pátek 5. července 2024

Jen pět přežije - Holly Jackson

Zdravím, 
nějak nestíhám psát recenze, ale čtu teď fakt hodně. V práci to mám klidnější, tak mohu věnovat volný čas svým knihám. Dneska se mrkneme na novinku od Holly Jackson - JEN PĚT PŘEŽIJE. Jedná se o New Adult, tedy věková kategorie 18-25. Knihy od autorky vydává u nás nakladatelství Cosmopolis.
Jak se mi kniha líbila? To se dozvíte v celém článku.

Anotace:
Osm hodin. Šest přátel. Jeden snajpr. Red Kennyová vyrazila o jarňácích s partou kamarádů na road trip. Jen ona, její nejlepší kámoška se svým starším bratrem, jeho dokonalá holka, kamarád ze školy a kluk, se kterým by Red nejradši víc než jen kamarádila. Jenže se jim v noci uprostřed ničeho porouchá obytňák a oni záhy zjistí, že v pustině nejsou sami. Někde tam ve tmě se totiž ukrývá odstřelovač. Nejde ale o žádného náhodného pomatence, tenhle chlap jde najisto – a jeho cílem je jeden z nich.

Do úsvitu zbývá 8 hodin. Do té doby musí šestice uprchnout, nebo odhalit, kdo z nich skrývá děsivé tajemství, pro které je muž venku ochoten je všechny do jednoho postřílet.

Recenze:
Knihu přeložila Karolína Medková. Skvělý překlad!
Líbí se mi, že je příběh rozdělen do částí a každá část zachycuje děj za 1 hodinu. Začíná příběh ve 22:00 a končí ráno v 6:00.

Od autorky jsem četla jen první díl ze série Návod na vraždu pro hodné holky. Byla to velice dobrá kniha pro mladší čtenáře, další díly jsem číst nechtěla, ale tuto novinku jsem si nemohla nechat ujít. Zaujala mě anotací a i obálka zaujme.
_______________________

Parta šesti kamarádů jede o prázdninách na Road trip karavanem. Jenže se ztratí a tam kde stojí karavanem nefunguje signál. Nemohou se hnout z místa, jelikož jim někdo prostřelí všechny pneumatiky. Snajpr po nich chce jakési přiznání. Někdo z nich má totiž tajemství, ale kdo? Tajemství má totiž každý. Mají pár hodin na to, aby odhalili to správné tajemství nebo se pokusili utéct.
_______________________

Sice je v knize hodně hlavních postav, ale neztrácela jsem se. Příběh plyne opravdu rychle, jelikož neobsahuje nudná místa a je napínavý a tajemný od začátku do konce. Příběh mi přijde skvělý, dotažený, neubrala bych ani stránku.
Vyšponovaná atmosféra, nervy na dranc, boj o život v malém karavanu...bavilo mě to.

Přesto, že se mi kniha líbila, tak bych ji doporučila především mladším čtenářům.

Knihu JEN PĚT PŘEŽIJE  vydal: 


3 komentáře:

  1. Recenze zní dobře, ale přece jen - jsem už starší čtenář :). Ale kdyby mi v knihovně padla do ruky, tak bych ji možná zkusila.

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá na zajímavou knihu. Pokud budu mít příležitost, přečtu si ji. 🙂

    OdpovědětVymazat