čtvrtek 18. ledna 2024

Na co se těším #01 (knižní dětské novinky)

Zdravím všechny milovníky knih!
Vzhledem k tomu, že mám ráda dětské knihy a dokonce s nimi i pracuji v práci, tak jsem se rozhodla, že vám sem občas dám i článek o knihách pro děti, které teprve vyjdou a na které se těším.


MÁJA A OHNIVÝ LIŠÁČEK DĚLAJÍ PELÍŠEK - První díl byl vcelku pěkný, ale ilustrace se mi líbily více. Druhý díl bude o tvorbě pelíšku, Mája bude mít asi pelíšek lepší a lišáčkovi se srazí v pračce deka, bude nešťastný. Dokáže Máje odpustit? Tak jestli to bude hezky napsané, tak to bude i poučné. Těším se. Kniha vyjde u nakladatelství PORTÁL.
ZIMNÍ DRAK - Zimní drak si s sebou každý rok odnáší sníh a led, aby mohlo přijít jaro. Letos je ale všechno jinak. Drak si poranil křídlo a zimu nemá kdo odnést. Když je sníh a mráz nejtužší, na řadu přichází teplo přátelství, fantazie a chuť pomáhat. To zní krásně a ilustrace jsou ještě hezčí. Kniha vyhrála ve Vídni v roce 2014 Cenu poroty za knihu pro mládež udělovanou rakouským ministerstvem školství, umění a kultury. Byla též zařazena do užšího výběru Rakouské ceny za literaturu pro děti a mládež. Kniha vyjde u nakladatelství PORTÁL.
TY JSI MŮJ KRÁLÍČEK - Ivona Knechtlová je jedna z mých oblíbených ilustrátorek, takže se na tuto knihu těším hlavně kvůli ilustracím. Příběh vypráví citlivě a něžně o tom, co by se stalo, kdyby… Kdyby byl králíček pstruhem, kosem, námořníkem, artistou, malým chlapce… Ať je, čím chce, maminku má ale vždycky jen jednu. A ta ho bude chránit, doprovázet a milovat, ať už bude králíček, čím bude. Kniha poprvé vyšla v roce 1942 a od té doby se stala dětskou knižní stálicí, která svým příběhem nepřestává lákat a těšit ani dnes. Kniha vyjde u nakladatelství PORTÁL.

JEDEN PO DRUHÉM! - Od autorky jsem četla všechny knihy, které u nás vyšly a až na jednu se mi líbily všechny a na novinku se moc těším. Příběh bude o čtyřech kamarádech, kteří objeví opuštěné vajíčko. Budou se o něho starat! Ale jak? Pěkně jeden po druhém. 
Kniha vyjde 17. 1. 2024 u nakladatelství HOST
LOVKYNĚ ČARODĚJCŮ - Mám ráda fantasy pro starší děti, je to pro mě relax a oddech od vážných témat. Příběh je o dvanáctileté Rosie, která žije se svojí matkou, ale něco není v pořádku. Annabell jako by chybělo všechno, kvůli čemu matky milují své dcery. Co se stalo? Proč ve vztahu chybí láska i zájem? Rosie hledá útěchu v psaní příběhů, ale nalezne možná i něco navíc. Jednou v noci se totiž stane něco nečekaného a dílky skládačky do sebe začnou zapadat. Rosie najde ve skrýši pod podlahou knihu s tajemným názvem: Průvodce lovkyně čarodějců. Autorkou není nikdo jiný než Rosiina matka. 
Kniha vyjde 29. 1. 2024 u nakladatelství BAMBOOK
VLČÍ DÍVKA - První díl byl skvělý, doporučuji ji všem malým čtenářům. Druhý díl bude pokračovat tím, že Gwen po čtyřech letech strávených v divočině jen se zvířaty unesou cizí muži a zavřou ji do zajateckého tábora. Odstřižená od své smečky, padla vlčí dívka do rukou těm samým nepřátelům, před kterými s rodinou utíkala. Její věrní zvířecí přátelé pod vedením vlčice Jitřenky se ji pokusí zachránit.
Kniha vyjde 22. 1. 2024 u nakladatelství BAMBOOK
PÍSEŇ MOŘE - Komiksová adaptace stejnojmenného filmu nominovaného na Oscara za nejlepší animovaný film roku.
Komiks vyjde 24. 1. 2024 u nakladatelství BAMBOOK






4 komentáře:

  1. Kdybych měla děti, koupila bych Zimního draka. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný výběr. Ty jsi můj králíček mě láká nejvíc. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Filmovou Píseň moře mám strašně ráda, věřím, že i komiksová verze bude stát za to.

    OdpovědětVymazat