středa 27. září 2023

Dívka v mlze - Barbora Bernátová

Krásný den,
zítra je svátek a mě čekají krásné 4 dny, jelikož nebudu muset do práce. Mám v plánu vygruntovat byt a vyměnit už ze skříně letní hadříky za zimní. Samozřejmě budu číst jelikož mám doma dvě naprosté pecky, které chci přečíst, co nejdříve.
Dneska tu mám pro vás recenzi na detektivku DÍVKA V MLZE, kterou napsala slovenská spisovatelka Barbora Bernátová. U nás knihu vydalo nakladatelství Metafora.
Anotaci i mou recenzi si můžete přečíst v celém článku.

Anotace:
V bohem zapomenuté chatové osadě na východním Slovensku nacházejí dva mladíci zavražděnou ženu. Její totožnost je velkou neznámou. Případ řeší svérázný detektiv David Meizner, věčně nevrlý a nepříjemný sukničkář, který nemá lidi příliš v lásce, a jeho krásná a věcná kolegyně Ema Kopecká. Aby odhalili totožnost vraha, musejí se společně prodrat pavučinou utkanou z dávných tajemství. Jejich pátrání se však komplikuje…
Drama plné zvratů a nečekaných událostí se hemží podezřelými postavami z minulosti i současnosti, dávno zapomenutými hříchy, ale i bolestí a utrpením, které musela malá holčička a později mladá žena prožít. Děj nás postupně zavede do malé vesničky pod Tatrami, aby pokračoval do hlavního města a zpět na místo, kde měla hlavní hrdinka nečekanou schůzku se smrtí.
Příběh rozehraný postavami z masa a krve je napínavý až do samotného konce a překvapí nečekaným rozuzlením.

Recenze:
Knihu přeložila se slovenštiny Ľubica Hricoviniová. Občas jsem v textu našla slovenská slova, což mi přišlo trochu divné, když má být kniha česky a sem tam se objevilo slovenské slovo.
Jinak jsem měla knihu přečtenou během jednoho dne, jelikož je čtivě napsaná a detektivka měla ten správný spád.

Vždycky v recenzi zdůrazňuji, že mám ráda, když se přítomnost střídá s minulostí, tak v této detektivce se střídá rok 1982 a přítomnost 2020, pač v tento rok tuto knihu Barbora napsala, jen u nás vyšla až v roce 2023.
Vždy víme, co čteme, jelikož jsou kapitoly minulosti nadepsané datumem.

Kniha začíná událostí, která se stala v roce 1982, pak následuje přítomnost, ve které nám autorka dopodrobna představila detektiva Davida, který se otočí za každou sukní. Hned na to dostane sukničkář David případ, najde se v chatové oblasti tělo ženy. Celý jeho team se sejde u chaty a od té doby začíná klasické vyšetřování a hledání vraha, které je okořeněné Davidovo soukromým životem. 

Za mě je to skvělá a napínavá detektivka, do konce jsem nedokázala odhadnou vraha. 

Upozornění: V knize je hodně sexu a znásilnění. Musím říct, že některé scény byly tak zvrácené a silné, že jsem to musela rozdýchávat.

Autorka minulý rok vydala druhý díl Špína, snad knihu u nás vydají, co nejdříve, jelikož se mi tato detektivka líbila fakt moc.

Čtete detektivky?

Knihu DÍVKA V MLZE vydalo nakladatelství:

6 komentářů:

  1. Na knížku se určitem chystám a moc se těším, teď ještě víc. Díky za nalákání😀

    OdpovědětVymazat
  2. Já detektivky moc nemusím, takže jsem se knize vyhnula, ale nezní vůbec špatně. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem nečetla, ale zní dobře.

    OdpovědětVymazat
  4. A já zrovna tuhle knihu vynechala, ale teď mě to mrzí. Další pochvalná recenze. Nalákala jsi mě.

    OdpovědětVymazat
  5. třeba překladatelka nevěděla, jak to slovo nahradit česky... jinak kniha zní dost drsně

    OdpovědětVymazat
  6. Mohlo b ti být zajímavé čtení. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat