čtvrtek 25. července 2024

Ignis Fatuus - Petra Klabouchová

Zdravím, 
ještě pár dní a odjedu na dovolenou. Letos pojedeme na Šumavu a pak na Moravu. Šumavu mám moc ráda a hlavně si odpočineme a budeme konečně v krásné přírodě. 
Dneska tu mám pro vás recenzi na skvělou knihu IGNIS FATUUS, kterou napsala česká spisovatelka Petra Klabouchová. Jedná se o hororový příběh z magické Šumavy, kde si život a smrt podávají ruce.
Anotaci i mou recenze najdete v celém článku.

Anotace:
V zakázaném území kolem šumavské řeky Křemelná se koncem sedmdesátých let začíná probouzet k životu dávná legenda. Pohraniční stráž zde stále častěji hlásí výskyt neznámých světelných jevů. Roste podezření na možné nepřátelské plány ze strany Západu. A krajem se opět šíří odvěké pověsti o bludičkách a beztělcích. Do míst, jež byla po desetiletí nepřístupná, je vyslána vědecká výprava, která má záhadná zjevení prozkoumat. Vědci věří, že najdou rozumné vysvětlení, ale možná právě oni uprostřed šumavských slatí o rozum přijdou. Je za vším jen únava a přírodní jevy, nebo si tu s nimi opravdu něco dávného hraje na kočku a myš? Každý z nich si v duši nese minulost svou i svých předků a zdejší kraj nezapomíná. Tentokrát se bude mstít sama Šumava.

Recenze:
Příběh na motivy Největší záhady Šumavy - podivné jevy kolem řeky Křemelné, děsivé bludičky a ztracená expedice StB.
V srpnu jedu na dovolenou právě na Šumavu, tak jsem se trochu knihou a hlavně legendami vystrašila, že snad ani nebudu chodit do lesa na procházky.
__________________

Od autorky jsem četla předchozí knihu U severní zdi, ta byla fakt skvělá, proto jsem sáhla po její novince, která mě zaujala především tím, že je z prostředí Šumavy a příběh se podobá záhadné Ďatlovově výpravě.
__________________

Skupina vědců vyráží do zakázaného území, které se nachází kolem řeky Křemelné. Koncem sedmdesátých let pohraniční stráž hlásí výskyt neznámých světelných jevů. Jedná se o tajné zbraně ze Západu? Nebo jsou to přírodní úkazy? Vědci se snaží záhadě přijít na kloub, jenže je čeká velice nepříjemná a nebezpečná cesta plná halucinací zrakových, sluchových, ale i čichových.
___________________

Příběh je doplněn o vyšetřovací spisy, ze kterých se dozvídáme zajímavé informace o šumavských legendách, např.: Mlha, co žere živé. Dále se dozvíme o údolí rašeliniště zvané jako Mrtvý luh. O lokalitě, ve které se objevuje nejčastěji kulový blesk, o Údolí smrti, o statku Pohádka, ve kterém vraždil jeden z nejbrutálnějších sériových vrahů Česka Ivan Roubal. Vraždy v Jungově mlýně, původně to byla papírna, o záhadném Kopci Mouřenec. O obci Strašín a městu Strážov. 
___________________

Autorka dokázala bravurně vykreslit tajemnou, strašidelnou a děsivou atmosféru v lese, ve kterém šlo vědcům doslova o život. Musela jsem číst v kuse jinak jsem se trochu ztrácela v popisování děje při halucinacích.
Na závěr musím říct, že je to velice povedená kniha. Mám ráda příběhy na motivy nějaké legendy. Příběh předčil mé očekávání. Doporučuji.

Knihu IGNIS FATUUS vydalo nakladatelství:

4 komentáře:

  1. Tuhle knížku bych si ráda přečetla, takže jsem recenzi přeskočila - stačilo mi hodnocení, že je skvělá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já ji nepřeskočila a píšu si!
    Verčo, měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá na zajímavé čtení. Určitě se po knížce podívám. Děkuji tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. četla jsem a byla super :) líbila se mi :)

    OdpovědětVymazat