sobota 13. července 2024

Anna O. - Matthew Blake

Zdravím, 
jak si užíváte léto? Já budu mít dovolenou až na konci července, moc se těším. Sice budeme jen v Česku, ale i tak se těším až budu v jiném prostředí.
Dneska bych vám ráda ukázala novější knihu od nakladatelství Metafora. ANNA O. od Matthew Blaka.
Tento rukopisu byl prodán na všechny kontinenty do 48 hodin a román vychází ve více než 30 zemích světa. To je co říct, musela jsem si ho přečíst. A jak se mi líbil?
To se dozvíte v celém článku.

Anotace:
Průměrný člověk prospí třiatřicet let. Čeho všeho jsme během spánku schopni? A neseme za to odpovědnost? Anna Ogilvyová byla mladá nadějná novinářka z dobře situované rodiny, dokud ji jednoho dne nenašli zakrvácenou a s nožem v ruce poblíž dvou těl jejích ubodaných přátel. Anna O. ale od té doby spí a další čtyři roky se ji nepovedlo probudit.
Doktor Benedict Prince je forenzní psycholog a odborník na poruchy spánku se specializací na zločiny spáchané během něj. Jeho novátorská metoda na přerušení „syndromu rezignace“, jak Annin stav popisují odborníci, je poslední nadějí na probuzení Anny a možností spravedlivého soudu. Takové profesní metě se nedá odolat.

Jenže případ Anny O., jmenovkyně pacientky z knihy Sigmunda Freuda, je ostře sledovaný a Ben musí jednat obezřetně. Nejenže čelí nenávistným útokům, ale sám má profesní tajemství a komplikovaný osobní život. Navíc v průběhu léčby znejistí: opravdu Anna vraždila, nebo je za tím něco jiného? Jen ona zná pravdu o tom, co se té noci skutečně stalo. A jen Benedict ví, jak se k ní dostat. Ani pro jednoho z nich to dost možná nebude výhra.
Co když naše noční můry ve skutečnosti žádné noční můry nejsou? Příběh nahlížený z pohledu více postav neustále kličkuje a graduje až k napínavé hře na kočku a myš, kdy do poslední chvíle není jasné, kdo je tu kočka a kdo myš. Strhující, znepokojivý thriller, který vás jen tak nepustí.

Recenze:
Knihu přeložila Hana Sichingerová, četla jsem několik knih, které překládala a všechny se četli velice dobře. I tato se dobře četla, měla jsem ji za den přečtenou. 

Knihu jsem si vybrala na čtení, jelikož mě zaujalo téma. Spisovatel se inspiroval u článku o spánku, kde se psalo, že průměrný člověk stráví přibližně 33 let svého života spánkem. Zaujal ho článek natolik, že začal studovat zločiny, které lidé spáchaly během spánku tedy, když je člověk náměsíčný a následně napsal tento zajímavý příběh.
_______________

Krátké kapitoly jsou skvělé a pokaždé čteme z jiného pohledu. Pohled Bena odborníka na spánek, matky Anny, Loly, která byla v osudný den u vražd a celý příběh je doplněn o Annin zápisník, ve kterém poznáváme Anniny myšlenkové pochody.

Líbí se mi, že nás autor zavede i do minulosti, abychom pochopili Annu. Celou dobu jsem přemýšlela, kde je pravda a kdo skutečně vraždil. Bohužel mám po dočtení pocit, že je příběh překombinovaný, vadilo mi, že je pachatelem postupně skoro každý člověk z příběhu. Konec byl ovšem dobrý.
_______________

Anna Ogilvyová spí již 4 roky. Upadla do hlubokého spánky po dvojnásobné vraždě, ze které je podezřelá a čeká se až se probudí, aby ji mohli odsoudit. Někomu je jasné, že to udělala, ale jsou i ti, co tomu nevěří. Proč by to dělala, když měla našlápnutou kariéru novinářky a chtěla napsat tu nejlepší knihu všech dob. Hlavní postava Ben, forenzní psycholog a odborník na spánek dostává za úkol Annu probudit, aby mohla k soudu. 

Dávám 3 hvězdičky, a pokud chcete zkusit psychologický zamotaný thriller se zajímavým tématem, tak zkuste tuto novinku.

Knihu ANNA O. vydalo nakladatelství:

5 komentářů:

  1. Zrovna čtu a nemůžu se pořádně začíst.

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka zní zajímavě :). A to většinou takové knížky nevyhledávám :D.

    OdpovědětVymazat
  3. No, nevím, tohle asi číst nebudu. Ale děkuji za rozšíření obzoru.
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. přeji krásnou dovolenou, ať vám vyjde počasí :)

    kniha mě neláká :)

    OdpovědětVymazat