pátek 15. března 2024

Zámek z pavučiny kouzel - Sophie Anderson

Krásný den!
Dnešek bude náročný, a tak jsem si hned ráno sedla k počítači a dopsala jsem článek, který jsem chtěla vydat už minulý týden, pač jsem přečetla třetí knihu od Sophie Anderson, která napsala Chaloupka na muřích nožkách, Dívka v medvědí kůži a novinka nese název ZÁMEK Z PAVUČINY KOUZEL.
Opět krásná kniha, krásný příběh....více v recenzi v celém článku.

Anotace:
Magie je všude kolem nás, stačí jen věřit. Když třináctiletá Olja projde kouzelnou bránou ukrytou na rodném zámku, na druhé straně najde úplně jiný svět: zakletou magickou říši plnou zoufalství a beznaděje, kterou ovládá všemocný černokněžník. V nebezpečí se brzy ocitá nejen ona sama, ale i její rodina a noví přátelé. A čas se krátí. Dokáže v sobě Olja objevit čarovnou moc a zachránit tak magickou říši, svůj vlastní domov i všechny, na kterých jí záleží?

Podobně jako v Chaloupce na muřích nožkách nebo v Dívce v medvědí kůži napsala Sophie Andersonová i tentokrát pohádkový, dojemný a hřejivý příběh o hledání sebe sama, o síle přátelství a nalézání odvahy.

O příběhu:
Třináctiletá Olja žije s rodinou na zámku Mila, který skrývá Říši zapovězené magie tzv. dómy. Jsou různé, Vodní dóm, Vzdušný dóm, Polární dóm atd...všechny chce Olja odhalit, jelikož magii nevidí jen její babička, ale i ona. Bohužel zámkem otřásá silná bouře, musí se pokusit zámek i rodinu zachránit. Dostane se díky domovoji (skřítkovi zámku) Feliksem do kouzelného světa, ve kterém si musí poradit a zachránit několik věcí, tak aby dala kouzelný svět do původního stavu a její zámek, aby se nakonec nezničil díky šílené bouři.

Recenze:
Tak jako předešlé dvě knihy i tuto překládala Jana Hejná.
O ilustrace se tentokrát postarala Saara Katariina Söderlund. Každou knihu od autorky ilustruje někdo jiný, nevím proč tomu tak je, ale ničemu to nevadí. Všechny tři knihy jsou nádherné, jak vzhledově, tak i příběhem.

Líbí se mi, jak jsou všechny příběhy od Sophie propletené. V této novince najdeme chaloupku na muřích nožkách a dokonce i samotnou Márinku. Už je dospělá a vede jiný život.

Příběh se opět četl velice dobře, byl napínavý a plný dobrodružství. Čtenáře příběh doslova pohltí a musí se vydat na cestu do kouzelného světa s Oljou hned.

Autorka se inspirovala ruským folklórem a dokázala opět bravurně vykreslit magickou atmosféru a vedlejší postavy si člověk dokáže tak živě představit, že by ani ty ilustrace nepotřeboval.
Napínavý fantasy dobrodružný příběh plný magie, přátelství a rodinné lásky. Mě se líbil moc, ale asi byl nejslabší z těch tří knih, které u nás od autorky vyšly.
Těším se na další příběh od autorky.


Knihu ZÁMEK Z PAVUČINY KOUZEL vydalo nakladatelství:

5 komentářů:

  1. To musí být moc hezké čtení. Dle obálek bych vůbec nepoznala, že každý díl ilustroval někdo jiný. Jsou si opravdu podobné. Já včera dočetla Gazely od Hertla. Špatné to nebylo, ale úplně mě to nechytlo. Další tam mám nachystanou Země snů od Sparkse.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Musí to být super čtení a moc se mi líbí obálky :) U ilustrací bych ani nepoznala, že je dělal někdo jiný.

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  3. knihy mají krásné obálky :) a příběh zní taky pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Příběh zní zajímavě. Předchozí knížky znám, ale nečetla jsem je. Takhle má opět pěknou obálku. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu tedy neznám, ale vypadá moc zajímavě, mrknu se zda na ní někde budu mít prostor. :)

    OdpovědětVymazat