sobota 7. října 2023

Vzpomínky (Strážce ztracených měst 7) - Shannon Messenger

Krásnou neděli knihomolové, 
konečně jsem si zapnula PC, abych napsala recenzi na knihu, kterou mám již nějakou dobu přečtenou. Jedná se již o 7. díl ze série STRÁŽCE ZTRACENÝCH MĚST - VZPOMÍNKY. Napsala ji Shannon Messenger. Koukala jsem, že má série zatím 9 dílů a jeden půl díl (asi nějaké novely). Dokonce vychází grafický román - komiks, který by OCELOT mohl také vydat, ten bych si moc ráda přečetla.
No, a jak hodnotím sedmý díl? 
Mrkněte do celého článku.

Anotace:
Sophie Fosterová neví, čemu (nebo komu) věřit. Ve hře s tolika hráči může být zaměření se na nesprávnou hrozbu katastrofální chybou. Ale když Nespatřeni dokáží, že je Sophie mnohem zranitelnější, než si kdy myslela, Sophii dojde, že je na čase změnit pravidla. Její zvláštní schopnosti ji až doteď vždy zachránily. Aby však mohla nepřátele porazit, musí se naučit bojovat.
Příprava na bitvu ale naneštěstí nemůže pomoci jejímu kamarádovi. Ten stojí před zcela jiným nebezpečím - aby ho mohl překonat, musí Sophie a její přátelé podstoupit jedno z největších rizik v životě. A odvedení pozornosti od cíle je možná přesně to, na co druhá strana čeká…

Recenze:
I tento díl přeložila Radka Kolebáčová. Díky skvělému překladu se četla kniha velice dobře, i když bych u tohoto dílu tak 400 stran umazala. 
Bohužel musím říct, že je toto za mě nejhorší díl. Je nejtlustší a já od něj očekávala akce, napětí, strach a dobrodružství. Příběh začal naprosto skvěle, nedokázala jsem se odtrhnout, po asi 100 stran jsem se začala nudit a nechápala jsem, že čtu asi 400 stran jen o povídání, přípravě, zkoumání a cvičení. Nic se nedělo. Posledních asi 100 stran bylo zase skvělých.
Kniha má nějakých 680 stran. 100 stran - perfektní, dalších 400 dost nuda a zbytek ušel. Na konci byla zajímavá a napínavá akce. 
!!! Během jejich povídání jsem se něco málo dozvěděla, a taky jsem si pár věcí spojila z předešlých dílů, takže to jakoby nebylo zbytečné čtení, ale na mě to bylo zbytečně zdlouhavé.
_________________________________

O příběhu:
Příběh začíná soudem. Fitzův bratr Alvar, který si na nic nevzpomíná je souzen Radou. Sophie a její kamarádi jsou opět přepadeni skupinou Nespatřených a jde jí o život. Nespatřeni chtějí informace, které by měl mít schované v hlavě jeden její kamarád. Dostanou se od nich, ale něco v Sophii a Fitzovi zanechají. Následuje asi 400 stran, které se vlekly, pač se nic nedělo, jen je Sophie s kamarádem na léčení a různě se baví o tom, co se stalo, a co se podle nich stane. Pak začínají trénovat schopnosti a pátrat navzájem ve svých myšlenkách, vzpomínkách. Keef tajně odejde do lidského světa, aby tam něco našel a Sophii přiřadí několik strážců, aby ji chránili. Na posledních asi 120 stran se konečně začíná něco dít a je do toho zapletená i Silveny.
__________________

Líbí se mi, že se postavy a jejich chování posunulo, jsou starší, rozumnější a chytřejší. Jako u Harry Pottera sledujeme několik postav a ti samozřejmě rostou. V prvním díle to byly děti, teď už dospívají a mění se, pochopitelně. Moc hezky toto autorka vykresluje.

I když jsem byla trochu zklamaná z tohoto dílu, tak mi díl odpověděl na několik otázek z předešlého dílu a na další snad najdu odpovědi v dalším díle.
(na fotce chybí druhý díl, ten měl zrovna půjčený "synovec")

Škoda, že sérii autorka tak natáhla, ale na další se stejně těším, chci totiž vědět, co bude dál.

Knihu VZPOMÍNKY mám od
Děkuji!

4 komentáře:

  1. Tahle série mě už nějakou dobu docela láká. :) Jen mě překvapilo, jaké to jsou bichle. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem knížku četla a souhlasím s tebou, taky jsem čekala víc akce a přišlo mi, že se vlastně nic neděje ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. To už má tolik dílů? Vždyť to bylo nedávno, co vyšel první díl. :D

    OdpovědětVymazat