neděle 21. srpna 2022

Přečtené knihy za duben - červenec 2022

Zdravím!
Chtěla jsem spojit jen dva měsíce duben a květen, ale jak jsem měla zlomenou ruku, tak se mi nechtělo psát a v červnu jsem neměla popravdě vůbec náladu psát články, proto tu mám přečteno za 4 měsíce. Když jsem byla doma s rukou, tak jsem vůbec nečetla. Nebyla chuť a potom jsem čtení krizi měla také, takže jsem přečetla opravdu málo knih za 4 měsíce.

HADÍ OČI - Druhý díl krimi série s Ninou Guerrerovou. V druhém dílu se mi hlavní hrdinka líbila více i příběh byl fajn. Určitě série stojí za přečtení. Více v mé recenzi ZDE.
NEČEKANÉ PŘIZNÁNÍ - Již čtvrtý díl z mé oblíbené krimi řady a opět to byla jízda. Moc se mi kniha líbila a netrpělivě čekám na další díl. Recenze je také na blogu.
DOMEK V IRSKU - Romantické knihy moc nečtu, ale poslední dobou hodně žánry střídám a řada Romantické útěky se mi líbí opravdu hodně. 8. díl byl skvělý, oddechový a velice dobře napsaný. Více v recenzi.
ČOKOLÁDOVÝ KLUB - Knihu jsem několikrát odložila, ale když přišla ta správná doba, tak jsem knihu zhltla a hrozně moc se mi líbila. Perfektní ženský román, který mě ve špatném období dost potěšil. Recenzi mám také na blogu.

MENGELEHO DVOJČE A-782 - Příběh Jiřího Fišera, který jako osmiletý přežil Osvětim i zvrácené pokusy Doktora smrti. Jelikož byl Jiří z dvojčat, tak on i jeho bratr šli rovnou pod ruce Mengeleho. Hodně silný příběh. Hned potom jsem si vzala další knihu ze stejného období.
MY, HOLČIČKY V OSVĚTIMI - Tato byla daleko slabší, ale i tak jsem ráda, že jsem si knihu přečetla, jelikož je to další pohled přeživších.
SLUNEČNÉ DNY A MOŘSKÝ VÁNEK - Další kniha od autorky a opět musím říct, že mě román bavil, líbil se mi a jsem si jistá, že si oba romány někdy zase přečtu.

ZEMĚ PŘÍBĚHŮ KOUZELNÉ PŘÁNÍ - Celou sérii mám doma. Dostala jsem ji asi minulý rok k svátku a nějak jsem na ni neměla čas a chuť. Zkusila jsem přečíst první díl. Líbil se mi, ale ne tak moc, abych musela číst hned další díl. Určitě sérii dočtu.
PLÁČ ZAVRŽENÝCH PŘEDKŮ - Zajímavá gotická fantasy s mořskou příšerou. Líbila se mi, ale nemohla jsem začíst, pak už se to dalo a nakonec se mi pohádka líbila. O příběhu se dozvíte v mé recenzi.
ĎÁBEL SI POČKÁ - Druhý díl a naprostá bomba. Brutální a drsný thriller. Oba díly byly skvělý a doporučuji všem čtenářům, kteří chtějí drsné thrillery. Více o knize najdete TADY.
NEPROMLČENO - Bohužel knihu jsem zapomněla vyfotit, ale zmínit ji tu musím, protože je to kniha s velkým poselstvím. Spolek Nepromlčíme se snaží o prodloužení promlčecích lhůt ne-li úplné zrušení a v této knize nám ukázaly několik případů a argumentů...určitě se podívejte na mou recenzi, kniha totiž stojí za to.

ILUZE - Jedná se o krimi a pěknou bichličku. Příběh jako takový mi přišel originální a skvěle propracovaný. Těším se na další díl, bude to trilogie. Recenzi si určitě přečtěte je TADY.
TAJEMSTVÍ SANATORIA - Příběh z roku 1928 a tajemné sanatorium. Čekala jsem upřímně úplně něco jiného, ale i tak se mi kniha vcelku líbila, ale znovu ji číst asi nikdy nebudu.
HANINA HVĚZDA - Skvělá kniha, kterou doporučuji čtenářům na potkání. Moc se mi líbila a jsem ráda, že ji mám ve své knihovně. Jedná se o poválečné období, kdy se Hana vrátí z tábora domů a tam ji čeká nelehký život.

