sobota 3. února 2024

Na co se těším #19 (knižní novinky)

Krásnou sobotu přeji,
byla jsem ráno v práci a teď se snažím odpočívat, jelikož na mě něco leze. Zapnula jsem si počítač a snažím se dopsat několik článků, které mám v rozepsaných. Dneska vám ukážu zase nové knihy, které vyjdou během 2-3 měsíců a zaujaly mě natolik, že si je budu chtít přečíst.
Určitě mi dejte vědět, zda vás nějaká kniha z mého výběru zaujala.

ŠPÍNA
Dva týdny před vánočními prázdninami je krajina v okolí Košic sevřená mrazem a čtveřice puberťáků se vydává bruslit do kamenolomu. Dvojité rande se ale z večerní romantiky rychle změní v noční můru, když se jedné z dívek zasekne brusle do lidských prstů trčících ze zamrzlé hladiny. Tělo patří Patriku Morovi, profesorovi z místního gymnázia, jehož studenti sice zbožňovali, zato mezi kolegy příliš oblíbený nebyl a ani jeho osobní život nebyl právě příkladný. Kapitán David Meizner spolu s mladým kolegou Dominikem rozmotávají složité předivo vztahů panujících na škole plné arogantních teenagerů a učitelů balancujících na pokraji nervového zhroucení. Ve hře je až příliš mnoho podezřelých i jedno hluboko pohřbené tajemství.
První díl mě bavil moc, tak se těším na druhý díl a doufám, že bude ještě lepší.
Knihy vyjde 29. 2. 2024 u nakladatelství METAFORA.

ZABIJ, NEBO ZEMŘI
Nejnovější thriller Isabelly Maldonado uvádí novou sérii, jejíž hrdinkou je právě Daniela Vega, agentka FBI s elitním armádním výcvikem, zkušenostmi z nejnáročnějších tajných vojenských misí a dramatickým životním příběhem.
Předešlá série s agentkou Ninou Guerrerovou byla skvělá, tak se těším na další zajímavou krimi od této autorky.
Knihy vyjde 19. 2. 2024 u nakladatelství METAFORA.

ASTRID LIDGRENOVÁ
Jaký byl osud a skutečná tvář nejslavnější spisovatelky knih pro děti, autorky příběhů Pipi Dlouhé punčochy, Dětí z Bullerbynu, Karkulína ze střechy a mnoha dalších? 
Životopis Astrid jsem četla, ale určitě si nenechám ujít tuto novinku. Jednak si ráda Astrid připomenu, a také se třeba dozvím něco nového.
Knihy vyjde 1. 3. 2024 u nakladatelství METAFORA.

KOLEM SVĚTA ZA 80 VÝJIMEČNÝMI PTÁKY 
Vydejte se na putování za těmi nejobdivuhodnějšími opeřenci. S více než 11 000 druhy jsou ptáci nejrozmanitější třídou obratlovců. Jejich schopnosti sahají od impozantní migrace mezi světadíly k ohromující přehlídce letecké akrobacie, barev a maskování. Tato kniha vám přiblíží různorodost, krásu i houževnatost osmdesáti ptáků z celého světa a odhalí, jak hluboký význam pro nás mají.
Doma mám předchozí knihu KOLEM SVĚTA ZA 80 STROMY, je skvělý a doufám, že i tato bude perfektní.
Knihy vyjde 6. 2. 2024 u nakladatelství GRADA.

ZÁMEK Z PAVUČINY KOUZEL
Když třináctiletá Olja projde kouzelnou bránou ukrytou na rodném zámku, na druhé straně najde úplně jiný svět: zakletou magickou říši plnou zoufalství a beznaděje, kterou ovládá všemocný černokněžník. V nebezpečí se brzy ocitá nejen ona sama, ale i její rodina a noví přátelé. A čas se krátí. Dokáže v sobě Olja objevit čarovnou moc a zachránit tak magickou říši, svůj vlastní domov i všechny, na kterých jí záleží? 
Třetí kniha od Sophie Anderson, moc se na ní těším. Předešlé jsou krásné pohádky.
Knihy vyjde 24. 2. 2024 u nakladatelství HOST.

KOSTI POD MECHEM
Originální pocta hrdinské fantasy z magického světa Accadu, kde minotauři bojují o svou budoucnost. Zuzana Hartmanová se v Kostech pod mechem — prvním dílu stejnojmenné dilogie — vrací do magického světa Accadu a vzdává poctu hrdinské fantasy. 
Od autorky jsem ještě nic nečetla, ale tato novinka mě od ní zaujala. Doufám, že se k ní dostanu.
Knihy vyjde 18. 3. 2024 u nakladatelství HOST.

