sobota 1. června 2024

Mladá dáma - Evelyn Skye

Krásný den.
Dneska bude celý den pršet. Počasí jak dělané ke čtení a sledování seriálů. A já se rozhodla konečně usednout k PC a sepsat pár recenzí, jelikož jsem recenze zase dost zanedbávala.
Znáte film MLADÁ DÁMA v hlavní roli Millie Bobby Brown? Je na Netflixu. Byl to hit a já ho viděla 2x. Knihu jsem musela mít, jelikož se mi film líbil. U nás knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis. Jsem ráda, že nevymýšleli obálku a dali na ní právě hlavní hrdinku z filmu. Už z obálky můžeme vidět, že půjde o napínavý příběh.
Jak se mi kniha líbila oproti filmu?
Mrkněte do celého článku.

Anotace:
Elodie nikdy nesnila o palácích a přepychu. Jako dědička chudého vévodství moc dobře ví, co to znamená hlad a bída. Když ji ale požádá o ruku okouzlující princ bohatého ostrovního státu Aurea, bez váhání přijme. Vždyť sňatek s Henrym znamená, že její lid už nikdy nebude trpět! Za pohádkovou nabídkou se však ukrývá tajemství. Temné, zubaté tajemství. Aurea totiž sdílí ostrov s drakem – krvežíznivou bestií, která si výměnou za svoji přízeň žádá krev. Královskou krev.
Elodie je ihned po honosné svatbě obětována netvorovi. Bude potřebovat veškerý svůj důvtip, aby v jeskynním bludišti unikla ze spárů jisté smrti a pomstila se všem, kdo ji zradili.
Román je výsledkem unikátní spolupráce filmařského týmu Netflixu, v čele s autorem scénáře Danem Mazeau, a bestsellerové autorky New York Times Evelyn Skye.

Recenze:
Příběh přeložil Jakub Chodil. Díky skvělému překladu se mi příběh četl velice dobře. Četla jsem od něj přeloženou knihu Spolubydlící od Beth O’Leary, ta se mi četla také moc dobře.

Jak už asi víte z anotace, tak tento young adult fantasy příběh vznikl díky spolupráci s filmařským týmem Netflix a scénáristou Danem Mazeauem. Já film viděla hned, jak se objevil na Netfllixu, moc se mi líbil, a proto jsem si knihu chtěla přečíst. Knihu jsem přečetla během jednoho dne, jak skvěle je příběh napsaný. Oživila jsem si film a samozřejmě jsem dělala i porovnání. Film byl skvěle natočený, viděla jsem ho dokonce 2x, ale kniha se mi líbila o kousek více, protože se trochu liší od filmu.
___________________

O příběhu:
O hlavní hrdinku Elodie, dědičku panství z chudší země se začne ucházet velice bohatý princ Henry, který žije na ostrově Aurea. Otec Elodie souhlasí se sňatkem, jelikož potřebuje peníze pro svůj lid. Splní povinnost postarat se o svůj lid, už nebudou žít v chudobě. Elodie se sestrou, otce a jeho novou ženou plují na ostrov za budoucím manželem. Jsou okouzleni a Elodie se zamilovává do Henryho. Vypadá to jako pohádka, jenže všechno je jinak. Po obřadu musí rodina Henryho splnit něco, co zachrání lid ostrova. Začíná boj o život, při kterém se Elodie setkává s krvelačnou dračicí. Přežije? Zlomí Elodie kletbu ostrova?
___________________

Klidně bych knihu brala silnější, aby autorka více vykreslila vedlejší postavy, ale je to young adult, tedy kniha spíše pro mladší, takže je příběh dostačující.

Co musím na konec vyzdvihnout? Dračí jazyk. To se autorce opravdu povedlo, tedy vymyslela ho její dcera. Určitě to muselo dát velkou práci. Na konci knihy je totiž slovník, přehled gramatiky a i příručka výslovnosti.

Pokud máte rádi young adult akční fantasy s draky, tak po knize určitě sáhněte. Napínavá pohádka mě okouzlila a knihu si nechávám ve své knihovně.

Knihu MLADÁ DÁMA  vydal: 

4 komentáře:

  1. Fantasy už jsem dlouho nečetla, ale tohle by mohlo být fajn. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Film mě velmi mile překvapil a knížka vypadá taky dobře!

    OdpovědětVymazat
  3. neviděla jsem film a ani nečetla knihu, ale zní oboje opravdu dobře :) plán na víkendový večer jasný :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já fantasy v podstatě nečtu, ale recenze nezní špatně

    OdpovědětVymazat