pondělí 3. června 2024

Anděl smrti - Robert Bryndza

Dobrý večer, 
tak se předpověď počasí u nás dost změnila a já mohla být celý den pryč. Už aby bylo jen hezky a teplo.
Dneska se podíváme na další detektivku s Erikou Fosterovou. Jedná se již o 8. díl - ANDĚL SMRTIANDĚL SMRTI. Obálka se povedla, a jak je na tom příběh? Mrkněte do celého článku, kde najdete mou recenzi i anotace.

Anotace:
Když najde detektiv šéfinspektor Erika Fosterová vysoce postaveného politika Nevilla Lomase nahého, svázaného a mrtvého ve vlastní posteli, vedení Metropolitní policie rychle rozhodne, že jeho smrt není potřeba vyšetřovat. Případ je odložený, ovšem jen do chvíle, kdy je nalezena mrtvá i nadějná fotbalová hvězda. Erika a její tým navíc s těmito vraždami spojí i smrt známého režiséra. Policie už nemůže ignorovat to, co je očividné: v Londýně řádí sériový vrah, který si chce vyřídit účty.
Výsledky vyšetřování jsou ovšem trochu matoucí. Na záběrech z průmyslových kamer se objeví pět podezřelých žen... a všechny jsou si k nerozeznání podobné. Při pátrání po jejich totožnosti Erika několikrát narazí na zmínku o sexuální pracovnici, která má špínu na tolik vlivných mužů, že to znervózňuje i ty nejmocnější politiky a vedení Metropolitní policie.
Čas do dalšího útoku vraha se krátí a je na Erice, aby rozpletla síť důkazů a zodpověděla zásadní otázky: Co spojuje oběti dohromady, kdo další je zapleten do skandálu a jak daleko jsou mocní ochotní zajít, aby ochránili své vlastní zájmy?

Recenze:
Opět knihu překládala Kateřina Elisová, která detektivky překládat prostě umí. Překládá i sérii od Lisy Regan. 

Krátké kapitoly, svižný a napínavý příběh. Začetla jsem se a nemohla jsem se odtrhnout, tak to u detektivek od Roberta mám. Tedy jeden večer a další příběh s Erikou přečtený. 

O příběhu:
Detektiv šéfinspektorka Erika Fosterová čeká na večeři v restauraci, kde je se svým přítelem Igorem. Má tušení, že vytáhne krabičku s prstýnkem, není na to připravená, a tak si odskočí na wc, ale spíše uteče a při útěku náhodou narazí na uklízečku, která zrovna otevřela hotelový pokoj, ve kterém je v posteli mrtvola muže. U něj leží fotografie s podpisem ANNABELLE. Erika začíná vyšetřování, ale to je skoro hned u konce, jelikož se jednalo o vysoce postaveného politika. Nebude se to rozmazávat, ale případ politika začnou vyšetřovat až po další vraždě. Tentokrát se jedná o mrtvolu fotbalové hvězdy, která byla zavražděná stejným způsobem i se stejnou fotografií s podpisem. V Londýně řádí sériový vrah. Erika chce přijít na to, kdo je vrahem.
_________________

Vyšetřování mě bavilo, jelikož to nebylo jen tak. Víme, kdo je vrahem, jelikož se vyšetřování mísí s Annabelliným životem od dětství. To mě bavilo více, mám ráda, když v detektivkách sledujeme vrahovo kroky i jeho minulost. 

Detektivky od Roberta jsou sice jednodušší, ale zato jsou napínavé, skvěle napsané a velice čtivé. Autor dokáže čtenáře udržet v napětí od začátku do samotného konce. 
Osmý díl byl dle mého názoru daleko lepší než sedmý. 
Jelikož sledujeme i život Eriky, tak je lepší číst díly popořadě. Tento díl skončil docela otevřeně, tak se těším na další díl. 

Knihu ANDĚL SMRTI  vydal: 


4 komentáře:

  1. je dobré vědět, že je lepší číst to popořadě :) snad se ti bude líbit i další díl pak :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dočetla jsem před pár dny a líbilo se mi to.

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku už mám doma, ale teprve se na ni chystám. Moc se těším. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. Bryndzu mám ráda, jen jeho kniha, co vyšla mimo série mě moc nezaujala. Jinak mě jeho knihy s Erikou i Kate baví.

    OdpovědětVymazat