neděle 4. února 2024

Přečtené knihy za leden 2024

Zdravím.
Konečně tu mám článek o přečtených knihách za leden. Přečetla jsem 12 knih a 13tou jsem rozečetla, nestihla jsem ji dočíst. Nevadí, i tak jsem přečetla hodně knih a to vám chci ukázat i dětské knihy, které stojí za zmínku, ale o tom v jiným článku.

LEILA  A MODRÁ LIŠKA - Vcelku zklamání. Předešlá kniha byl daleko lepší. Jedná se o knihu pro děti, ale v knize bylo tolik nedomyšlených věcí, že bych knihu dětem nedoporučila, i když si myslím, že si těch detailů děti nevšimnou. Líbí se mi, že je příběh inspirovaný skutečným příběh polární lišky.
NECH MĚ JÍT, MAMI - Po 27 letech jede Helga za svou hodně starou matkou, bude to její poslední návštěva. Potřebuje zodpovědět pár otázek, které jí pronásledují celý život. Matka své děti opustila, aby mohla pomáhat v koncentračních táborech, přidala se k SS, dělala asistentku doktorů, kteří na lidech dělali pokusy. I po tolika letech se její matka hrdě hlásí k nacismu. Hodně zajímavý pohled a zpracování příběhu.
VOLYŇSKÁ RAPSODIE - Životní příběhy lidí z Čech, kteří si mysleli, že jdou za lepším. Čekala je jen dřina, bída a strach. Po osvobození se někteří vrací zpět do Čech, bohužel i v ČSR to není tak jednoduché. Hezky a čtivě napsané, ale ze začátku jsem se trochu ztrácela v postavách.
ZPOVĚDNÍK VRAHŮ - Název knihy je hodně zavádějící, nečekejte pikantní zpovědi vrahů. Jedná se o autobiografii samotného PhDr. Slavomila Hubálka. Dozvíme se, co studoval, kde pracoval a bydlel, s kým se přátelil a tak celkově informace o jeho životě. Občas zmínil nějaké případy, u kterých byl.

CYKLUS VLKODLAKA - Děsivá jednohubka od úspěšného spisovatele hororů. Vcelku mě bavila, ale očekávala jsem asi více hororových prvků, i když děsivá atmosféra byla znát.
TEMNÉ A KRUTÉ LŽI - Young adult thriller. Byla jsem docela zklamaná. Nalákalo mě na ní několik holek, ale bohužel se mi příběh moc nelíbil. V knize je hodně mrtvol, ale napětí žádné, akce nulová a řekla bych, že mě příběh i nudil.
ZLOČIN V ČECHÁCH - Miroslav Houdek přezdívaný Kohák vypráví ve své knize o svých zločinech. Jako teenager chodil na černé burzy, pašoval zboží ze Západu a obchodoval s valutami. Později organizoval prostituci, prodával drogy, plánoval a uskutečňoval ozbrojené přepadení a únosy. Dokonce se ho chtěl zbavit Berdychův gang, ale díky zatčení vyvázl. Odseděl si jen část svého trestu, jelikož byl v programu na ochranu svědků. Získal novou identitu a odstěhoval se do zahraničí.
KULT - Toto byla poslední kniha v lednu, kterou jsem dočetla. Druhý díl ze série Mentalista. První díl byl daleko lepší. Právě dopisuji recenzi na Kult, tak snad do týdne bude tu.

VINICE VE FRANCII - Plno lásky, dobrého francouzského jídla a vína. Jako oddechovka dobrý. Pokud máte rádi romantiku, tak se vám kniha bude líbit. Více v mé recenzi ZDE.
ZMIZELÉ DÍVKY - Další young adult a tentokrát milé překvapení. Nejprve se příběh jevil jako thriller, ale nakonec se jedná spíše o psychologický román. Skvělá kniha pro mladší čtenářky.
KORDÉLIE A KRESLOZEMCI - Krásný originální fantasy příběh plný napětí a magie pro děti od 11 let, ale pro dospělé to bude také skvělá oddechová fantasy pohádka. Určitě byla dvojka lepší než jednička a koukala jsem, že už vyšel třetí díl. Snad u nás vyjde tento rok, těším se na něj. Více v mé recenzi, kterou najdete TADY.
DOPISY OD SISI - Kniha je velice dobře zpracovaná a doporučuji určitě všem, co se chtějí dozvědět o životě Sisi. Ti, co Alžbětu znají, tak se nic nového nejspíše nedozví, ale alespoň uvidí písmo Sisi a dozví se, jak psala. Určitě se mrkněte na mou recenzi.



4 komentáře:

  1. Četla jsem Vinici ve Francii (bylo to přesně to, co jsem čekala - jednoduchá romantika s popisem místa a jídla) a Kult (za mne zápletka dobrá, ale bylo to hodně natahované) - ostatně obě recenze už na blogu mám, tak se můžeš podívat.

    OdpovědětVymazat
  2. Cyklus vlkodlaka jsem také v lednu přečetla :) skvěle graficky zpracovaná kniha :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nečetla jsem ani jednu z těhle knih, ale v knihovně mám Pohádku od Kinga. 🙂

    OdpovědětVymazat