čtvrtek 4. srpna 2022

Poslední měsíční dívka - Barbara Davis

Krásný večer, 
jak si užíváte léto? Začal nám srpen, tedy půlka prázdnin je za námi. Mě teď čeká týden dovolené, ale pak zase budu pracovat a to až do konce léta. Tak snad bude nadcházející týden skvělý a budu hodně odpočívat u knih.
A dnes tu pro vás mám recenzi na knihu POSLEDNÍ MĚSÍČNÍ DÍVKA od Barbary Davisové. U nás knihu vydalo nakladatelství Metafora a v celém článku najdete anotaci i mou recenzi. 

Anotace:
Lizzy Moonová po Měsíční farmě nikdy netoužila. Domov, o který pečovalo celých devět generací nadaných léčitelek, opustila před osmi lety, aby se distancovala od neutuchajícího šepotu o podivném dědictví rodiny Moonových. Když ale zemře její milovaná babička Althea, Lizzy se musí vrátit a čelit tragédii vznášející se nad vysychajícími levandulovými poli jejich rodinné farmy: nespravedlivému obvinění, které Altheu pronásledovalo až do smrti.

Když se setká s Andrewem, který jako jeden z mála od začátku věřil, že Althea je nevinná, rozhodne se Lizzy jméno své babičky očistit. Aby se jí to však podařilo, bude se muset rozhodnout – přijme rodinné dědictví a svůj vlastní dar? Odhodlá se kráčet ve stopách měsíčních žen?

Recenze:
Knihu přeložila Diana Rykrová. Styl psaní a skvělý překlad mi sedl tak moc, že jsem knihu přečetla během jednoho dne, a to je kniha poměrně tlustá. Krátký prolog naláká na čtení knihy snad každého. Líbí se mi, že jsou kapitoly označené datumem.

O příběhu:
Lizzy se vrací na Měsíční farmu, jelikož ji umřela babička a musí farmu jako jediná dědička převzít. Na farmě se vyrábělo několik let léčivo z bylinek a kozel. Lizzy ve výrobě a vedení farmě nechce pokračovat. Rozhodne se, že rozluští, co se před několika lety stalo. Babička byla obviněná z ošklivé věci, a tak Lizzy pátrá jako detektivka. Snaží se očistit babiččino jméno, jelikož se daná událost nikdy nevyřešila a babičku lidé z vesnice zapudili. 
Zjistí, co se tehdy stalo? Rozhodne se Lizzy farmu prodat nebo zůstane?
______________________

Rodinné tajemství...to je moje. Příběh mě moc bavil a jsem moc ráda, že té magie v knize není tolik. Rod z měsíční farmy jsou léčitelky, všude rostou bylinky a Lizzy si připomíná jaké to bylo, když na farmě žila. 
Myslela jsem si, že půjde o románek, ale více to na mě působilo jako detektivka. Lizzy totiž od příjezdu pátrá po tom, co se tehdy stalo tak, že obchází policii a různé sousedy. Pátrání mě bavilo moc, jelikož jsem byla zvědavá, kdo tenkrát udělal tu hroznou věc.

A aby toho nebylo málo, tak se po několika letech objeví Lizzyna matka. A začíná další objevování pravdy. Knize nemám, co bych vytkla. Líbila se mi od samého začátku.

Pokud sháníte oddechovou příjemnou romantickou knihu s kapkou rodinného tajemství a detektivním pátráním, tak sáhněte po této.

Mě se kniha moc líbila, byl to pro mě nenáročný a odpočinkový příběh s kapkou detektivky. Pokud nemáte rádi magii a čáry, tak nebojte v této knize toho tolik nenajdete.

Určitě knihu mohu doporučit dále.


4 komentáře:

  1. Detektivní linka by mne bavila, nevím jak ta bylinkářská...

    OdpovědětVymazat
  2. tuto knihu jsem viděla a líbila se mi, ale nekoupila jsem si ji :D ale ještě mám poukázku, takže třeba... :D

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavá kniha a hezká recenze. Děkuji za tip, určitě se na knížku podívám. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, za jeden den? Tak to musí jít o hodně dobrou knihu. :)

    OdpovědětVymazat