NEJASNÉ HRANICE
Původní česká space opera o křehkém soužití dvou odlišných civilizací.
V roce 2138 jsou lidé slabou, bezvýznamnou civilizací, slepě tápající na okraji šatchranské říše. Zničehonic se ale jejich nouzový signál ozve z míst, kde by rozhodně neměli být. Vesmírný voják Kchrat se navzdory rozkazu, že má lidskou loď i s posádkou zanechat svému osudu, vydá vrak prozkoumat. Na místě nalezne nejen znepokojivé stopy, které prozrazují, že lidé nemusí být tak nevinní, jak se tváří, ale i jednu přeživší. 
Od autorky jsem četla fantasy Sivá krev, nelíbila se mi, ale toto sci-fi mě dost zaujalo, tak bych ji ráda zkusila.
Knihy vyjde 28. 3. 2024 u nakladatelství HOST.

CESTA
Svět pohltila apokalypsa. Trosky, popel a mrtví lidé. A otec se synem tlačí pustinou nákupní vozík se vším jejich majetkem. Deštěm, sněhem a mrazem kamsi na jih, na pobřeží, snaží se proklouznout mezi kanibaly a divokými tlupami. Manu Larcenet (Brodeckova zpráva) se bravurně zhostil adaptace románu Cormaca McCarthyho Cesta ověnčeného v roce 2007 Pulitzerovou cenou. Zážitek z neobyčejného příběhu je v jeho podání možná ještě silnější než samotná kniha.
Komiksy mám ráda a tento mě zaujal.
Knihy vyjde u nakladatelství ARGO.

DEVATENÁCT PAŘÁTŮ A JEDEN TEMNÝ PTÁK
Devatenáct povídek jako devatenáct zastavení na podivné křížové cestě, na niž jsme náhodně narazili, když jsme na výletě sešli z cesty. Některé výjevy nás přimrazí svou prostotou, jiné jsou jako temné barokní obrazy plné svíjejících se démonů a nesrozumitelných symbolů. Ve všech se Agustina Bazterrica dostává až na dřeň: na dřeň každodennosti, na dřeň jazyka, na dřeň toho nejčernějšího humoru. Povídky svým vznikem předcházejí románu Znamenitá mrtvola a autorka je psala v průběhu několika let, proto jsou opravdu pestré – pestré v temnotě, jež je všechny spojuje.
Předešlá kniha ZNAMENITÁ MRTVOLA byla skvělá. Těším se i na tyto povídky, i když já povídky moc nečtu.
Knihy vyjde 28. 2. 2024 u nakladatelství FOBOS.

TI, CO SE V PRACH OBRÁTÍ
Orla měla dar – schopnost vnímat věci, kterých se dotkne: vzpomínky, traumata… Nebo vraždy. Jednoho slunečného dne roku 1975 se vydala na projížďku na kole do malebné krajiny a zmizela. Není první dívkou, která se ztratila, a nebude ani poslední.
Třetí díl hororové série. Předešlé knihy se mi moc nelíbily, ale já stále věřím, že další díly budou lepší a lepší. Určitě si knihu kupovat nebudu, ale přečtu si ji v práci.
Knihy vyjde 10. 4. 2024 u nakladatelství HOST.

MRAZIVÉ KREMATORIUM
Syrově autentické vzpomínky na věznění v koncentračních táborech Osvětim, Fürstenstein a Dörnhau – právě ten označil autor jako „mrazivé krematorium“. V místech, kde se lidé stávali pouhým číslem a hříčkou v rukách sadistických kápů, je každodenní realitou hlad, nemoci a nepředstavitelné utrpení. Až dvanáct hodin denně vykonávají podvyživení vězni těžkou fyzickou práci pro německé firmy a sebemenší klopýtnutí znamená smrt.
Po delší době mě zaujala kniha o holocaustu a zvěrstvech za 2. sv. války.
Knihy vyjde v březnu 2024 u nakladatelství IKAR.

4 komentáře:

  1. U Špíny budu váhat, jestli ji vyzkoušet - mně lezl v přechozí knize strašně na nervy hlavní hrdina (takového macha aby člověk fakt pohledal)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha o Astrid bude určitě zajímavá. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. to putování za ptáčky vypadá pěkně :)

    OdpovědětVymazat