sobota 24. února 2024

Bestie v uniformě - Lukáš Křišťan

Krásný večer!
Konečně přidávám na blog recenzi na novou True Crime od Lukáše Křišťana. BESTIE V UNIFORMĚ nám přiblíží největší masovou vraždu prvorepublikového Československa.
Mám ráda skutečné příběhy, a když se jedná o vraždy, tak to je něco pro mě. Knihu jsem přečetla na jeden zátah, jelikož je napsaná úplně jinak než klasické příběhy.
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Největší masová vražda první republiky. True crime dektektivka, jaká tu ještě nebyla! V noci z 9. na 10. dubna 1926 se neznámý pachatel vloupal do statku Doyscherhof, kde začal bez milosti bít sekyrou spící rodinu. Nejdříve dospělé potom děti. Vrah si však nevšiml, že pod tělem otce bylo ještě jedno dítě, které se později stalo hlavním svědkem. V této originální detektivce založené na skutečném prvorepublikovém případu budete hlavním vyšetřujícím vy. Postupně se před vámi složí mozaika mrazivého příběhu a nakonec se stanete svědky procesu, který tehdy neměl obdoby.

Recenze:
Mám ráda krimi příběhy podle skutečné události, a když jsem dostala možnost přečíst si knihu o nejhorší vraždě prvorepublikového Československa, tak jsem nemohla odmítnout a tím, že vrah nějakou dobu vyrůstal ve městě kde žiji, tak o to víc to pro mě bylo zajímavější. 
Jedná se tedy o True Crime a není psaná jako příběh.
_____________________

V noci z 9. na 10. dubna 1926 se stane jedenáctiletý chlapec Kašpar svědkem masakru rodiny Döllnerových. Neznámý muž se vloupe oknem na statek Doyscherhof u Mariánských Lázní ve Slavkovském lese. Chtěl jen krást, jenže se mu do cesty připlete tatínek rodiny a zabije ho. Následně vyvraždí zbytek rodiny i služku. Doslova je rozseká sekerou. Masakr přežije právě Kašpar, kterého si zloděj a vrah nevšimne. Vrah ušetří i devítiměsíční Marii.
_____________________

Jednalo se tehdy o největší masovou vraždu a vraha našli vcelku rychle. 

Kniha je skvěle napsaná. Autor zvolil úplně jinou formu podání příběhu než jsem zvyklá. Příběh není psán jako příběh, ale je psán formou výslechů svědků a lidí z vesnice. Proloženy jsou zápisky od samotného četnického kapitána Arnošta Člaňka velitele okresu Mariánské Lázně, záznamy z tehdejších novin a lékařské posudky. Mezi spisy a výslechy najdeme dokonce i pár kapitol přímo od vraha, kde sám vypráví o svém dětství. Prozradí, kde vyrůstal, kde pracoval, a proč vraždil. 

V závěru knihy najdeme obrazovou přílohu, ve které najdeme dobové fotografie vraha a dokumenty z té doby i nákresy místa činu z Vojenského ústředního archivu. A aby toho nebylo málo, tak do knihy vsadil krásné a tajemné ilustrace od Filipa Minaříka. 
_____________________

Jsem ráda, že kniha není delší, a že je psaná jinak než klasický krimi příběh. Díky tomu je kniha jiná, zajímavá a já si ji užila od začátku až do konce. Dozvěděla jsem se vše, co bylo potřeba o nejhorším masakru první republiky.

Autorovi trvalo 8 let než dal dohromady tuto knihu a je vidět, že si na ní dal záležet. 
Pokud tedy máte rádi True Crime jako já, tak vás tato kniha nesmí minout.
Těším se na Lukášovo další knihu, která nás zavede do starší doby.

Největší masový vrah prvorepublikového Československa řádil v dnešním Karlovarském kraji. Obětí loupežné vraždy se stalo pět lidí. O tomto činu dnes téměř nikdo neví. Pokud vás tento případ zajímá, tak sáhněte po novince Bestie v uniformě.

A nakonec perlička. Vrah dětství strávil v Alžbětinském klášteře v Kadani, kde momentálně žiju.

Děkuji moc samotnému autorovi Lukášovi Křišťanovi za knihu BESTIE V UNIFORMĚ, kterou vydal Albatros media - CPress

3 komentáře:

  1. True crime mám ráda a o tomhle případu jsem vůbec nevěděla. Děsivá historie.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, to vypadá velmi zajímavě oO A moc se mi líbí, jak jsi svůj článek zpracovala :)

    OdpovědětVymazat
  3. to muselo být zajímavé čtení :)

    OdpovědětVymazat