středa 11. října 2023

Ti, co zemřeli - J. R. Erickson

Krásný večer,
včera jsem dočetla druhý díl z hororové série Přízraky z Michiganu od J. R. Erickson. První díl jsem si koupila za plnou cenu, protože všude psali, že se jedná o kvalitní hrůzostrašnou duchařinu. Podlehla jsem, bohužel jsem po dočtení litovala peněz i času, jelikož to byla nejhorší kniha roku. Přesto jsem byla zvědavá na další díl TI, CO ZEMŘELI, tak jsem si ho přečetla v práci.
No, a jak se mi líbil?
To se dozvíte v celém článku.

Anotace:
Rozsáhlé panství Kerry Manor zůstalo téměř sto let opuštěné. Ale ani to nezastavilo temné síly. Na povrch prosakují historky o prokletém domě. O násilných úmrtích, podivných zjeveních a všudypřítomném strašidelném zpěvu malé holčičky, který se rozléhá v tmavých chodbách. V současnosti je Kerry Manor po rekonstrukci ve své původní majestátní podobě. Corrie a Sammy Flynnovi se na panství přestěhují spolu se svou dcerou Isis, aby tu strávili zimu. Zabydlují se v ponurých, gotických pokojích, aniž by tušili, co za hrůzy je čeká.

Kerry Manor je sídlem zla, které zde přečkalo celé století. Zvrácený příběh začal, když malá holčička vstoupila do Ústavu pro choromyslné v severním Michiganu, a vyšla z něj jako něco temného – něco ďábelského.

Ti, co zemřeli je druhým románem a volným pokračováním série z Ústavu pro choromyslné v severním Michiganu. Vydejte se na mrazivou cestu ještě dnes.

Recenze:
Příběh přeložila opět Kristina Dohnalová Šťastná. Tak jako první díl se i tento četl krásně a svižně. Jen je druhý díl daleko lepší než první. Líbil se mi moc, i když to byla spíše detektivka s nadpřirozenem. 
_____________________

Líbí se mi, jak je příběh psaný. Nejprve jsme v minulosti a pak v přítomnosti, která střídá opět minulost. Sledujeme Corrie s manželem, kteří se nastěhovali do strašidelného domu - přítomnost, kdy se vyšetřuje vražda a strašení v domě se střídá s minulostí před party.

O příběhu:
Příběh začíná v roce 1900, kdy desetiletou Ethel odvezou rodiče do Ústavu pro choromyslné v severním Michiganu. O rok později Ethel zapříčiní doma u rodiny v domě Kerry Manor velké neštěstí. Po pár letech se do toho domu nastěhovala Corrie s manželem Sammem a ti si v domě udělají halloweenskou party, při které se Sam najde mrtvý. Začíná vyšetřování detektivem a zároveň se sestra Sama snaží také přijít na kloub záhadě, která začíná v domě. Netuší, že v domě straší, a kdo za všechno může. Odhalí to za pomoci jednoho muže z party a dovede je to k doktorovi ze známého Ústavu.
__________________

Duchařina to je, ale je dost nedotažená. Taková až chaotická, ale jinak dobrý. Oddechová duchařina, proč ne. Pokud se autorka bude zlepšovat, tak by další díly mohly být dobrý.

Knihy nemusíte číst popořadě od prvního dílu. Nenavazují na sebe.

Knihu TI, CO ZEMŘELI vydal: 

3 komentáře:

  1. Tak snad se bude autorka zlepšovat a bude to jen lepší :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  2. já četla první knihu a nelíbila se mi... nevím, zda dát šanci té druhé... myslím, že na seznamu mám dost lepších knih :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ani jednu z knih jsem nečetla a zatím to nemám v plánu.

    OdpovědětVymazat