POZLACENÉ - Fantasy - young adult. Byla fajn, ale nebyla jsem z příběhu odvařená. Pokud bude další díl, tak si ho nechám ujít, jelikož mě příběh moc nezaujal a to vypadal tak nadějně.
POD OCHRANOU LIŠKY - Obálka je velice zavádějící. Takto vypadá jako fantasy young adult, ale příběh je pro děti a více bych ho doporučila klukům. Obálka v originále je daleko lepší, jelikož z ní poznáte o co asi tak půjde, a že půjde o partu dětí. Příběh je dobrodružný s kapkou magie, a v hlavní roli jsou děti zlodějíčkové.
HLAS KUKAČKY - Má první kniha od autorky a nezklamala. Příběh se mi líbil hodně, a proto od ní zkusím, co nejdříve další knihu.

VŠECHNO BUDE DOBRÝ, BETH - Beth, která chodí do 9.třídy začne mít velké problémy s anorexií, a proto mě kniha zaujala. Velice povedený román young adult o anorexii, pubertální lásce a kamarádství. Mě kniha bavila do půlky, hltala jsem průběh nemoci a následné léčení, pak už přišla řada na prázdniny u babičky, a to mě moc nebavilo. Více se dozvíte v mé recenzi.
ALESPOŇ PROZATÍM - Tato kniha nám přišla do práce jako novinka a ke čtení mě tak trochu donutila kolegyně. Zajímavý román pro mladé dívky. Mladá láska v období koronaviru. Příběh začíná zavíráním škol a Marina odcestuje na venkov s rodiči, jelikož v Praze to začíná být nebezpečné. Marina je na střední, takže se učí a náhodou je u sousedů velice pohledný kluk. Spřátelí se, a jak to asi dopadne? Moc hezky napsaný románek.
FRIDA - Velice čtivě napsaný příběh mladé ženy Fridy - židovky, která se před 2. světovou válkou živila jako prostitutka. V knize po své babičce pátrá autorka. Moc hezká kniha. Celá recenze ZDE.

8 komentářů:

  1. Pěkné shrnutí přečtených knih. Z tvých knih nemám přečtenou ani jednu, ale jelikož jsem taková romantická duše, tak bych si ráda přečetla Domek v Irsku.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
  2. Domek v Irsku si chci přečíst, už mám přečtené od autorky téměř všechny. :-) A Haninu hvězdu si píši na seznam, protože tuto tématiku mám velice ráda a mám přečteno dost knih. Na knihu Všechno bude dobrý jsem taky koukala, ale nějak mě nakonec nezaujala natolik, abych do ní investovala. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. No, zas tak málo toho nebylo. :) Z tvých přečtených knih se chystám akorát na Domek v Irsku.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné kousky, které jsi přečetla. :) Já jsem četla Pláč zavržených předků a ta se mi dost líbila. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Domek v Irsku jsem četla a moc se mi knížka líbila :). O Čokoládovém klubu jsem slyšela a musím na ni mrknout :).

    OdpovědětVymazat
  6. Četla jsem Hlas kukačky (a jestli tě zaujal, doporučuji Heřmánkové údolí). A je tu docela dost titulů, které bych si přečetla taky - od Domku v Irsku přes Iluzi až po příběhy z období války

    OdpovědětVymazat
  7. nemyslím si, že je toho málo :) líbí se mi průřez různými žánry :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je spousta zajímavých knih. Já bych určitě sáhla po Nečekaném přiznání - tato série mě láká, Romantické útěky rovněž. Hlas kukačky jsme nedávno koupily s mamkou, která už myslím čte a já se moc těším, jelikož tahle autorka mě svými knihami taky baví. 🙂

    OdpovědětVymazat