči, u kterých pracuje Esiin bratr. Essie pochází z velmi chudé rodiny, se kterou bydlí v Londýně. Zamilovaná se zaplete s krásným chlapcem, který naopak pochází z velmi bohaté rodiny. Kam se Essie dostane díky pokladu? Co se všechno po zapletení s boháčem stane? Vše se v průběhu knihy dozvíme a na konci knihy jsou odtajněná všechny tajemství.

Byl to příběh ke kávičce, kdy jsem chtěla odpočívat a relaxovat. Asi nečekejte nic světoborného, ale i tak byl příběh moc pěkný.
_____________________________

Líbí se mi, že je příběh inspirovaný skutečným příběhem pokladu, který byl v roce 1912 vykopán v jednom cheapsideském sklepě a dnes je tento poklad součástí sbírek, které se nacházejí v Londýnském muzeu a také v Britském a Přírodovědném muzeu.

Znáte tuto knihu nebo předchozí knihu Nefritová lilie?
Více se mi líbila předchozí kniha. Psala jsem na ni i recenzi, na kterou se můžete podívat SEM.

Pokud rádi čtete historické romány, ve kterých se střídají časové osy i dějové linky, tak tuto knihu mohu vřele doporučit.

Knihu ZTRACENÉ KLENOTY vydalo:


4 komentáře:

  1. jsem ráda, že nakonec si tě kniha aspoň trochu získala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně špatně to nezní, mně obvykle dvě časové roviny v knihách nevadí.

    OdpovědětVymazat
  3. Knížka mě zaujala a ráda bych ji zkusila. Děkuji za recenzi. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. Nefritovou lilii jsem četla poměrně nedávno a líbila se mi moc. :) Tuhle knihu mám také doma připravenou a tvá recenze mě ještě utvrdila v tom, že se mám na co těšit. :)

    OdpovědětVymazat