neděle 18. února 2024

Kult - Camilla Läckberg & Henrik Fexeus

Krásnou neděli všem čtenářům!
Myslela jsem si, jak budu celou neděli odpočívat a zatím to vypadá, že se zastavím až večer. Měla jsem rozepsanou recenzi, tak jsem ji v práci dokončila přes mobil a konečně ji vydávám na blog. Knihu jsem přečetla totiž už v lednu a s recenzí jsem se bohužel opozdila. Jedná se o druhý díl ze série Mentalista. První díl se jmenoval Iluze a dvojka nese název KULT.
Sérii píše dvojice Camilla Läckberg a Henrik Fexeus ze Švédska. 
Jak se mi druhý díl líbil? Mrkněte do celého článku.

Anotace:
Za slunečného letního dne se z mateřské školy ve Stockholmu ztratí pětiletý chlapec. Všechny stopy nasvědčují únosu. Policistka Mina Dabiriová i její kolegové vědí, že jim jde o čas. Brzy zjišťují souvislost s dřívějším zmizením stejně staré dívky, které skončilo tragédií. Zdá se, že nebezpečí hrozí i dalším dětem. Zločiny jsou pečlivě naplánované a nesou rituální znaky. Je možné, že v pozadí stojí nějaká tajemná sekta?

Mina se opět rozhodne do případu zapojit mentalistu Vincenta Waldera. Od dramatických událostí před dvěma lety se neviděli, ale stále je pojí zvláštní pouto. Mina však ještě neví, že tentokrát se vyšetřování velmi úzce dotkne i jí. Čas se krátí, pachatel rozehrává ďábelskou šachovou partii a hledá si oběti mezi těmi nejzranitelnějšími Podaří se Mině a Vincentovi zakročit včas?

Recenze:
Druhý díl přeložil bohužel někdo jiný. Tentokrát překládala Dominika Rýparová. 
Rozdíl jsem vnímala asi jen v tom, že mě druhý díl moc nebavil a četl se mi hůře. Přišel mi i dost chaotický a zkrátka se mi příběh nečetl úplně dobře. 
První díl byl pecka, líbil se mi od začátku do konce, na pokračování jsem se fakt těšila, ale bohužel je o dost slabší. Druhý díl je asi stejně tlustý jako první díl, ale bohužel bych dvojku tak o polovinu zkrátila. V příběhu bylo několik nudných míst, zbytečné natahování a celkově si myslím, že příběhu tentokrát něco chybělo.

Líbí se mi, že je příběh psán z několika pohledů. To mě na detektivkách vždycky baví.
Policistka Mina je mi velmi sympatická, bohužel mi mentalista Vincent v tomto díle sympatický nebyl, ale jako dvojka jsou skvělý. 
V druhém díle se hledají děti a jejich únosci. Možná je vše spojeno s nějakou sektou? Mám ráda thrillery, které se odehrávají v nějaké zvrácené sektě. Očekávala jsem v příběhu více "zvráceností", ale vše je napsané, tak jakoby mírně.

Ještě bych řekla, že mi v příběhu vadily myšlenky všech postav, pač toho bylo hodně a tím si myslím, že to bylo chaotické, dost všechno splývalo a tím to bylo zbytečně matoucí.
Často jsem knihu odkládala, jelikož mi nepřišla tak záživná jako předešlý díl. 
Jsem ráda, že autoři zabloudili i k Mině do minulosti, ze které se dozvíme tajemství.

Bohužel při tisku knihy asi skočil do tiskárny nějaký vtipný šotek a jednu kapitolku nechal vytisknou 2x hned po sobě na straně 299.

Třetí díl si určitě přečtu, pač by to měla být trilogie a na konci by se měla skládačka spojit. Doufám, že bude závěrečný díl peckou jako jednička. Pokud máte rádi zdlouhavé detektivky s mentalistou, tak doporučuji.

Švédské krimi mám ráda. Od této série jsem čekala hodně díky rozhovoru s autory. Jednička byla skvělá, dvojka byla nudnější a chaotičtější. Na trojku se i tak těším, jelikož v rozhovoru autoři prozradili, že konec bude bomba a skládačku spojí něco, co nebudeme čekat.

Znáte tuto sérii?

Knihu KULT vydalo:


3 komentáře:

  1. škoda, že ti to nesedlo :/ snad třetí díl se ti bude číst lépe :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem sérii nečetla. Abych se přiznala, první kniha mě láká, ale u téhle váhám.

    OdpovědětVymazat
  3. Takové knížky nějak nevyhledávám :).

    OdpovědětVymazat