sobota 22. června 2024

Pacanka - Klára Elšíková

Krásný večer,
čtete české autory? Já tento rok docela jo, snažím se. Dostala se ke mě novinka PACANKA od Kláry Elšíkové. Byla jsem na tuto novinku zvědavá, protože mě zaujalo, že se hlavní hrdinka bude snažit o to, aby neměla nálepku hodné holky.
Co je Pacanka? To je holka, která si jako malá hraje s klukama, chová se jak kluk, nebojí se, je odvážná.
V celém článku najdete mou recenzi i anotaci.

Anotace:
Jak se konečně zbavit syndromu hodné holčičky? Je jí právě třicet a ve vztahu ani ve stávajícím životě ji to nebaví. Chce žít svobodně, v souladu se svými pocity a sexualitou. Naplněný život a svobodu se snaží najít v Nizozemsku, doma v Česku, ve Francii, na Ukrajině a nakonec v Řecku. Hledá dobrodružství, setkává se s obyčejnými i neobyčejnými lidmi a doufá, že tam někde se konečně bude cítit šťastná. A přestože každá její cesta je jiná, mají cosi společného. Pacanka na to však přichází pomalu a postupně.
Ne v barech a hospodách, které navštíví, ne v postelích mužů i žen, s nimiž prožije lepší nebo horší sex. Jejím největším objevem je vnitřní svět. Postupně nahlíží společného jmenovatele svého chování — destrukci, pomocí které se snaží narušit své naučené vzorce. Cesta ven ale zdaleka není jednoduchá a přímá.
A kdo je vlastně pacanka?

Recenze:
Po delší době kniha psaná v du formě, a proto nevíme jméno hlavní hrdinky. Mě se střípky z jejího života četly velice dobře a zároveň špatně, jelikož mi její život připomínal život kamarádky, která se mi svěřovala, s kým se zase nechala vojet, když byla opilá.

Hlavní hrdince je třicet, žije všude možně, aby naplnila svůj život. Už nechce být za tu hodnou holčičku. Myslí si, že se té nálepky zbaví chlastem a sexem s neznámými.
Hodně tedy chlastá a souloží s každým, kdo o ní projeví alespoň malinký zájem. Přesto můžeme sledovat její hluboké myšlenkové pochody, za hledáním sebe sama a správné cesty.

Číst o holce, která neumí říkat chlapům ne, bylo pro mě jako bych se vrátila v čase a poslouchala svou kamarádku, která dělala přesně to, co Pacanka. Litovat se po dobrovolným styku, že to vlastně nechtěla mi nepřijde ok, ještě k tomu neustále popíjet alkohol... měla jsem na hlavní hrdinku dost velký vztek, páč se mi vybavovali plačtivé telefony od té kamarádky, která ani nevěděla proč jim roztahuje neustále nohy. Nechtěla bych takový život.

Myslím si, že si v knize každý najde to svoje. Každý si z příběhu vezme něco jiného. Já byla při čtení na hlavní hrdinku naštvaná, sama uznala, že si neváží sama sebe, a když už o ní projeví jeden muž vážný zájem, tak uteče.

Knihu PACANKA vydalo nakladatelství:

2 komentáře:

  1. České autory čtu. Pečlivě je v současné době vybírám a zatím jsem zklamaná nebyla, ale tuhle knížku vynechám. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. já moc české autory nevyhledávám, ale občas si nějakého přečtu :)

    OdpovědětVymazat