neděle 21. července 2024

Podíl viny - Veronika Martinková

Krásnou neděli všem!
Konečně jsem se dostala také k napsání recenze na jednu hodně dobrou detektivku, překvapivě od české spisovatelky Veroniky Martinkové. Jedná se o klasickou detektivku, kterou normálně nečtu. První díl PODÍL VINY byl dost krátký, ale jako úvod a začátek série byl dostačující. 
Více se dočtete v celém článku, kde najdete i anotaci.

Anotace:
Studentka Aneta Valová zastřelila v domě svých rodičů mladíka. Obhajuje se tím, že se jednalo o nehodu. Osobu, která vnikla do domu, údajně neviděla. A zbraň, kterou chtěla použít pouze na zastrašení domnělého lupiče, neměla vystřelit. Přesto po incidentu zůstává na místě mrtvola souseda. Aneta se po činu začíná odcizovat rodině i přátelům a většinu času tráví úvahami nad tím, jak bude vypadat její budoucnost. Uvěří soud tvrzení, že se jednalo pouze o nešťastnou náhodu? Nebo bude odsouzena za zabití? Nebo rovnou vraždu? Složitého případu se ujímá kapitánka Hana Vítková.

Recenze:
Nejprve bych ráda vysvětlila, proč jsem si vzala na čtení právě tuto knihu. Já totiž nemám ráda zelenou Edici od MOBA - Původní česká detektivka, protože mi přijde spíše pro starší čtenáře a vzhledově se mi už vůbec nelíbí, ale nakonec jsem si dvě knihy z této edice musela přečíst, proč?
Protože třetí díl Vina a trest, který si autorka vydala sama, byl nominovaný na Magnesia Litera. Zaujal mě, chtěla jsem si ho přečíst, jenže jsem zjistila, že se jedná o pokračování, takže jsem si musela přečíst první i druhý díl. Oba díly jsou bohužel vydané právě u té zelené edice, kterou vydává nakladatelství MOBA. 

Teď už k samotnému příběhu. Jedná se tedy o první díl z detektivní série Vítková & Winkler a teď v srpnu vyjde 5. díl. Od třetího dílu si knihy vydává autorka sama. Hned knihy vypadají lákavěji. 
Po dočtení prvního dílu jsem byla mile překvapená, protože je detektivka poutavá, svižně napsaná, vztahy propletené, vyšetřování zajímavé a celkově se příběh četl velice dobře. Autorka opravdu umí psát a četla jsem na internetu, že autorka konzultuje odborné záležitosti v knize s lékaři, policisty i soudci. Je to znát, díky tomu přidává příběhu kvalitu.
______________

O příběhu:
Aneta zastřelí u sebe doma souseda, jedná se o mladého muže. Tvrdí, že šlo o nehodu. Myslela si, že je to zloděj a ve tmě ho neviděla. Dokonce tvrdí, že se zbraní neumí a myslela si, že zloděje jen vystraší, ale zbraň přece jen vystřelila. Hana Vítková kapitánka začíná vyšetřovat onu nehodu, snaží se přijít na to, zda nešlo spíše o vraždu, jelikož rodina zastřeleného je zvláštní, asi něco tají a jeho malá sestřička ví víc než přiznává. 
Nejen, že sledujeme samotné vyšetřování, ale také sledujeme život Hany, která žije s psychologem, ale kdysi měla vztah s kolegou, se kterým se znovu shledává. Oživí se stará láska? 
______________

Knihy na sebe dost navazují, jednak sledujeme vztahy hlavních postav, ale také se některé případy otevírají a dozvídáme se k nim další informace. 
Pokud máte rádi detektivky, tak tuto sérii DOPORUČUJI. Někdo nemá rád knihy od českých autorů, ale tato série je opravdu povedená a po dlouhé době musím říct, že se jedná o jednu z nejlepších detektivek, které jsem kdy četla.
Tři první díly jsem četla hned po sobě, čtyřku si přečtu, až budu mít i pětku, abych měla zase více dílů najednou.

Znáte tuto detektivní sérii?

Knihu PODÍL VINY vydalo:

5 komentářů:

  1. Já si občas něco ze zelené edice půjčím v knihovně (však už jsem taky starší čtenář :D). Takže vím, že kvalita knih je trochu loterie - už jsem četla pár slušných, pár průměrných a taky i pár děsných (asi dvě nebo tři jsem nedočetla). Díky za tip, tohle bych mohla zkusit...

    OdpovědětVymazat
  2. Klasickou detektivku mám ráda, ale tato zelená řada mě taky nikdy moc netáhla, vlastně jsem z ní nečetla zatím nic. Ale tuhle autorku si dám na seznam, docela jsi mě nalákala.

    OdpovědětVymazat
  3. A proč ne! Píšu si :o)
    Zdravím, Verčo! Helena

    OdpovědětVymazat
  4. jsem ráda, že se ti líbila a dala jsi šanci této autorce :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já tuto řadu znám, ale zatím jsem nic nečetla.

    OdpovědětVymazat